Sunshine02 skrev 2014-02-16 22:01:44 följande:
Jo det är precis så jag gör, men vill då jag ska bära istället. Man får ju välja sina tillfällen eftersom det kan ta ett tag innan han ställer sig upp och börjar gå, när jag säger att jag inte orkar bära.
Min plan är vagnfri INNAN sommaren! :)
Jupp, det gäller absolut att välja sina tillfällen. Jag lämnar aldrig hemmet utan vagn om vi har en tid att passa. Var enveten. Vägra bära. Min treåring bryter ryggen på mgi. Jag bär bara när valet är det eller att helt sonika lämna henne där.
Natulcien skrev 2014-02-16 22:07:24 följande:
Men jösses...bär du en 4-åring!?
Vi har en kille på drygt 3 år, och han går alltid nu för tiden. Men han hade en period i höstas då han ibland gnällde, vägrade gå och ville bli buren. Men jag sa helt enkelt att jag inte orkar bära honom, men att vi ska stanna och vila så ofta han vill så att han orkar gå...och då gick det plötsligt hur bra som helst att gå... det var ju inte så kul att stå still och vila...så han gick hellre...

Heh, bra tips

vad ska man heta skrev 2014-02-16 22:47:21 följande:
Sluta dadda men pöjken. Att sjunga sånger och locka med batteribyte? Jag hör ju bara där hur du daddar! Säg bara att nu går vi PUNKT!! Annars går du vidare! Han har dig i ett järngrepp. Vem är förälder? Sluta behandla
han som en kung
Honom.