Inlägg från: Ypperligt |Visa alla inlägg
  • Ypperligt

Hur stort hus "behöver" man?

Jag tycker att det låter alldeles ypperligt! Sovrummen där uppe för barnen, plus ett litet gemensamt TV-rum, samt en toalett. Sovrummet där nere för er vuxna, med badrum, köket och vardagsrummet. Nere i källarvåningen kan ni slänga in övernattande gäster. ;) Har du nån länk till huset så man kan få sig ett bättre hum hur planlösningen ser ut? Eller om du kan lägga upp bilder? Lycka till med husköp!

• Ypperligt

Ett otroligt fint hus! Är det ett bra läge och område (och att ni har råd med allt), så tycker jag att ni ska slå till! Jag ändrar en sak från förra inlägget: källarvåningen kanske inte ska gå till gästerna? ;) Hm, fast med en fin bäddsoffa, så kan ju ni nyttja det som relaxrum när ni inte har gäster på besök. Perfekt med egen ingång!

• Ypperligt

Vill även tillägga att kvm-ytan kan ni skita i i det där huset. Grejen är ju den att om ett barn vill se Bolibompa, ett annat vill se film och ni vill se nyheterna, så har ni ju tre rum att välja på - vardagsrum uppe, på entréplan, samt nere i källaren. Det där huset är fördelat på tre våningar - ni kommer GARANTERAT inte att kliva på varann. Man kan lätt gå undan om man vill. Inget rum är för litet (som någon påstod). Släng in en golvbrunn och en duschslang på övervåningen så har kidsen en egen dusch. Passa på att göra det samma i källaren. ;)

• Ypperligt

En väldigt viktig sak att tänka på (och detta skriver jag till ALLA som letar bostad) - LÄGET är i princip det viktigaste! Är man nöjd med läget, så kan nästan allt annat ordnas. Man kan renovera och bygga om eller bygga till, om man vill. Men läget kan man aldrig ändra på. Är man nöjd med läget, - inga stora bullriga bilvägar, nära naturen (om man så vill), butiker, skolor, förskolor (om det är viktigt), närheten till jobb, osv, - så tycker jag att man ska slå till. Känns läget perfekt, så är det perfekt. Till trådstartaren: tänk dig in i situationen att huset är sålt till någon annan imorn - skulle det kännas som en stor förlust då? Om det skulle det, så slå till medan ni har chansen! :)

Svar på tråden Hur stort hus "behöver" man?