Inlägg från: LadyInRed |Visa alla inlägg
  • LadyInRed

Hur stort hus "behöver" man?

Hur stort hus man behöver, beror mycket på vem det är man frågar. Frågar man socialnämnden skiljer sig svaret från kommun till kommun men generellt sett är det inte själigt att begära mer än 70 kvm yta för en familj med två vuxna och två barn.

Att fråga någon annan kan innebära ett svar där det anses som minimum att ha minst 90, 100, 130, 200, 500 kvm. Godtyckligt med andra ord...

Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • LadyInRed
    Patio skrev 2014-02-14 21:41:24 följande:

Ännu en som kan intyga på att kvm fördelade på flera våningar, känns mer rymligt och inte trångbott. :)
    Hur skulle fler våningar få det att inte kännas mer rymmligt? Det är väl en självklarhet att det känns mer rymligt med fler våningar!
  • LadyInRed
    Anonym (...) skrev 2014-02-14 22:49:00 följande:

??? Det är väl allmänt känt att man tappar yta när det är flera våningar??
    Det beror helt på vad man jämför med... Men visst jag håller med om att boytan var ganska låg i 10-våningshuset jag växte upp i. Tyckte att det var lite orättvist att mina övriga klasskompisar enbart bodde i 3-våningsvillor men hade 10 ggr större boyta. Du har en poäng där!
  • LadyInRed
    Anonym (...) skrev 2014-02-15 20:16:01 följande:

Jag förmodar att du är ironisk... Och jag hoppas du förstår att vi pratar om skillnaden mellan att ha t.ex. 100 kvm boyta på ett plan jämfört med två plan med 50 kvm var...
    Att spela dum betyder inte att man är det. Men det är lugnt, kriga vidare om skokartongerna ni. Jag ska inte störa...
  • LadyInRed
    Anonym (...) skrev 2014-02-15 22:10:00 följande:

Jag menade inte att du var dum. Var bara osäker om du hade missuppfattat mig... Ber om ursäkt.
    Det är lugnt. Kriga vidare...
Svar på tråden Hur stort hus "behöver" man?