• Anonym (?)

Citodon i går- vin i dag = ok?

Hej, har under en längre tid ätit citodon på grund av svår smärta.
    Men har nu lyckats dra ner på dom till 1 om dagen i stället för maxdosen.
    i dag har jag lyckats vara utan dom helt (yeey) (y)
    och undrar nu om jag törs ta ett glas vin eller två med min man?
    förra tabletten tog jag i går vid 10-11 tiden

tacksam för snabbt svar

• Svar på tråden Citodon i går- vin i dag = ok?
  • Anonym (N)

Om du har ätit dem länge och bara hållit upp en dag skulle jag helt klart skippa vinet ett tag.

• Emmi27

Frågade min man som åt citodon efter operation och han skulle låta det gå ca 5 dagar innan han drack alkohol

• Anonym (?)

Ok tack för hjälpen, har ätit dom I ca 1/2 året. Väntar ett tag då.

• Ann Cistrus

Grejen med Paracetamol (som finns i Citodon) är att den är väldigt levertoxisk och skadorna kommer ofta smygande när man använder läkemedlet under en tid. Jag hade låtit levern vila ut ett bra tag om jag hade ätit citodon så länge som du.

www.svd.se/nyheter/inrikes/paracetamol-hade-inte-godkants-i-dag_5836609.svd

If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • IsDimma

Med tanke på att du ätit dom så länge varje dag hade jag låtit levern återhämta sig liten inför alkohol.
    Jag ärer citodon ungefär 2,5 veckor varje månad mellan mitten av August till någongång i början av april. Sen avtar mina bihålebesvär och jag kan klara mig med en enda mellan april-början/mitten av augusti. Låt din lever få några dagar iaf. Iaf om du inte ska på tabletterna igen. Då kan man väntan

• Anonym (?)

Vart utan helt I dag, dock extrem värk så vi får se om jag klarar mig utan. Har inte druckit alkohol på mer en två år så vad gör ett tag till. Hade velat lyxa till det med ett glas vin med mannen en kväll bara för o fira lite extra, så ingen över konsumtion här inte

Svar på tråden Citodon i går- vin i dag = ok?