Inlägg från: Houdini |Visa alla inlägg
  • Houdini

Bra kontaktlinser för VÄLDIGT torra ögon

Har du pratat med ögonläkare om att använda linser?

Jag har också extremt torra ögon och ögonläkarna avråder helt från att använda linser. Eftersom ögonen är så torra är risken för infektion väldigt hög.
    När man har torra ögon har man ju inte vätska nog att skölja bort allt skräp, plus att det är vanligt när man har torra ögon att man har mycket "skräp" i ögonen (kommer inte ihåg vad de kallade det)

Jag har dels varit hos ögonläkare som samarbetade med optikern jag gick hos, blev faktiskt lite chockad och glatt överraskad över att han avrådde, sen tack vare det var inte optikern villig att sälja linser till mig.

Sen har jag undersökt mina ögon på längden och tvären pga andra sjukdomar, och dom är friska förutom att jag har problem med tårvätskan då men gemensamt för de läkare jag träffat är inga linser pga torra ögon.

Och eftersom jag är en fegis när det gäller ögonen så chansar inte jag, skulle aldrig riskera synen genom OP heller.
    Var på tal härom veckan att det inte framkomer hur mycket komplikationer som faktiskt sker efter OP.

Svar på tråden Bra kontaktlinser för VÄLDIGT torra ögon