Inlägg från: Tom Araya
|
-
-
Nej, det kan du inte säga, då jämför du då med nu.KillBill skrev 2015-04-02 22:15:22 följande:Men så blev det ju inte. Nuvarande regering satsar ju faktiskt mer på försvaret än Alliansen.
-
En viktig aspekt är vad du producerar. Produktionen måste vara miljöeffektiv, annars kommer alla miljövinster i I-världen kompenseras flera gånger om i industrialiseringen som pågår i många U-länder eller fd U-länder.KillBill skrev 2015-04-02 22:33:08 följande:
Är inte detta ett ganska dumt påstående? Om jag har förstått saken rätt så står Sverige för ca 1,4 promille av värdens utsläpp och vår befolkning utgör ca 1,3 promille av jordens befolkning. Våra utsläpp är alltså något större än vad vår befolkning motiverar.
De flesta är eniga om att vi globalt sett använder för mycket av jordens resurser och att detta i längden inte är hållbart. Ska då Sverige inte göra några förbättringar bara för att vår befolkning bara utgör en liten del av jorden total befolkning och jordens totala utsläpp? Om alla jordens länder skulle resonera likadant så kommer inget land göra något för miljön och på sikt kommer det gå åt helvete.
Någon sådan utveckling har mp inte visat något större intresse för, utan de vill bara att vi producerar mindre. -
Ja, s 6 miljarder, m 10 miljarder....det är lätt att bjuda över när man sitter i opposition, även s kritiserade m över försvarspolitiken när s var i opposition.KillBill skrev 2015-04-03 07:38:22 följande:Jag delar DNs Erik Helmersons uppfattning om Alliansen utspel om försvaret efter valet:
mobil.dn.se/ledare/signerat/erik-helmerson-forsvarsalliansen-prato/
Hur mycket vart parti egentligen hade lagt om de regerat vid aktuell tidpunkt kan man bara spekulera om.
Vi kan dock konstatera att både s och m varit med om att skära hårt i försvaret och ingen av dem vill nu ta ansvar och ens betala för vad de har beställt. -
Jo, det är problematiskt och enligt min mening måste hela världen hjälpas åt med att utveckla miljövänlig teknik i dessa länder parallellt med detsamma i nuvarande I-länder.KillBill skrev 2015-04-03 07:58:42 följande:Är inte problemet att många utvecklingsländer, i globala miljööverenskommelser, vill hävda sin rätt till utsläpp i paritet med industriländerna? Alla är överens om att det skulle vara ohållbart om U-ländernas utsläpp ökade till I-ländernas nivå och i detta sammanhang kanske symbolpolitik i tex Sverige kan ha betydelse?
U-länder måste hoppa över den miljöpåfrestning som I-länder haft under sin industriella utveckling och uppbyggnad. Då hade vi inte tekniken, men den finns i högre grad idag.
Sedan kan heller inte detta ställas mot befolkningsmängd utan till produktionsmängd.
Om Kenya (exempelvis) producerar i mängd som Sverige 2050 så måste Kenya också ha nått samma utveckling i miljöeffektivitet som Sverige 2050.
-
Att flyga överhuvudtaget och i synnerhet till och från Bromma är inget annat än stinkande dubbelmoral om man företräder miljöpartiets politik.FDFMGA skrev 2015-04-16 13:09:59 följande:Själv anser jag nog att det kan vara lite tveksamt att ta regeringsplanet mellan Arlanda och Bromma - men jag antar att det var bråttom eller så.
Men det är väl sånt här som upprör SD-flocken.
Man behöver sannerligen inte vara Sverigedemokrat för att uppröras av politikers dubbelmoral, men det underlättar nog att man inte stödjer samma parti. -
Det är sant, det krävs vettig politik också...FDFMGA skrev 2015-04-16 15:43:26 följande:Men i ärlighetens namn skulle ju ni inte ens rösta på MP om så Fridolin tog cykeln till ett möte i Kiruna.
Men detta med att leva tvärt emot sin vansinniga politiska agenda kommer ju som grädde på moset i vad som är klandervärt med mp och mp's företrädare.
Inget unikt för mp i och för sig, men jag skulle nog påstå att de är strået vassare än de flesta andra på den punkten.Nej, det är sannerligen inte bara bland Sverigedemokrater Frigolit fått sina tillmälen väl brukade.FDFMGA skrev 2015-04-16 15:43:26 följande:Det mest intressanta i den här tråden tycker jag är att traditionen att förvanska namn är så fast förankrad bland SD-folket.
-
Skämtsamma smeknamn är rätt lindrigt jämfört med att kalla någon extremist.FDFMGA skrev 2015-04-16 16:05:23 följande:Nej, jag har noterat hur vanligt det blivit.
Någon slags woodo, nästan. Det räcker inte med att uttala sin avsky i ord utan avskyn är så stark att man också måste ta ifrån en människa dess rätta namn.
En beklämmande tradition bland extremister, som säger oerhört mycket om extremismens människosyn men inget om den vars namn förvanskas.
Tack och lov är inte företeelsen särskilt vanlig bland oss som främst argumenterar mot främlingsfientligheten och människosynen inom SD. -
Det är väl ganska rimligt att inte nyttja det man vill ha bort, inte minst som ett visat ställningstagande. Skulle du ha förtroende för en politiker som vill lagstifta mot något de själva gärna ägnar sig åt?FDFMGA skrev 2015-04-16 18:15:30 följande:Menar du att miljöpartister inte borde flyga från Bromma med anledning av att de vill lägga ner flygplatsen. Varför?Är Arlanda express för långsam med sina 36 km på 20 minuter?FDFMGA skrev 2015-04-16 18:15:30 följande:Arlanda ligger inte alls långt från Stockholm och med bättre och snabbare förbindelser till Arlanda borde eventuell tidsförlust för resenärerna vara försumbar.
-
Du menar att benämningen Frigolit har något med hans person att göra?FDFMGA skrev 2015-04-16 19:10:58 följande:Testa att gå till botten med traditionen att förvränga namn så kommer du med all sannolikhet att se att det finns en koppling till extremism. Inte nödvändigtvis rasistisk sådan, utan extremism i allmänhet.
Smeknamn, är för övrigt något helt annat för mig en nedsättande omskrivningar.