• Mamtilda

Sova i babysitter?

Min dotter (7 månader) genomgår just nu sin första förkylning, och nätterna är sorgligt jobbiga. hon sover i eget rum i sin spjälsäng, vilket vanligtvis funkar bra. Men nu när hon är täppt och andningen är lite ansträngd, sover hon som så lätt och vaknar HELA tiden, det enda ställe som funkar bra är babysittern som är i näst intill fullt liggläge, dock liten lutning, vilket verkar vara den perfekta för hennes täppta näsa.
    Så min fråga nu, är det ok att låta henne sova jämte vår säng i sin babysitter? Kan det på något sätt ta skada? Hons er ju ut att ha det så bekvämt och skönt där hon sover. Både jag och hon behöver en natts sömn (iaf några timmar)...

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Sova i babysitter?
  • Margaux

Klart hon kan... Vi har haft våra barn i vagnen med ryggen upp när det varit som värst. Baby-sitter är säkert skönare än der...

• The Fugly

Så länge hon inte kan ramla ut är det väl en bra idé att låta henne sova där. När vår dotter hade sin första förkylning vid fem månaders ålder hade hon problem med rejält slemmig hosta och läkaren tipsade oss då om att låta henne sova i babyskyddet eller sittdelen av vagnen.

• Mamtilda

Det kan inte vara skadligt för rygg eller så då? det står t om på babysitterns rygg att man inte ska sova i den. tycker det är konstigt, det ser ju ut att vara världens skönaste säng! :P

Tack för svar, känner mig lite lugnare nu, inte bara jag gör det! :)

• Dixie
    Mamtilda skrev 2014-02-11 22:04:16 följande:
    Det kan inte vara skadligt för rygg eller så då? det står t om på babysitterns rygg att man inte ska sova i den. tycker det är konstigt, det ser ju ut att vara världens skönaste säng! :P Tack för svar, känner mig lite lugnare nu, inte bara jag gör det! :)

Det kanske är om de skulle sova i den varje natt, men någon natt kan inte skada!
  • GrönaDruvan

Våran son sov så ganska mkt när han var liten. Han sov bättre i den. Ställde den i spjälsängen och han sov så bra..

• Veritaslux
    Det kan inte vara skadligt för rygg eller så då? det står t om på babysitterns rygg att man inte ska sova i den. tycker det är konstigt, det ser ju ut att vara världens skönaste säng! :P

Det är för att de inte ska sova där jämt! Små barn behöver sträcka ut sina ryggar, så varningen finns för att man inte sa placera dem i babysitter eller babyskydd hela tiden. Men självklart är alla lösningar som fungerar bra tillfälligt. Det enda jag reagerar på är att hon är sju månader och lite väl stor för babysittern. Jag tänker att hon kan ramla/klättra ur? 
  • The Fugly

Några enstaka nätter ska inte vara ett problem och du kan ju låta henne sträcka ut sig på dagen. Skulle hon tycka det var obekvämt kommer hon visa det!
  • Mamtilda

Hon är inte för stor än, hon kommer inte ur den på något sätt, och hon är fastspänd. dessutom sover jag extremt lätt, så sover hon jämte mig inatt så vaknar jag så fort hon rör sig. Det ska nog gå bra. Var mer orolig för om det kan vara skadligt för kroppen eller så.

Tack snälla för alla svar!

• Fantasilös

Om det tillomed står på babysitterns rygg att bebisar inte ska sova i den så ska dom nog inte sova i den heller..?

• lövet2

Min yngsta sov alltid i babysittern när hon hade öroninflammation. Då hade hon en liten kudde så hon låg extra bekvämt.

Svar på tråden Sova i babysitter?