Inlägg från: Abegayle70 |Visa alla inlägg
  • Abegayle70

Varför hatar folk MP?

Flash Gordon skrev 2017-01-24 06:11:08 följande:
    "Det var rätt att hon dödades"

Tidigare miljöpartisten Bam Björling vittnar om vad Miljöpartiets fd minister Mehmet Kaplan sade till henne just efter att Fadime hedersmördats.

https://ledarsidorna.se/notis/kaplans-omedlebara-kommentar-till-fadimes-dod/

Härligt MP att ni legitimerar desa krafter. Verkligen.

*ironi*
    Jag har inte mycket till övers för Kaplan, men har svårt att tro att han skulle kunna vara så dum att han yttrar något sådant. 
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Abegayle70
    Kung Markatta skrev 2017-02-28 14:55:58 följande:

Hur länge fick MP:s Putininfiltratör vara kvar efter att han avslöjats?

Får väl se om det kommer fram. Jag har iallafall inget förtroende för vare sig MP eller SD.
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2017-03-06 17:56:02 följande:
    Håll med om att det är märkligt att MSB inte har kommenterar att en moderat politiker som satt i riksdagen för moderaterna mellan 2010 och 2014 och representerade moderaterna i försvarsutskottet idag är muslimska brödraskapets PR ansvarige i Europa

Det verkar inte bättre än att MSB har en måttstock för MP och en annan för M men det är klart, det kan också bero på att rapporten är bristfällig..
    Kanske för att han inte längre reprsesenterar M, och var den ende islamisten i partiet. MP har (haft) fullt av såna.
  • Abegayle70
    kvarnfot skrev 2017-03-07 14:39:55 följande:

MP= Foliehattsparti!

Nog finns det foliehattar där, men även blad anhängarna till "folkets demonstation" och SD också.
  • Abegayle70
    Flash Gordon skrev 2017-03-29 09:30:19 följande:

Kaplan vara bara en av många.

Ett antal miljöpartister ytterligare med kopplingar till Turkiska islamister i AKP och deras anhang:

twitter.com/Ungraren/status/846819709987291137

Hela vägen in i MP:s riskdagskansli.

Ja fy fan vilket parti rent ut sagt. Synd att media inte hann publiceera allt de hade om islamister kaplan innan hann avgick.
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-06-09 18:38:07 följande:
    Intressant.

Men hur ser då IHRA:s definition av antisemitism ut?

Det märks hur svårt det är att orientera sig i en tid av informationsöverflöd. Själv visste jag inte ens att IHRA existerade.
    ec.europa.eu/newsroom/just/item-detail.cfm

Med tanke på det islamistkramande som MP ägnat sig åt så skulle man kunna misstänka att nejrösten var för att blidka judehatarna inom MP.
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2017-12-02 10:22:05 följande:

Ja, det är smått fantastiskt att trots så mycket negativ publicitet i media så är miljöpartiet större än liberalerna i flera opinionsundersökningar.

Ja då är det ju tur för dem att vännerna på DN ger eldunderstöd med ett helt obefogat idolporträtt av det ena språkröret.

have a dream for breakfast and another one for life
  • Abegayle70
    nattuw skrev 2018-01-23 23:17:04 följande:

Det här är så dumt att jag trodde det var en satir. Grön ungdoms språkrör Hanna Lidström tog flyget på solsemestern och nu försvarar hon sitt beslut med att det inte spelar någon roll att hon flyger eftersom flyget är för lågt beskattat.

SR/P1/Studie ett/ 2018-01-23/:( sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6868261 )

Tom Araya skrev 2018-01-26 18:22:10 följande:

MP-representanternas klavertramp tycks aldrig ta slut...

Hoppas verkligen att de får under 4%

have a dream for breakfast and another one for life
  • Abegayle70

MP i januari: "Vi kan nog regera med Moderaterna!"

MP i mars: "Moderaterna är vår huvudfiende nu!! Vi ska ta kampen mot dem!"

Sveriges mest förvirrade parti, alla dagar i veckan.

Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • Abegayle70

Tänk om folk kunde förstå att det inte går att elda fossila bränslen i den takt som vi gör det i. Kan för mitt liv inte begripa att Sverige lagt ner fungerande utsläppsfri energiproduktion som kunde exporterats till grannländer. Föroreningarna har inga gränser. Sedan kan jag ju förstå att det blir svårare att få råd med en bil med mindre utsläpp när man måste lägga mer och mer pengar på bränsle till den befintliga.
    (Vi köpte en Nissan Leaf nyligen),

• Abegayle70
    PerAhlm skrev 2018-05-26 23:49:34 följande:

Tycker mer att dagens MP mer är ett invandrarparti än ett miljöparti.

Viktigast verkar vara att så många ekonomiska migranter (som betalat minst 10 00 USD) kommer till Sverige.

Sedan upplever många utanför storstäderna att MP är extremt landsbygdsfientliga.

Det jag och andra kommer att minnas dem främst för när de åker ur i höst är att de naivt lät sig infilteras av islamißter
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2018-05-27 12:02:31 följande:

Tycker du verkligen att MP värre än andra partier när det gäller detta?

Jag tänker exempelvis på den moderate riksdagsmannen Abdirizak Waberi som satt för moderaterna i försvarsutskottet (trots att denne moderat  innan han fick detta förtroendeuppdrag deklarerat att han hyste konservativa muslimska uppfattningar och var öppen med att han vill leva i en islamisk stat i vilken politiken styrs efter koranen). Parallellt med att Waberi satt som riksdagsman för moderaterna var Waberi vice ordförande i Federation of Islamic Organisations in Europe som representerar muslimska brödraskapet i Europa.

Ja det tycker jag, och jag ska förklara varför:

Mehmet Kaplan
    Mohammed Temsamami
    Yasri Khan
    Salahaden Raoof
    Semanur Taskin
    Anna Sundberg
    Sümeyya Gencoglu
    Awad Hersi
    Rafet Candemir
    Ali Khalil

Det är fler än hos övriga partier tillsammans.

Frågor på det? 

Ditt eget parti är inte heller oskyldiga...

Det var ditt eget partis religiösa gren, "Tro och solidaritet" (som är det nya namnet på "broderskapsrörelsen", som tyckte att det var en bra målsättning att Israel skulle utplånas.) som hjälpte till att bygga upp Ibn Rushd. 
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2018-05-27 15:46:14 följande:
    Jag tror snarare att det är fler som förknippar MP med att de är ett av få partier som tar klimathotet på allvar, men att de skjuter sig själva och miljön i foten genom att ha ett missriktat fokus.
    Att de sjuter sig själva i foten håller jag med om.
    Jag upplever att alla partier (förutom SD) tar det på allvar. 
    Önskar det vore likadant här. Överväger att rösta på vårt gröna parti när det blir dags för val. 
  • Abegayle70
    klyban skrev 2018-05-27 15:57:57 följande:

Den konstaterade jag för väldigt längesedan, men blev solklart när man tyckte det var okey att islamsk man i partiet inte behöver skaka hand med kvinnor.
    Ut med MP och KD, deras tid är över och förlegad.

Även MILJLÖpartiet har helt frångått sin huvudsyssla och värna om miljö, till inte ens ha frågan.
    Sen skulle vi behöva ett miljöparti, men inte den skiten som vi har nu.

Nja, KD tycker jag behövs i svensk politik. Men det är ju jag det. 
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2018-05-27 16:37:53 följande:

Tittar man tittar på olika partiers lokalpolitiker så kommer du hitta tveksamma politiker inom alla parter. Frågor? Ja jag undrar om du inte ser skillnaden på att sitta i riksdagens försvarsutskott eller att sitta som ungdoms- eller lokalpolitiker?

Var finns islamisterna bland lokalpolitikerna hos de andra partierna? Varför har ingen grävt fram dem? 
    En viss skillnad på att vara bostadsminister i den socialdemokratiska regeringen medan man umgås med fascister och att vara en inbillad lokalpolitiker kanske? 
    KillBill skrev 2018-05-27 16:51:26 följande:

Tycker du att det är rimligt att du har med Anna Sundberg på din lista (eller Rebecca Weidmo Uvells lista om vi ska vara korrekta)? Anna Sundberg blev medlem i MP efter det att hon flyttat tillbaka till Sverige och efter det att hon lämnat all religion och blivit ateist. Hon tar ju avstånd från islamism?

https://www.expressen.se/halsoliv/halsa/anna-23-lamnade-sverige---for-ett-liv-med-jihadister/

På sätt och vis. Att ett parti vill ha en så förvirrad människa som företrädare säger mycket om hela partiet. 
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2018-05-27 20:51:09 följande:
    Det gör inte jag - upplever att alla partier tar klimat- och miljöhot på allvar.

Jag skulle gärna rösta på ett parti som gjorde det. Jag lyssnade på ett längre allmänpolitiskt tal av Ulf Kristersson för en tid sen, han nämnde inte ens miljön. Visst, jag förstår att det är lättare att hantera hot som är relativt lätthanterliga och överskådliga, som gängkriminalitet - men man måste kunna hålla några politiska bollar i luften samtidigt, i synnerhet om koldioxidhalten där ha nått nivåer som kan innebära att vi redan lyckats förstöra förutsättningarna för kommande generationer att få leva på en uthärdlig planet.

Jag skulle tveklöst rösta på MP om det inte vore så att jag anser att de är för flummigt teknikfientliga.
    Jag läser om vad partierna har för åsikter och förslag istället. 

Jo jag skulle också vilja ha ett svenskt parti som tog miljöhoten på seriöst allvar istääet för att avfärda den effektivaste utsläppsfria energiproduktionen på ett närmast religiöst sätt. Solenergi är ett seriöst alternativ där jag lever, men knappast i Sverige. Snabbtåg för hundratals miljarder när det inte ens går att få fungerande lokaltåg. Nä, de är inte seriösa. 
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2018-05-28 23:11:56 följande:
    Det ena uteskuter inte nödvändigtvis det andra - det borde vara möjligt att bygga ut för höghastighetståg samtidigt som man underhåller det befintliga järnvägsnätet.

ja, jag tror kärnkraften är en symbol för storskalig teknik som på något sätt anses vara oförenlig med småskalig energieffektivisering och elproduktion - men tar man klimathotet på allvar och gör en rimlig konsekvensanalys så kan man inte med bibehållen trovärdighet vara kärnkraftsmotsåndare så länge vi använder fossil energi.
    Jag hade en länk till en DN artikel som beskrev dessa tåg som en gökunge som trängr undan andra mer angelägna järnvägsinvesteringar, men nu var den artilen låst...
    En så enkel sak (på pappret i alla fall) som att bygga en höghastighetsbana mellan Tel Aviv och Jerusalem har visat sig vara svårare än man trodde. Minst två år försenat och nästan tre gånger så dyrt som planerat (7 miljarder NIS mot 2.8 budgeterat), då är det ändå knappt 60 km järnväg det handlar om. Vågar inte tänka på kostnaden för alla mil mellan Stockholm/Göteborg/Malmö.

Lite anekdoter bara:
    Här är det förresten lagkrav på solfångare för varmvatten (undantag för typ K-märkta byggnader) och vissa dagar har solenergi nått upp till 13% av elproduktionen i landet. Vi har solpaneler på vårt hus som i princip täcker vårt egna behov och även så vi kan sälja av en del under dagtid. Laddar vår Nissan Leaf med egen el.
    Kärnkraft är väl kanske inte så jättebra idé här, där det är väldigt tättbefolkat där kylvatten finns tillgängligt, annat är det ju "hemma" i Sverige.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?