Anonym (Suck) skrev 2014-02-13 14:58:58 följande:
Nej, inget speciellt vad jag vet. Han kan vara lite svår att ha och göra med, det känns som att det oftast är jag som försöker pussla ihop så att allt fungerar smidigt för alla inblandade. Innan vi separerade sa alltid både han och jag att vi ska inte bli "sånna där" som bara bråkar om barnen om vi skulle separera. Efter att vi separerade känns det som att det är min förtjänst att vi lyckas hålla oss någolunda ifrån intriger, han kan försöka starta osämja av ingen anledning och jag försöker alltid vara resonlig och tillmötesgående..
Jag väntar nu barn med min nya, men detta är inget som han har uttalat sig om, men det kanske är något som retat upp honom, jag vet inte.
Har han ny familj?
Det känns bara som lite småsint att börja bråka om hämtning/lämning efter så många år. Som att det är nåt annat som han egentligen är arg över, men det får bli det här han tar strid om.
Och det är ju inte långt du har flyttat. Jag har längre till jobbet än han har till dagis. Och jag gör det varje dag. Det är många i storstadsområdena som har 25 minuter till skola/arbete. Mina barn hade det då de åkte skolbuss. Det är liksom inte så lång tid det handlar om.
och som någon annan skrev - det är ju sktibra att han träffar personalen lite då och då så att han är mer direkt delaktig i ert barns vardag, än om allt skulle vara andrahandsinfo från dig.
Som andra skrivit - det finns ingen lag som säger att du måste köra. Så det argumentet kan han ju lägga ner. Och istället för att påstå det, så får han ju då förklara för dig varför det är så viktigt för honom att du ska köra. Är det DIG han vill träffa? Är det en kontaktyta med DIG han vill ha?