Free Spirit Free Love skrev 2014-02-13 17:35:10 följande:
katten är försäkrad men inte kastrerad tror jag. ska fråga när hon kommer :)
ja kommer få klösbräda, matskål, leksaker och mat som hennes ägare har med sig, men hon sa att jag borde köpa en ny kattlåda då hennes inte va så fräsch så jag gjorde det idag :)
vilken sand är den bästa att ha?
Jag har haft hund i hela mitt liv så jag är van vid djur, och vet att man aldrig ska köpa hund/katt saker på tex coop då det oftast bara är skit i ;)
Våtservetter var en bra idé! det ska ja köpa nästa gång jag går till affären!
Något mer som ni kan komma på? :)
Våtservetter??Räcker med vanligt papper.
Köp hellre en förvaringslåda ca 48 liters på ÖB ikea eller dyl med höga kanter så slipper du sanden på golvet mer.
Blötmat är mycket bättre än alla torrfoder som finns men något du får fasa in mycket långsamt om katten inte äter det nu. Du kan med fördel köpa blötmat i mataffären då Mjau i tetra är en av de bästa blötmatssorterna. Vad äter katten idag? Äter den torrfoder från mataffären får du tyvärr ge det första tiden för att inte magen ska braka då en flytt räcker till att börja med för den stackars katten. Fasa sedan in under flera veckor ett kvalitetsfoder från djuraffären (ej RC)
Du bör även tänka på att en katt inte får lämnas hemma mer än några timmar utan tillsyn, enligt lag ska katten ha tillsyn minst två ggr per dygn. Många skaffar katt istället för hund bara för att dem tror att katten kan lämnas ett dygn eller tom mer än så själva.
Katter ska aktivera varje dag för att må bra. Har du balkong så måste du näta in den innan katten får gå ut där (också enligt lag)