Inlägg från: PH76 |Visa alla inlägg
  • PH76

Varför hatar folk MP?

catfighter skrev 2018-07-24 12:08:21 följande:

1946 var utvandringen c:a 500 pers.

Sen dess har ökningen varit stadig.

2015 utvandrade närmare 56000 personer.

Inte helt omöjligt att en och annan skribent hoppas hamna i den statistiken i närtid. Vidare kan konstateras att utvandrare har en synnerligen hög utbildningsnivå.

Om jag har förstått statistiken jag läst runt detta rätt så kommer de flesta tillbaka till Sverige senare. Jag själv är ett bra exempel på detta. Troligtvis så kommer vi att flytta igen inom några år, för att sedan komma tillbaka til Sverige igen senare.
  • PH76
    catfighter skrev 2018-07-24 13:05:11 följande:

Njae, som jag uppfattar det är det bara en mindre del av de högutbildade som kommer tillbaka. Men oavsett detta så leder det ju till färre närande år i Sverige, men sen kommer de tillbaka när det är dags för de tärande åren.

Nja, jag har bott utomlands många år på olika ställen under olika delar av livet. De allra flesta är bara borta 2-4 år och sen flyttar de hem, den största anledningen brukar vara att man ska ha fler barn eller att barnen ska börja skolan.
  • PH76
    catfighter skrev 2018-07-24 14:00:07 följande:
    Som jag skrev. De tärande åren är det populärt att ta i Sverige.

Ja givetvis då man har betalt in så mycket i så många år, och fortfarande gör under de "tärande åren"..

Givetvis inget jag vet med säkerhet men jag misstänker att om jag inte betalar 3 ggr mer skatt än du per år så är det i alla fall dubbelt så mycket. Just nu så ligger jag och tuggar på strax under 500k per år i skatt och mer kommer det att bli med åren...

Svar på tråden Varför hatar folk MP?