Inlägg från: Don3 |Visa alla inlägg
  • Don3

Varför hatar folk MP?

KillBill skrev 2018-07-15 12:49:27 följande:

Denna sammanställning är rätt intressant. Påståendet att MP inte lever som de lär stämmer inte riktigt. 

www.etc.se/klimat/hur-smutsig-ar-din-riksdagspolitiker

Det den första tabellen tydligt visar är att v och mp endast finns i större städer då de klarar sig utan bil.

Själv måste jag köra till jobbet. Är svårt att cykla 26km två gånger om dag och samtidigt hinna lämna och hämta på dagis. Skulle jag ta bussen blir min arbetsdag kort och bra men chefen hade varit sur om jag kom in runt 10:00 och fick åka hem vid 11:30 då det är enda turerna per dag.
  • Don3
    KillBill skrev 2018-09-02 21:01:00 följande:

S + allianspartierna blev överens om kärnkraften för något år sedan. Det är inget som hindrar industrin från att bygga.

De kom överens om att man får bygga men samtidigt ska förnyelsebara kraftkällor (utom vattenkraft) subventioneras så hårt att det inte går att konkurrera med. Samtidigt vet man vet att när som kan vissa partier få för sig att kärnkraft ska bort och då är det bara stänga. Har man då fått lägga stora summor i början för kunna ta hem vinsten 20-30 år framåt är det inte konstigt de tvekar. Men efter vintern 2020 kommer nog beslut om 2-3 nya verk då privat personer får smaka på vad det kostar att stänga ner kärnkraften.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?