Inlägg från: Ola Grävling |Visa alla inlägg
  • Ola Grävling

Varför hatar folk MP?

Jag har inget emot att bensinpriset är högt, men dagens situation misstänker jag har mest att göra med att kronan gått ner. Därför blir de andra ländernas priser höga. Annars brukar det vara billigare i åtminstone DK.

• Ola Grävling
    KillBill skrev 2018-05-27 12:02:31 följande:

Tycker du verkligen att MP värre än andra partier när det gäller detta?

Jag tänker exempelvis på den moderate riksdagsmannen Abdirizak Waberi som satt för moderaterna i försvarsutskottet (trots att denne moderat  innan han fick detta förtroendeuppdrag deklarerat att han hyste konservativa muslimska uppfattningar och var öppen med att han vill leva i en islamisk stat i vilken politiken styrs efter koranen). Parallellt med att Waberi satt som riksdagsman för moderaterna var Waberi vice ordförande i Federation of Islamic Organisations in Europe som representerar muslimska brödraskapet i Europa.

Kände inte till det du skriver om men det låter illa nog. Du har säkert en poäng med att det är något som flera partier dras med. Minns svagt en nämndeman från C som predikade sharia i svensk domstol.

Det som dock gör det extra påfrestande i fallet Mp är deras höga svansföring i MR-frågor och närliggande spörsmål, och att de dessutom ständigt pekar ut SD som brunt. När sedan en mp-minister blir påkommen med att liera sig med turkiska fascister, blir fallet desto högre.

Detta är inte sagt som en pik mot MP utan som en analys av att varför folk kan irritera sig på dem.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?