• Anonym (undrar)

Någon som blivit nekad körkortstillstånd med Borderline diagnos?

Jag undrar om någon har blivit nekad körkortstillstånd med Borderline diagnos?

• Svar på tråden Någon som blivit nekad körkortstillstånd med Borderline diagnos?
  • Anonym (f)
    Anonym (undrar) skrev 2014-02-13 14:02:41 följande:
    Jag har gått i både Dbt och just nu även i Mbt behandling på 18mån, mår mycket bättre, kan reglera mina känslor och tänka förnuftigt. Och har möjlighet att få bli avskriven den diagnosen efter behandlingen är över.

Jag dricker inget alkohol alls, tar inga lugnande längre (har tagit) Jag själv ser inga hinder alls för att jag skulle vara en fara i trafik, Men det är ju bara vad jag tycker :( Det står på transportstyrelsen sida att det kan hjälpa med ett intyg från min läkare. Så jag hoppas på det.
    Med tanke på ditt lugna sansade svar så ser jag dock inte att det skulle finnas några hinder för dig att få körkortstillstånd.

Hoppas det går bra för dig!
  • Anonym (undrar)
    Anonym (f) skrev 2014-02-13 14:06:04 följande:
    Med tanke på ditt lugna sansade svar så ser jag dock inte att det skulle finnas några hinder för dig att få körkortstillstånd.

Hoppas det går bra för dig!

Tack, det hoppas jag med

Tänkte ringa transportstyrelsen och höra vad jag ska göra nu, har precis fått hem papprena med hälsodeklarationen bla. Tänker inte ljuga eller mörklägga något, men det skulle kännas väldigt hårt att bli nekad när man själv känner att man gjort enorma framsteg under dessa 3,5år jag har gått varje vecka i behandling 2ggr. Så hoppas hoppas
  • Anonym (tjo)

Jag hade borderline när jag tog körkort. Har fortfarande kvar det efter sju år. ;) 

• Anonym (l)
    Anonym (undrar) skrev 2014-02-13 14:02:41 följande:
    Jag har gått i både Dbt och just nu även i Mbt behandling på 18mån, mår mycket bättre, kan reglera mina känslor och tänka förnuftigt. Och har möjlighet att få bli avskriven den diagnosen efter behandlingen är över.

Jag dricker inget alkohol alls, tar inga lugnande längre (har tagit) Jag själv ser inga hinder alls för att jag skulle vara en fara i trafik, Men det är ju bara vad jag tycker :( Det står på transportstyrelsen sida att det kan hjälpa med ett intyg från min läkare. Så jag hoppas på det.
    Så bra. Du får inga känsloutbrott alls?

Det låter jättebra. Du borde nog inte få problem med läkarintyget som det låter!
  • Anonym (undrar)
    Anonym (tjo) skrev 2014-02-13 15:23:53 följande:
    Jag hade borderline när jag tog körkort. Har fortfarande kvar det efter sju år. ;) 
    Angav du att du hade diagnosen då?
  • Anonym (undrar)
    Anonym (l) skrev 2014-02-13 15:38:09 följande:
    Så bra. Du får inga känsloutbrott alls?

Det låter jättebra. Du borde nog inte få problem med läkarintyget som det låter!

Har jobbat med mig själv påpass mycket att jag tycker inte mig ha mer problem än andra friska människor. Inte att det skulle innebära en fara i trafiken iaf.
  • Anonym (l)
    Anonym (undrar) skrev 2014-02-13 15:42:06 följande:

Har jobbat med mig själv påpass mycket att jag tycker inte mig ha mer problem än andra friska människor. Inte att det skulle innebära en fara i trafiken iaf.
    Det låter bra! Lycka till Ts!
  • Anonym (tjo)
    Anonym (undrar) skrev 2014-02-13 15:39:23 följande:
    Angav du att du hade diagnosen då?
    Ja, och det var inga problem. Sen finns det ju olika nivåer på borderline också. Alla är inte likadana. :)
  • Anonym (undrar)
    Anonym (l) skrev 2014-02-13 15:44:03 följande:
    Det låter bra! Lycka till Ts!
    Glad
  • Anonym (undrar)
    Anonym (tjo) skrev 2014-02-13 15:57:47 följande:
    Ja, och det var inga problem. Sen finns det ju olika nivåer på borderline också. Alla är inte likadana. :)

Åhhh va tröstande!! Hoppas det gäller i mitt fall också Vore väldigt tråkigt annars.
  • Anonym (bp)
    Anonym (f) skrev 2014-02-13 13:43:15 följande:
    har haft bordeline? Blev du frisk från det?

Folk som är oberäkneliga ska inte ha körkort.
    Ja exakt, jag är frisk sen 1 år tillbaka. Mår toppen idag.

Hade inte fått diagnosen när jag tog körkort, kanske var tur det.
  • Anonym (bp)

Ts: Det var efter 18 månader i MBT som jag blev frisk. Det blev ALLA i min grupp - prognosen ser god ut för dig!

Lycka till! {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (undrar)
    Anonym (bp) skrev 2014-02-13 19:11:47 följande:
    Ts: Det var efter 18 månader i MBT som jag blev frisk. Det blev ALLA i min grupp - prognosen ser god ut för dig!

Lycka till! {#emotions_dlg.flower}

Jag har gått både Dbt och just nu går jag (avslutar snart) i 18mån Mbt så ja jag hoppas att jag också blir avskriven diagnosen bå fortsom möjligt-

Tack så jätte mycket!!
  • Anonym (Saga)

Du gör såklart som du vill, själv ljög jag på papprena jag skickade in. Det finns ingen anledning till att de ska rota runt i mitt sjukdomsregister.

Jag har autism, inte borderline ska jag tillägga.

• Anonym (undrar)
    Anonym (Saga) skrev 2014-02-13 20:23:57 följande:
    Du gör såklart som du vill, själv ljög jag på papprena jag skickade in. Det finns ingen anledning till att de ska rota runt i mitt sjukdomsregister.

Jag har autism, inte borderline ska jag tillägga.

Var det länge sedan du tog körkort?
  • Anonym (undrar)

Hej!

Var ett tag sedan jag öppnade denna tråd, nu vill jag uppdatera och skriva att jag idag fick mitt körkortstillstånd Beviljat Det är helt klart värt att vara ärlig och skriva som det är i ansökningspapprena. Jag begräde ett intyg av min överläkare inom psykiatrin och skickade med i brevet och behövde inte göra mer just nu. Beslutet är förenat med villkor, att jag om 1år skickar in ett nytt intyg bara. Glad som en lärka är jag i alla fall.

• Madmoiselle
    Anonym (undrar) skrev 2014-03-27 18:54:13 följande:
    Hej!Var ett tag sedan jag öppnade denna tråd, nu vill jag uppdatera och skriva att jag idag fick mitt körkortstillstånd Beviljat Det är helt klart värt att vara ärlig och skriva som det är i ansökningspapprena. Jag begräde ett intyg av min överläkare inom psykiatrin och skickade med i brevet och behövde inte göra mer just nu. Beslutet är förenat med villkor, att jag om 1år skickar in ett nytt intyg bara. Glad som en lärka är jag i alla fall.

Svar på tråden Någon som blivit nekad körkortstillstånd med Borderline diagnos?