• Anonym (Inte bara jag?)

Har du stulit från ett hotellrum?

Nå, låt höra. Brukar ni plocka med er saker från hotellet när ni åker hem? Vad i så fall?

Själv brukar jag ta söta små schampoo/duschtvålsflaskor, men även andra små förbrukningsvaror har åkt med, typ sykitt haha.

• Svar på tråden Har du stulit från ett hotellrum?
  • Betty Boop

Att ta små schampoflaskor och sykitt tycker inte jag är att stjäla! Det är ju till för gästerna!

Att däremot ta med sig handdukar, morgonrockar, askfat etc DET är att stjäla!

• Anonym (T)

Jepp, norpade ett badlakan i Marocko för några år sedan

• Momalicious

Jag brukar ta det som jag vet att de ändå byter efter mig och slänger, alltså schampoo och liknande, eller som man uppenbart ser är engångsartiklar. Men jag skulle inte stjäla handdukar eller liknande.

• Anonym (städerskan)

Schampoo och dyl får man givetvis ta. Det är inte att stjäla.

Men varför vill man ha handdukar, lakan etc som en massa andra personer använt?
    Dessutom räknas tvätten, så det är ju inte så att hotellet/tvätteriet inte märker om det försvinner.

• Anonym (mikki)

Om du sett pool handdukarna från Shangrila i Bangkok skulle du och ta !
    Dom räknar tvätten på rummet.

• Anonym (Nja)

Stulit har jag inte, men när jag packade upp upptäckte jag att jag hade fått med mig den svarta info-pärmen Jag skickade tillbaka den med post. Om jag nu skulle ta något med mig kunde det ha varit något mer användbart

• Anonym (x)

jag har tagit en kylskåpsmagnet med hotellets namn på, för jag tyckte så mkt om stället

• hallontroll

Intressant article: www.telegraph.co.uk/travel/travelnews/10223157/What-can-you-get-away-with-stealing-from-hotels.html "and a woman in Nigeria was sentenced to three months in prison for stealing two towels from the Transcorp Hilton Abjua Hotel" Så var försiktig. ;) Men de håller med att man får ta Schampoo och dyl. I spoke to a number of hotel groups on the subject and the consensus seemed to be that toiletries are fair game. The assumption is if it cannot be reused then it can be taken. Likewise, small items with hotel logos, such as stationery, won?t be overly missed; you can assume you are providing a nice bit of publicity when you flash your stolen pencil on the bus. If the free toiletries are what you want, then go wild, said Jacob Tomsky, author of the best-selling Heads in Beds, a memoir of ten years spent in the hotel industry. ?Hotels have plenty of items, all cute and travel-sized, waiting in store rooms and all you have to do is pick up the phone and ask. And checking out from the hotel isn't like going through airport security. No respectable hotelier is going to want to pry open your luggage and search for shampoo. We hope you take the amenities. We want you to use them later and think of us."

• hallontroll

Jag har tagit några miniflaskor med shampoo , men inga större saker.

• Anonym (Snattare)

För ca 15 år sen sov jag ofta på hotell. Tog med mig det mesta hem, tyvärr, handdukar, badrockar etc. (Det skäms jag för i dag men det är ju några år sedan). Rynkar på näsan

• Kensy

Tar inte med mig nåt alls från hotell. Vem vill ha handdukar som hundratals människor använt före mig? :/

Svar på tråden Har du stulit från ett hotellrum?