Inlägg från: slirren |Visa alla inlägg
  • slirren

Varför hatar folk MP?

KillBill skrev 2018-07-17 06:37:10 följande:
    Det låter på dig som att om att du tycker stt det är ok att utkräva ansvar från politiker för deras partners förehavanden. Men det kanske bara gäller för politiska motståndare eller när det gäller kvinor?
    Det är klart att det smittar ner henne då de är partners. Precis som det hade gjort om han drev ett företag med oljetankers som dumpade lasten i havet.
  • slirren
    KillBill skrev 2018-07-17 10:11:57 följande:
    Jisses, snubben har en bil som han använder för att köra tunga stenar med  (han är stenhuggare) . Han kör 300 mil per år. Du gör en liknelse med en oljetanker som dumpar lasten i havet
    Jag försöker vara övertydlig för din skull. Både du och jag vet (vilket även tidningarna har tagit upp) att det finns många bättre bilar som också klarar att köra "tunga stenar". Men det är inte prioriterat vilket är hela grejen.
  • slirren
    KillBill skrev 2018-07-21 14:42:40 följande:

Man kan inte tycka annat än att det är ett  stort hyckleri att kritisera en kvinna för att hennes make inte kör miljövänligt några få mil per år men blunda för att Sverigedemokraterna vill sänka miljöanslagen med 8 miljarder under de närmaste åren och sänka anslagen till SMHI som bedriver forskning på väder och miljö. 

Skillnaden är väl att MP sitter i regeringsställning vilket SD inte gör. Det är en sak att kritisera någon för något de gör och en annan att kritisera någon för något de tänker.
  • slirren
    FDFMGA skrev 2018-07-24 07:09:11 följande:
    Haha, har du till och med tagit reda på att det var Lövins man som köpte bilen som ny för 13 år senSkrattande

Det borde få hobbyföreningen "Intresseklubben antecknar" att blekna av avund.

Nåväl, det får vara som det vill med om han köpte bilen som ny eller som begagnad, som bärare av svensk majoritetskultur kan jag bara förundras över synen på familjen som minsta möjliga ansvarsenhet och inte individen.

Och så brukar det påstås att det inte finns svensk hederskultur och svenskt klantänkandeSkrattande
    Jägarsteget från bilköp till hederskultur var ett nytt grepp inom argumentationsteknik.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?