Inlägg från: Påven Johanna |Visa alla inlägg
  • Påven Johanna

Hur stort hus "behöver" man?

Anonym (Minst 500 kvm) skrev 2014-02-13 23:00:07 följande:
    Vi skulle aldrig bo på mindre än 500 kvm och vi är två vuxna. Vi har för mycket saker och behöver många rum för att få plats med det vi vill ha som biosalong, gym och annat.
    Bibliotek, liten kiosk, färgaffär, massagesalong, frisör och akvarium med gångtunnel under då? Har ni inte det?

Vi är två vuxna och tre tonåringar och bor i en sekelskiftesvåning som är 217 kvm. Det tycker vi är ganska stort - fast då har vi ingen biosalong förstås. Jag tycker att det är så besvärligt med den där mannen som står och river biljetterna. Nästan irriterande att ha en sådan stående i ingången.
  • Påven Johanna
    Anonym ())) skrev 2014-02-14 08:19:38 följande:
    Vi hade inte tänkt bo i källaren men vill gärna använda den för att andra aktiviteter (gäster, hänga tvätten, förvaring, pyssel etc)

Övervåningen tänkte vi bara ha som sovrum för oss i närmaste familjen och då återstår mittenplanet som "levnadsutrymme) Där finns vardagsrum, kök/matrum, hall, badrum och ett extra rum (gästrum idag). Frågan vi måste ställa oss är om det är för litet. Samtidigt så kändes huset större än det såg ut på bilderna. De har ju inte använt vidvinkel någonstans och då ser det ju mindre ut.
    Jag tycker att det kostar märkligt mycket? Jag kan inget om Västerås i och för sig - är det ett attraktivt ställe? Goda förbindelser till Stockholm kanske?
Svar på tråden Hur stort hus "behöver" man?