Längtan efter fler barn
Hej,
Jag är 40 i maj och väntar vårt andra barn till 23:e september. Har en son som fyller 9 i december.
Vi längtar så- har kämpat att bli gravid i ett år! Jag skulle kunna vänta längre med barn men det är ju inte säkert jag kommer att bli gravid då. Jag är inte alls orolig att det skall bli jobbigt. Med första barnet så flyttade vi, renoverade ett hus mm. Jag var nervös och orolig. Det var skitjobbigt. Nu känner jag mig lugn, trygg och förberedd.
Denna gången har vi hus- bra jobb och kommer att bara njuta. Jag skall vara hemma länge och jag skall ta det lugnt. Självklart kommer det säkert att bli jobbiga dagar/nätter men jag har jobbiga dagar på jobbet också- det är liksom livet. Nu är far/morföräldrar pensionerade och har tid och vi har en stor kille som kan hjälpa till ibland (bara så enkelt som att tex. göra frukost när de blir större) och vi kommer att ha kompisar med stora barn som gärna vill vara barnvakter.
Barn är en gåva och det är väl värt jobbiga stunder för det man får tillbaks är så mycket mer värt.
Lycka till i beslutet. Du skall bara följa ditt hjärta- inte någons här!