Ypperligt skrev 2014-02-13 20:33:54 följande:
En väldigt viktig sak att tänka på (och detta skriver jag till ALLA som letar bostad) - LÄGET är i princip det viktigaste! Är man nöjd med läget, så kan nästan allt annat ordnas. Man kan renovera och bygga om eller bygga till, om man vill. Men läget kan man aldrig ändra på. Är man nöjd med läget, - inga stora bullriga bilvägar, nära naturen (om man så vill), butiker, skolor, förskolor (om det är viktigt), närheten till jobb, osv, - så tycker jag att man ska slå till. Känns läget perfekt, så är det perfekt. Till trådstartaren: tänk dig in i situationen att huset är sålt till någon annan imorn - skulle det kännas som en stor förlust då? Om det skulle det, så slå till medan ni har chansen! :)
Vi tycker läget är väldigt bra. Vi bor närmare stan nu men allt finns där. Matbutiker, dagis, busslinje, man cyklar på 10 min till stan, idrottsarenor, löparspår etc på nära håll.
För min man är det viktigast att det är lugnt och inget "bus" då vi hade problem med det tidigare där vi bodde och detta område är som sagt väldigt lugnt.