Inlägg från: oerfvn |Visa alla inlägg
  • oerfvn

Varför hatar folk MP?

KillBill skrev 2018-07-21 21:25:50 följande:

Du är tydligen inte nöjd resultatet av politiken för ett fossilfritt Sverige trots att vi leder utvecklingen internationellt. Vad skulle krävas för att du skulle vara nöjd?  Själv så finner jag det ytterst märkligt att Sverigedemokraterna vill slakta satsningar på miljö och klimat de kommande åren trots att den förda politiken  visat sig vara framgångsrik.

Just nu brinner det på närmare 100 platser i Sverige. Du har säkert full koll på de koldioxidutsläpp detta genererar. Regeringen har erkänt att de saknar beredskap för att hantera skogsbränder.

Att vi flyttat all produktion till Kina etc. gör ju knappast att utsläppen försvinner.

Är det förresten fossilfri kolkraft som vi importerar från Tyskland som MP är så stolta över?

Jag tror inte SD vinner en enda röst på sin miljöpolitik, helt ärligt.
  • oerfvn
    Padirac skrev 2018-07-21 22:09:04 följande:
    Yes, vi som köper begagnade bilar kommer så småning om ha färre miljöbovar att välja på. Bonus malus fungerar på sikt också.
    Färre miljöbovar?

KillBill talar om ett fossilfritt Sverige. Då får det inte finnas en enda fossilbil. Förstår du ens det?
  • oerfvn
    KillBill skrev 2018-07-21 21:37:15 följande:

Vi diskuterade ju detta förut och då fick jag intrycket att du förstod. Man måste titta på hela livscykeln för att veta vad som blir bäst för miljön.

Produktionen av en ny bil leder i sig till stora klimatutsläpp. Om inköp av en ny bil är det bästa för miljön beror på hur långe din gamla bil har rullat och hur mycket du kör varje år. Om din bil inte är jättegammal så att den saknar avgasrening och om du inte kör särskilt mycket så kan det mycket väl vara så att det är bäst för miljön att fortsätta köra din gamla bil.

Bonus malus-systemet är främst tänkt att få folk som står i färd att köpa en ny bil att välja ett miljövänligt fordon.

Men att sakna beredskap för att släcka skogsbränder, det leder enorma utsläpp av växthusgaser.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?