Inlägg från: Helgonet |Visa alla inlägg
  • Helgonet

Varför hatar folk MP?

FDFMGA skrev 2017-04-20 07:33:27 följande:
    Nja, så svarar väl knappast MP, utan din tolkning har passerat en fundamentalistisk kvarn först och blivit till "snömos".
    Rataxes skrev 2017-04-20 07:00:42 följande:
    Fridolin blev hånad för att han saknar all trovärdighet i denna fråga. Som GW sa, Fridolin är en orm.
    Jag skulle tro att han menade precis det han sa. 

Den eller det som kan te se som ormar för skrikhögern kan stundtals bara vara sådant som kan kännetecknas som komplext ur ett annat perspektiv - eller om man vill vara elak, mer rörigt än rörligt.

Men MP är knappast något alternativ för testuggare, annat än att då tillsammans med likasinnande ha som ett slags besvärjelseobjekt. Ungefär som skrikhögern anser att SD är för personer som ogillar högerpopulism och rasism.
    Tänk att alla som kritiserar S+MP+V+F! är skrikhöger enligt dej....

Jag löste också intervjun där Alice Bah sa just det....
  • Helgonet
    FDFMGA skrev 2017-04-20 11:58:25 följande:
    Inte alls.

Det finns ju saklig kritik mot dessa fyra partier.

T ex den som Rataxes står för här ovanför.

Att ett parti som anser att klimatförändringen är ett mycket allvarligt hot samtidigt är negativa till kärnkraft antyder att partiet anser att en gammal symbolfråga är viktigare än verkligheten.

Om du länkar till artikeln du refererar till kan jag säkert hjälpa dig att förstå att Kuhnke inte påstått det du tror att Kuhnke påstått.
    Jag har inte länken till intrevjun, men här rä ledaren från samma tidning som kom några dagar efteråt: http://www.jp.se/article/ledarkronika-kulturdepartementet-ar-kulturens-fiende/
Svar på tråden Varför hatar folk MP?