Inlägg från: Anders2015 |Visa alla inlägg
  • Anders2015

Varför hatar folk MP?

Miljöpartiet är ett parti som syns och bråkar mest, dem skriker och anklagar när dem inte har ett vettigt svar att ge. Dem har en ohållbar ekonomisk politik och hatar alla som går emot dem.

Skulle man bygga om landet efter vart och ett av partierna, MP:s variant skulle kollapsa rätt omgående.

Därför är det så många som inte gillar MP.

• Anders2015
    KillBill skrev 2015-05-10 08:14:31 följande:
    Har du något belägg för att MP är det parti som syns och bråkar mest? Faktum är väl att MP är ett pragmatiskt parti som både Alliansen och S har eller samarbetar med.

Att skrika eller hota är väl egentligen SDs paradgren, som exempel kan nämnas den senaste budgeten när SD deklarerade att de skulle fälla varje regering som inte dansade efter SDs pipa. Det går inte att samarbeta med partier som håller på som SD och därför har de 87% av Sveriges riksdag emot sig.
    Ser man till debatter så har sällan MP svar på frågor, utan beskyller precis som du gör nu andra partier istället. Därför har MP 94% av folket emot sig.

MP är det parti som är minst omtyckt bland väljarna och det måste bero på något?. 

Att MP har ett hat mot SD råder det ingen tvekan om, men frågan är om det är rätt sätt att möta ett parti och deras väljare?. Uppenbarligen inte.
  • Anders2015

Det förra stadsministern Göran Persson sa att dem sex minister poster MP fick var minst tre stycken för mycket. Det är många som inte gillar MP det är ett faktum. Sedan kan man babbla på om allt mellan himmel och jord men att 94% inte gillar SD är ett faktum och ett annat faktum är att SD är motpolen till MP.

• Anders2015

Det förra stadsministern Göran Persson sa att dem sex minister poster MP fick var minst tre stycken för mycket. Det är många som inte gillar MP det är ett faktum. Sedan kan man babbla på om allt mellan himmel och jord men att 94% inte gillar MP är ett faktum och ett annat faktum är att SD är motpolen till MP.

Ändrade SD mot MP

• Anders2015
    themia skrev 2015-05-10 17:34:27 följande:
    Det stämmer inte alls.
    När folk tillfrågas om näst bästa parti får brukar MP få runt 25 - 30 %

Det finns bara en fråga där MP och SD har diametralt motsatt åsikt, alltså invandringen. I flera frågor finns en samsyn mellan partierna.

Det faktum att SD anser MP vara huvudmotståndare bevisar att invandringsfrågorna är de enda SD bryr sig om. 
    Vad skriver du? ta farm dem siffrorna.

Men det är sant att förra stadsministern Göran Persson sa att MP fått minst tre stycken minister poster för mycket.

MP är klar det parti folk mest ogillar det råder det ingen tvekan om. 
  • Anders2015
    KillBill skrev 2015-05-10 19:17:27 följande:
    Varför är det viktigt för dig vad en gammal Statsminister tycker?

Visa gärna en undersökning som visar att mp är det parti folk gillar minst. Själv är jag tämligen säker på att det är SD som folk gillar minst.
    Väljarstödet är inte högt för MP om man ska förklara det enkelt. Sedan att en gammal stadsminister skriver att MP fått för många ministerposter talar i klartext och väger tungt.

Lägger in en länk som visar att Allians väljare börjar mjukna upp gällande SD.

www.expressen.se/nyheter/manga-alliansvaljare-vill-ha-sd-samarbete/
  • Anders2015
    KillBill skrev 2015-05-10 20:15:39 följande:
    Allianspartierna M, FP, C, KD samt vänstern med S och V har samarbetat med MP. Det finns väljare inom bägge blocken som har MP som sitt andra val. Jag tror att de är relativt få väljare utanför SD som kan tänka sig att rösta på SD/har SD som andra parti.

Den undersökning som du länkar till gällande alliansväljares vilja till samarbete med SD gäller frågor där man redan är överens dvs inte invandringspolitik.
    Vad läser du det? menar att det inte handlar om invandrar politiken överhuvud taget?.

Visa mig listan på dem 20-30% som du säger har MP som sitt andra val inom båda blocken. Jag kan visa dig siffran att MP fick i valet 2014 6,89%

• Anders2015
    KillBill skrev 2015-05-10 22:17:53 följande:
    Detta är inte mitt påstående.
    Vems påstående är det?
  • Anders2015

Såg man debatten på svt och hörde Åsa Romson då förstår man varför så många inte gillar MP. Och hon är våran vice statsminister man kan bli orolig för mycket mindre.

• Anders2015

Radarparet Stefan Löfven (S) och Åsa Romson (MP) få motstånd från de egna leden.

Bertil Torekull (MP) 

Åsa Romson är i mina ögon inte mogen det höga ämbete hon utsetts för eftersom hon inte vet vad hon säger och inte förstår vad det är hon ber om ursäkt för. Hon bör lämna in sin avskedsansökan och därmed rädda inte bara sitt eget ansikte utan i första hand värdigheten, förtroendet och respekten som förbinds med hennes uppdrag.

Vidare skriver Bertil Torekull MP:

Hon måste alltså avgå av fyra tunga skäl - för landets, för partiets och för sin egen skull. Och för de namnlösa offren?, skriver han på tisdagen i sin blogg

Det är inget vi har något att säga om, svarar nu Romsons pressekreterare.

www.expressen.se/nyheter/fridolins-mentor-romson-maste-avga/

• Anders2015
    KillBill skrev 2015-05-23 10:17:29 följande:
    Anders 2015, du lyfter ofta fram intern kritik inom mp eller S och får det att låta som något anmärkningsvärt. Ofta vill du också ha kommentarer från de "rödgröna" på den interna kritiken.

Kritik är något positivt som bidrar till utveckling. Intern kritik finns i alla partier inklusive SD.

Det är inte länge sedan Oskar Lindholm, Sverigedemokraternas ordförande i Skaraborg, riktade stark kritik mot SDs partiledning och kallade den för maktfullkomlig, kontrollerande och inkompetent. Ganska skönt att någon tog "bladet från munnen" eller hur?

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6149548
    KillBill har du aldrig lyft fram intern kritik gällande bla SD du skriver om SD hela tiden lägger ner massor av tid. Och så händer även i detta inlägg. Vi har kanske den svagaste regeringen på mycket länge och det ser vi i senaste opinionssiffrorna (Ras) och det beror bla på MP. Och även Stefans Löfvens val att samarbeta så brett med detta parti har gjort att förtroendet för honom är så svagt och det ser vi i ras för S i senaste mätningarna. 
  • Anders2015
    KillBill skrev 2015-05-23 20:05:46 följande:
    Skillnaden är väl att det finns så många fler SD skandaler och att jag normalt sett inte brukar be om kommentarer. Men för att återgå till sakfrågan, vad anser du om Oskar Lindholms kritik där han kallar SD ledningen för inkompetent?
    Jag tycker inte SD-ledningen är inkompetent. Jag röstar inte på dem men håller med dem i vissa frågor.
  • Anders2015
    KillBill skrev 2015-05-23 20:42:46 följande:
    Det är sant att regeringen sakna majoritet i riksdagen men regeringen (tillsammans med V) är starkare än Alliansen. Inget av blocken vill sammarbeta med Sverigedemokraterna. SD är därför det svagaste alternativet i det svenska parlamentet. Dessutom fick Alliansen med regeringen på Decemberöverenskommelsen och efter det så blev Sverigedemokraterna ännu svagare.

För två veckor sedan visade Demoskops undersökning att Alliansen gått om de rödgröna partierna i väljarstöd. Nu visar TV4/Novus väljarbarometer liknande siffror: Alliansen får 40,4 procent i den senaste mätningen, medan de rödgröna får 39,8 procent.Största anledningen är att Socialdemokraterna backar 1,8 procentenheter till 25,8 procent, partiets lägsta uppmätta stöd i Novus sedan januari 2012.Utanför de två blocken fortsätter Sverigedemokraterna att öka. SD går upp med 1 procentenhet till 16,8 procent, partiets högsta uppmätta stöd någonsin i Novus mätningar.

www.aftonbladet.se/nyheter/article20828793.ab

• Anders2015
    KillBill skrev 2015-05-23 20:42:46 följande:
    Det är sant att regeringen sakna majoritet i riksdagen men regeringen (tillsammans med V) är starkare än Alliansen. Inget av blocken vill sammarbeta med Sverigedemokraterna. SD är därför det svagaste alternativet i det svenska parlamentet. Dessutom fick Alliansen med regeringen på Decemberöverenskommelsen och efter det så blev Sverigedemokraterna ännu svagare.
    Frågan är vilka som får mest väljare på sin sida, när Decemberuppgörelsen verkställdes?. Sedan är jag nästan övertygad om sittandes regering skulle vinna nästa val så spricker Decemberuppgörelsen. Sedan kan man fråga sig om den håller till nästa val? det tor jag, men det är något nytt och inget går säkert, spec när sittandes regering tappar allt mer mark och förtroende.
  • Anders2015
    KillBill skrev 2015-05-23 21:01:23 följande:
    Det är allmänna val som räknas. Kom igen 2018.
    Håller med dig till 100% där.
  • Anders2015

Vad tycker du om att Åsa Romson värvade knarkdömd man?.

Miljöpartiets språkrör Åsa Romson och Gustav Fridolin har vetat om att topptjänstemannen på riksdagskansliet har dömts för narkotikasmuggling.Tjänstemannen själv vägrar prata med Aftonbladet i kväll.Men hans chef, statssekreterare Per Ängquist, (MP), tar honom i försvar:Några arga samtal blir det säkert. Men jag står för mitt beslut att anställa honom, säger han till Aftonbladet.

www.aftonbladet.se/nyheter/article19763702.ab

• Anders2015
    KillBill skrev 2015-05-23 21:05:25 följande:
    Det är vanligt att en ny regering tappar i stöd de första året och ökar i slutet av mandatperioden. Om man beaktar att denna regering styr landet på Alliansens budget är det inte förvånande att stödet är lågt nu.
    Socialdemokraterna rasar, det är inte vanligt att en regering rasar på så kort tid. Decemberuppgörelsen är inte vanlig. Stefan Löfven har inlett ett stort och brett arbete och gett MP stort och brett inflytande, sex ministerposter och det är inte vanligt. Håller med Göran Persson S att det var minst tre minister för mycket som MP fick.
  • Anders2015
    Gert skrev 2015-06-08 18:43:13 följande:

Miljöpartisten Karin Svensson Smith vill förbjuda bensin och diesel.

www.di.se/artiklar/2015/6/8/debatt-forbjud-fossila-drivmedel/

Jag kan sätta allt jag äger och har på att hon själv förbrukar fossila bränslen. Miljöpartister lever aldrig som dom lär.

Miljöpartiet varnar ombud för journalister. Soppan runt Miljöpartiet fortsätter ska bli intressant att se vilka kockar som rör om i soppan.

Och detta parti lät Stefan Löfven ge sex ministerposter inte undra på att Socialdemokraterna rasar i opinions mätningarna.

www.expressen.se/nyheter/miljopartiet-varnar-ombud-for-journalister/
Svar på tråden Varför hatar folk MP?