• Gabi

OSB jobba hemifrån!

Hej!
    Jag har en lång jobbig livshistoria bakom mig och har varit långtidssjukskriven i många perioder, nu senast 7 år och är fortfarande! Mitt stora problem är trötthet/kraftlöshet, tidiga morgnar är hemskt, ta mig iväg, passa tid och jag måste även vila i mellan åt/sova!
    Jag kom på idag, efter att ha varit hos min handläggare på försäkringskassan igår då vi pratade om vad jag skulle kunna jobba med, att jag skulle ju jobba hemifrån. jag kan styra mina tider lite själv, bara jag gör det som ska göras, lägga mig och vila/sova ett tag bara jag får gjort det som ska göras.
    Men VAD ska man jobba med, vart kan man då jobba där man kan sitta hemma, då tänker jag via datorn.
    Är det någon som jobbar så här? Har tips? Idéer?

Tack på förhand

• Svar på tråden OSB jobba hemifrån!
  • Kjell2

Författare
    Översättare
    Programmerar ( i all fall delvis)
    Konsthantverk
    Telefonjobb, t ex försäljning

• Gabi
    Kjell2 skrev 2014-02-13 13:14:40 följande:
    Författare
    Översättare
    Programmerar ( i all fall delvis)
    Konsthantverk
    Telefonjobb, t ex försäljning
     tack för tips, författare kan jag ta bort, jag måste veta att jag har ett jobb, en regelbunden inkomst!
    De andra förslagen kan jag ju söka på och se om jag får upp.
    Min ide var egentligen mer om någon hade tips om något företag eller som själv jobbar någonstans där man skulle kunna söka, eller känner någon som jobbar någonstanns etc.
  • Kjell2
    Gabi skrev 2014-02-13 13:19:26 följande:
     tack för tips, författare kan jag ta bort, jag måste veta att jag har ett jobb, en regelbunden inkomst!
    De andra förslagen kan jag ju söka på och se om jag får upp.
    Min ide var egentligen mer om någon hade tips om något företag eller som själv jobbar någonstans där man skulle kunna söka, eller känner någon som jobbar någonstanns etc.

Om du söker på översättningsbyrå hittar du jobb, ofta är det på frilansbasis.
    Telefonjobb, bara Googla...
  • Gabi
    Kjell2 skrev 2014-02-13 13:23:59 följande:

Om du söker på översättningsbyrå hittar du jobb, ofta är det på frilansbasis.
    Telefonjobb, bara Googla...
    Jag kan bara engelska och är urdålig

• Kjell2
    Gabi skrev 2014-02-13 13:33:52 följande:
    Jag kan bara engelska och är urdålig

Om du inte har någon tydlig kompetens så är nog det enklaste hemmajobbet att få något telefonjobb, försäljning t ex.
  • Gabi
    Kjell2 skrev 2014-02-13 13:41:09 följande:

Om du inte har någon tydlig kompetens så är nog det enklaste hemmajobbet att få något telefonjobb, försäljning t ex.
    Hmm jag är utbildad barnskötare, utbildad inom turism och apotekstekniker men inget av det är ju gjort för att jobba hemma.
  • Kjell2
    Gabi skrev 2014-02-13 13:43:09 följande:
    Hmm jag är utbildad barnskötare, utbildad inom turism och apotekstekniker men inget av det är ju gjort för att jobba hemma.

Barnvakt?
    Reseförsäljare/bokar via telefon?
  • Gabi
    Kjell2 skrev 2014-02-13 13:46:59 följande:

Barnvakt?
    Reseförsäljare/bokar via telefon?
    Barnvakt funkar ju inte i och med vila/sova

men reseförsäljare är något jag skulle vilja jobba som , men hur gör man det hemifrån?
  • Kjell2
    Gabi skrev 2014-02-13 13:51:38 följande:
    Barnvakt funkar ju inte i och med vila/sova

men reseförsäljare är något jag skulle vilja jobba som , men hur gör man det hemifrån?

Ring runt till resebyråer, resebolag odyl och fråga runt lite.
  • Gabi
    Kjell2 skrev 2014-02-13 13:53:10 följande:

Ring runt till resebyråer, resebolag odyl och fråga runt lite.
    Aha, ja, tack
Svar på tråden OSB jobba hemifrån!