• karin82

Barn på dagis när man är på arbetsintervju?

Hej!

Jag undrar om någon vet om man får lämna sitt barn på dagis när man ska på arbetsintervju?
    Jag är ej arbetslös, utan har ett annat jobb. Vill gärna berätta för dagis att jag kommer vara på intervju mellan den tid jag fått (man vet ju inte om sonen kanske blir sjuk eller något, och då vill jag inte dom ringer mitt nuvarande jobb).Jag vill att dom ska veta varför jag inte kommer att svara i telefonen, om det eventuellt skulle vara att dom behövde få tag i mig.

• Svar på tråden Barn på dagis när man är på arbetsintervju?
  • Sisisisi

Jag har väldigt svårt att tro att förskolan skulle ha något emot det :)

Keep your child rear facing for as long as possible!

• mammalovis

Det beror väl till viss del på om intervjun ligger inom dina normala arbetstider, men man brukar sällan neka. Skulle den ligga under jourtid efter kl 17/17.30 är det inte lika självklart att det finns möjlighet om det inte meddelas minst 2-3 veckor i förväg.

Hör med förskolan hur du får göra och sedan är det väl bara att påtala att du får vara anträffbar på mobilen eller att de ringer någon anhörig istället om det skulle köra ihop sig.

• Alexi

Du behöver ju inte gå in på att det är en intervju, säg bara att du är på en specialgrej på jobbet den och den tiden och då inte är nåbar på telefon.

• pigglet

Äh - säg som det är. Kan inte tänka mig att förskolan skulle neka.
    /Förskollärare

• karin82

Jag ska på intervjun på förmiddagen, på min vanliga arbetstid. Själv tycker jag det inte borde vara några problem, men man vet ju inte..Tyvärr så kan dom inte ringa någon anhörig, min sambo,pappa till sonen är bortrest och hans mor och farföräldrar bor inte där vi bor...Så jag hoppas inte dom behöver få tag i mig på den timmen som jag ej kan svara.

• Busbellan

Bara säg som det är. kan inte tänka mig att det skulle vara några problem
    Jag är själv förskollärare och skule enbart säga ja och lycka till om en förälder berättade att denna skulle på intervju

Mamma till Nora, August och Ella
  • mammalovis

Ja, är det på din vanliga arbetstid så spelar det ju ingen roll, då barnet ändå är på förskolan. Då räcker det ju att påpeka att du inte är nåbar alls mellan den och den tiden. Skulle sonen bli sjuk så är det ju ytterst sällan 112-läge, så då lär det inte skapa några problem. Sedan är det ju upp till dig att påtala att det är en intervju.

Jag har påtalat att jag varit onåbar, då vi varit på KUB, men då bara nämnt vilken stad vi är i, men inte varför.

Svar på tråden Barn på dagis när man är på arbetsintervju?