Inlägg från: LillGris |Visa alla inlägg
  • LillGris
    Elopi skrev 2014-02-15 11:02:33 följande:
    Jag älskar välklädda män. Rockstilen, Dressman och gud vet allt får mig att kräkas lite i munnen. Det snyggaste som finns är en man i en välskräddad blå kostym, vit italiensk skjorta(tänk Borelli, Boggi, Barba Napoli), en slips i sober färg och ett par brogues eller oxfords i dark suede brown. För att lyfta det hela bär han ett klassikt dykarur i modest storlek och får gärna dofta Tom Ford Tobacco Vanille eller någon annan karaktäristisk kvalitetsdoft.

Men jag är helt säker på att du förstår att vi som gillar "rockstilen" tycker att det är att vara välklädd. Såna kläder som ts har visat skulle få mig att springa åt andra hållet, så fruktansvärt ointressant och personlighetslöst. Men jag är inte den som är den, jag fattar att det för vissa är att vara välklädd och snygg. Men det blir ju lite dumt om man tror att välklädd är en viss stil, man kan givetvis vara välklädd inom "sin" stil även om det får folk som inte tycker just den stilen är snygg att rysa av obehag.
  • LillGris
    camus skrev 2014-02-15 14:20:10 följande:
    Med tanken på att det i Sverige går ett par hundra Dressman-rockare på varje välsittande kostym så vill jag påstå att den stil du föredrar långt mer opersonlig.

Dessutom finns det (i min ögon) något som skaver när män 40+ fastnar i kläder som var rebelliska och inne när de själva var unga. Det är lite som om den där personliga mognaden där det återhållsamma och finstämda växer fram aldrig skett. Dagens unga ser inte ut så där längre. De lyssnar inte på rock heller utan springer mest på Sunburst.

Fast, jag pratar inte om "dressmanrockare".
  • LillGris
    LillGris skrev 2014-02-15 16:43:23 följande:
    Fast, jag pratar inte om "dressmanrockare".

Och absolut inte "dagens unga". Snälla nån, jag är 30, jag kollar inte på "dagens unga" och vill ha dem. Jag vill dessutom, som rutinerad festivalbesökare, starkt bestrida att kidsen nu för tiden inte rockar. Det gör de. Nästan lika bra som jag.
  • LillGris
    camus skrev 2014-02-15 22:24:45 följande:
    30 år. Vad ser du då hos en skabbig gammal gubbe med kajal? Det måste väl finnas övervintrade rock-killar i din egen ålder? För mig som inte är så insatt: Hur ser man skillnad på en dressman-rockare och den som inte är det?

Den skabbiga gamla gubben är 40. Och min skabbiga gamla gubbe är 32. Skit samma, jag är inte ett dugg intresserad av att förklara eller försvara vad jag tycker är hett. Men det är alltid tråkigt när någon visar total oförståelse för andra människors preferenser. Den stil du visar i ts är för mig så sjukt ointressant och exakt 0% upphetsande, rentav avtändande. Men jag har, till skillnad från dig, förståelse för att mina preferenser inte är allmängiltiga och skulle aldrig få för mig att spy galla över dig för att du gillar det.
  • LillGris
    camus skrev 2014-02-16 12:01:15 följande:
    Ok, ursäkta att jag var lite raljant. Dock ser han äldre ut och jag är uppriktigt nyfiken på hur det kommer sig att en kvinna kan föredra hans övervintrade rockstil (ett eko av hans späda ungdom), min åsikt, framför det välklädda stilfulla och tidlösa.  

Det är väl för att vi alla gillar olika :) och tur är väl det! Jag hade tyckt det var trist om alla såg likadana ut.
Svar på tråden Uppskattar ni kvinnor stil?