• Anonym (Bonusförälder)

Får era nya gemensamma följa med bonusbarnen till exet/bioföräldern?

Skulle vara intressant att se hur många det är som har en sådan relation att de skulle kunna/få skicka med det " nya" gemensamma barnen/t någon gång till den andra bioföräldern tillsammans med sina äldre halvsyskon?

• Svar på tråden Får era nya gemensamma följa med bonusbarnen till exet/bioföräldern?
  • Queen B

Menar du......

Om "mina" barn får vara hos min makes ex med mitt bonusbarn? Ledsen men hängde inte med i din text.

Ever heard of a Troll? That would be ME ;)
  • Teny

Inte jag personligen p g a att pappan till det första barnet är beyong slarvig och inkapabel att ta hand om barn ;) Men jag känner ett par familjer som har det så. Låter skönt och mysigt att en del kan ha det så!

• Anonym (mammatill2)

nej skulle aldrig hända.

• Anonym (Bonusförälder)
    Queen B skrev 2014-02-14 09:29:19 följande:
    Menar du...... Om "mina" barn får vara hos min makes ex med mitt bonusbarn? Ledsen men hängde inte med i din text.
    Ever heard of a Troll? That would be ME ;)

Ja, exakt så.
  • Påven Johanna

Vi har inga gemensamma men mina biobarn har följt med sina bonussyskon till deras mamma och tvärtom. Min ex-man har ofta haft med sig alla ungarna på aktiviteter och även på resor. 

• nymedlem

Mitt barn har varit hur mycket som helst hos sambons ex och mitt bonusbarn. Även sovit där många många gånger. Barnen är syskon och älskar varandra så jag ser inga problem alls i det.

• Litet My

Tror sonen tjatat i 5 år om att hans lillasyster hos pappan skall få komma med och se hans rum, för mig får hon gärna det men inte för pappan/pappans nya.

• Anonym (Jag är)

Jag är en bio mamma och styvmamma. För många år sedan var jag ensamstående och mitt ex skaffade ett till barn med sin sambo, när det tog slut mellan mitt ex och hans sambo, så behövde han barnvakt ibland till sitt lilla barn, mina barns halvsyskon, så jag ställde upp och var barnvakt ibland :) Funkade jättebra.

Jag skulle inte ha några problem om min lilla dotter skulle vilja åka hem till sina halvbröders mamma, men jag tvivlar på att halvbrödernas mamma skulle vara intresserad, vi är dock inte osams och allt flyter på bra med samarbetet.

Min dotter blev nyfiken på brödernas mamma, när jag berättade att dom hade en annan mamma och att jag inte var mamma till hennes bröder (hon är 3,5 år). Då sa hon "Jag vill också åka till min andra mamma", så jävla gulligt :)
    Men tyvärr har hon aldrig träffat henne, då hennes pappa och hans ex byter i skolan Varannan vecka.

• Påven Johanna
    Litet My skrev 2014-02-14 09:42:22 följande:

Tror sonen tjatat i 5 år om att hans lillasyster hos pappan skall få komma med och se hans rum, för mig får hon gärna det men inte för pappan/pappans nya.

Usch, så trist. Jag begriper inte sådant. 
  • nymedlem
    Litet My skrev 2014-02-14 09:42:22 följande:

Vad tramsigt! Varför får hon inte det? Svartsjuka eller vad tror du det handlar om?
Svar på tråden Får era nya gemensamma följa med bonusbarnen till exet/bioföräldern?