• jådåsåatt

Barnskridskor Malmö

Hej,
    Har nu fått lappen om sportlovsaktiviteter från fritids och självklart ska de åka skridskor en av dagarna. Har kollat på blocket efter begagnade barnskridskor utan att hitta något. Finns det ställen som säljer relativt billiga skridskor, begagnade eller nya spelar mindre roll. Tack för hjälpen i förhand.

• Svar på tråden Barnskridskor Malmö
  • Nyfikna72

Så här i slutet av säsongen så är väl inte ens nya skridskor i butik särskilt dyra, finns ju för typ 199kr.

• jådåsåatt

Ok, jag har verkligen ingen koll. Var är de så billiga? Jag tycker att jag har kollat på alla stora kedjors hemsidor utan att hitta något.

• Nyfikna72

ÖB brukar ha, större coop och Ica butiker har också.........lär inte vara allt för svårt att hitta nå billiga.

• jådåsåatt

Ingen som kan svara lite mer specifikt? Fanns det inte ett ställe förr där man kunde köpa begagnade skridskor och sen byta in dem mot större storlekar när fötterna växte?

• Pyttismamman

Här i Stockholm har de halva priset på alla skridskor på Coop, så det kanske är samma på Coop i Malmö?

• jådåsåatt
    Pyttismamman skrev 2014-02-13 20:40:56 följande:

Här i Stockholm har de halva priset på alla skridskor på Coop, så det kanske är samma på Coop i Malmö?

Tack för tipset, kollar på Coop forum imorgon!
  • 040kille

Kockums fritid hyr ut skridskor. Det är rätt dyra saker att köpa om de inte används så det är det alternativ jag har tagit till när vi har åkt.

Det som kallas ödet är bara konsekvenserna av ens egen dumhet
  • jådåsåatt
    040kille skrev 2014-02-13 20:57:57 följande:

Kockums fritid hyr ut skridskor. Det är rätt dyra saker att köpa om de inte används så det är det alternativ jag har tagit till när vi har åkt.

Hyr de ut även om man inte ska åka där?

Jag hatar verkligen att åka skridskor och kommer aldrig göra det med min dotter. Hon har ett par hos sin pappa och åker ofta med honom men det finns ingen möjlighet att få hit dem innan de ska åka med fritids. Så jag är verkligen inte sugen på att lägga mycket pengar på det här. Tack så mycket för tipset!
  • jådåsåatt

Puffar lite. Någon som vet om det går att hyra på Kockums eller annat ställe fast man inte ska åka där?

• jådåsåatt
    jannej skrev 2014-02-13 22:07:29 följande:

malmooutdoor.se brukar a billiga skridskor

Tack! Där fanns ju för 199 och dessutom ligger det ju väldigt centralt. Önskar egentligen att jag slapp köpa ett par som bara kommer användas en gång men om det nu är sista utvägen så var detta ett väldigt bra tips.
  • jannej
    jådåsåatt skrev 2014-02-13 22:16:34 följande:
    Tack! Där fanns ju för 199 och dessutom ligger det ju väldigt centralt. Önskar egentligen att jag slapp köpa ett par som bara kommer användas en gång men om det nu är sista utvägen så var detta ett väldigt bra tips.
    Du kan säkert sälja dem begagnade sen
  • jådåsåatt
    jannej skrev 2014-02-13 22:26:08 följande:
    Du kan säkert sälja dem begagnade sen
    Det kan jag säkert:) tack
  • 040kille
    jådåsåatt skrev 2014-02-13 21:10:40 följande:
    Hyr de ut även om man inte ska åka där?
    Jag hatar verkligen att åka skridskor och kommer aldrig göra det med min dotter. Hon har ett par hos sin pappa och åker ofta med honom men det finns ingen möjlighet att få hit dem innan de ska åka med fritids. Så jag är verkligen inte sugen på att lägga mycket pengar på det här. Tack så mycket för tipset!
    Du är nog tvungen att åka där.

De har skridskobana i Folkets park med och då lånar de ut skridskor. Men isen där ska vara rena puckelpisten enligt vad mina ungar säger. Det ska inte vara något bra ställe i år.
  • jådåsåatt
    040kille skrev 2014-02-14 10:18:28 följande:
    Du är nog tvungen att åka där.

De har skridskobana i Folkets park med och då lånar de ut skridskor. Men isen där ska vara rena puckelpisten enligt vad mina ungar säger. Det ska inte vara något bra ställe i år.
    Ja, det har jag läst. Men problemet är att de ska åka på Malmö isstadion och där finns ingen uthyrning.
  • kamraten

Jag köpt nästa nya skridskor på annons på nätet. Brukar finnas en hel del där, säsongen är ju så kort.

Svar på tråden Barnskridskor Malmö