Inlägg från: kvarnfot |Visa alla inlägg
  • kvarnfot

Varför hatar folk MP?

MP= Foliehattsparti!

• kvarnfot
    FDFMGA skrev 2017-03-29 11:28:37 följande:
    Det känns lite fel att just idag när Zaida Catalán mördats att besvara ditt inlägg.

Men jag återkommer.
    Partiet blir väl inte mindre tokigt för att det händer en tragisk olycka....
  • kvarnfot
    FDFMGA skrev 2017-03-30 10:17:59 följande:

Hm, jag ger upp. Måste vara utsatt för en konspiration av minst samma omfattning som den våra vänner från skrikhögern och SD anar när de resonerar om det islamistiska maktövertagandet i SverigeTomte

Skoj att se dina desperata försök att försvara ett parti fult med foliehattar....
  • kvarnfot

Inte blir det bättre av svaret i JP.

Finns det någon svensk kultur?

Nej, svarar Miljöpartiet, åtminstone ingen som är värd att bevara till eftervärlden.

• kvarnfot
    FDFMGA skrev 2017-04-20 17:17:22 följande:
    Nej, du hittar den inte eftersom den inte existerar.

Däremot existerar det åsikter om vad MP menar med att inte vilja kulturminnesmärka företeelser.

Skribenten i JP verkar mer än lovligt korkad.

Fast det är ju min åsikt om honom, inte fakta - precis som hans åsikt om vad MP menar inte heller är fakta.
    Jo, alla är ju korkade eller skriker som inte tycker som du....
  • kvarnfot
    Flash Gordon skrev 2017-04-21 06:59:56 följande:

De kämpar verkligen hårt för att tappa även den sista lilla spillra kärnväljare de har kvar.

Intern kritik från riskdagsgruppen för att man går med på att ge kärnkraften mer rättvisa villkor:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/stor-besvikelse-inom-mp-efter-karnkraftsuppgorelse

Det rimliga är nog att de som fortfarande vill vara radikala miljökämpar i politiken lämnar MP och startar ett nytt parti.

De som inte primärt vill vara förkämpar för islamism och identitetspolitik.

MP har över tid utvecklats till en märklig bastard.

Trots allt så har idealistiska tonårstjejer i Fältbiologerna väldigt lite gemensamt med islamistiska imamer i moskén som predikar att kvinnor ska hålla sig inomhus och utfärdar fatwor om att alll muslimer ska rösta på Miljöpartiet.

Det hade ju varit en bra idé!
    Då blir det 2 partier, det ena med 1.3% och det andra på 1.2%.....
  • kvarnfot
    Flash Gordon skrev 2017-04-21 08:56:25 följande:
    Framförallt hade de fått tillbaka sin gröna politiska rörelse. Oavsett procentandel.

Jag misstänker att det finns både en och annan Miljöpartist som funderar i de banorna numer.

Varumärket "Miljöpartiet" kan vara kört för all(?) framtid pga den infiltration av islamister in i partiet som skett.

Åtminstone så länge som de vägrar göra upp med islamismen inom partiet.
    Islamister som vägrar hälsa mm är ju en sak, men det värsta är nog alla tokförslag man kommer med samt krav på orimliga skattehöjningar som man kräver.
  • kvarnfot
    Flash Gordon skrev 2017-04-21 09:43:15 följande:
    Tokförlag kommer partier som Fi och V med också. Tokförslag är bara tokförslag och kan röstas bort.

Men islamismen är en politrisk rörelse som infiltrerat primärt två svenska partier, MP och S, och den politiksa rörelsen har sin egen agenda helt bortanför det dessa partier står för ursprungligen - att anpassa samhället till islam.

För mig är de långsiktiga konsekvenserna av islamism klart värre än av ogenomtänkta skattehöjnings-förslag.
    Jo att F! kommer med enormt mycket tokförslag är väl knappast en nyhet...
    Nu senast en skuggbudget som ger 500 miljarder minus...
    Har ju skapat en tråd om F! och deras orimliga förslag.
  • kvarnfot

Den nya hjärtefrågan att låta alla stanna i Sverige, även terrorister får som tur var inget gensvar av regeringen.

• kvarnfot
    KillBill skrev 2017-06-07 22:26:50 följande:
    Vad har tjänstemannaansvar med detta att göra? När domstolen bestämde att beslutet var felaktigt så tog allianspolitikerna över hanteringen och bestämde att förlänga avtalet med denna skurkaktiga leverantör.

Vad tycker du om att SD stödjer alliansen i Stocholm läns landsting?
    Nu bor jag inte i Stockholm men tycker att man kan jämföra SD:s stöd till alliansen
    är att jämföra med F! eller MP:s stöd till S. Dvs tokpartier som stödjer ett block.
  • kvarnfot
    KillBill skrev 2017-06-08 10:12:40 följande:

Jag håller med dig om att SD är tokiga. Visste du att SD i  Stockholms läns landsting bidrog till en egen variant av decemberöverenskommelsen? Efter valet så hade SD i Stockholms läns landsting  en vågmästarroll men SD överlät frivilligt sin makt i två av de tyngsta nämnderna: trafiknämnden och hälso- och sjukvårdsnämnden till alliansen. Därför kan alliansen förlänga dyra strumpavtal för oss Stockholmare utan att någon kan förhindra det. 

Jojo ibland så passar det med "decemberöverenskommelser" för SD. Man kan fråga sig vad SD fick tillbaka av alliansen i Stockholm läns landsting..

www.dagensarena.se/innehall/sd-avsager-sig-allt-inflytande-i-landstingsnamnder-igen/

Japp jag tycker också att SD är tokiga! Men jag tycker att MP och F! är minst lika tokiga. Sedan vad enstaka tjänstemän gör för fel i olika inköp ändrar inte på min syn på MP eller F! på riksplanet.
  • kvarnfot
    KillBill skrev 2017-06-08 10:21:41 följande:

Vad tycker du om alliansen agerande i den numer riksbekanta strumpaffären som MP överklagade till förvaltningsrätten? Det är som sagt var allianspolitiker (och inte tjänstemän) som nu ar förlängt avtalet som kostar oss skattebetalare flera hundra miljoner kronor mer per år än planerat. 

Nu är det ju inte AKB eller Anni L som handlar strumpor, så jag bryr mej inte.
    Kan bara konstatera att det finns inköpare som är jävligt inkompetenta!
    Tex i Gbg så har vi många sådana fast då inom S+MP+V+F!, många av deras knepiga affärer skrivs det ofta om i GP. Dock nås inte dessa nyheter på nationell nivå eftersom det inte är Stockholm.
  • kvarnfot
    Rataxes skrev 2017-06-09 12:48:51 följande:

När blev den här tråden ett forum för diskussioner om politikers misslyckanden inom landstingen istället för en tråd om det misslyckade partiet MP?

KillBill gör precis allt för att försöka mörka MP:s foliehattspolitik!
Svar på tråden Varför hatar folk MP?