Inlägg från: Solidaritet |Visa alla inlägg
  • Solidaritet

Varför hatar folk MP?

Linnea1994 skrev 2015-05-22 13:05:50 följande:
    Vet inte om du spelar eller om du aldrig varit ute i verkligheten.....
    Uttrycket som vi alla andra förstår betyder att man är avskärmad från verkligheten och inte tar till sej fakta!
    Vad är det med miljöpartister som får dig att tycka att de är avskärmade från verkligheten? 
  • Solidaritet
    Anton Chigurh skrev 2015-05-22 13:14:58 följande:
    Fråga inte mig var dom får det ifrån, men dom påstår det i sin avsiktsdeklaration på partiets hemsida.
    Påstår de att de lutar sig mot pseudovetenskap?
  • Solidaritet
    Anton Chigurh skrev 2015-05-22 14:17:39 följande:
    Nope, det är jag som påstår det, eftersom det är rent nonsens det dom påstår i sin avsiktsförklaring, på deras hemsida då. Dom påstår en sak utan att ha vetenskapliga belägg för det dom påstår.

Pseudovetenskap, (pseudo- från grekiskans 'skenbar), även kvasivetenskap, är en lära som hävdar sig vara vetenskaplig men som inte uppfyller alla de kriterier som krävs av en vetenskap. Exempelvis ska resultaten av en experimentell vetenskap kunna testas och vara upprepbara - det vill säga att samma resultat kan återskapas med samma utgångspunkt vid en annan tidpunkt eller plats. Och det, Soli, kan fanimej inte MP ens med den bästa viljan klara av angående deras påstående vad en högre skatt på kärnkraft skulle innebära.
    Teorin får inte heller innehålla inre motsägelser och resultaten får inte stå i konflikt med etablerad vetenskap och kända experimentella resultat.

Så därför, Soli, påstår JAG, att MP ägnar sig åt pseudovetenskap. 

Därmed kan jag, med rent samvete, kalla MP för en hög med foliehattar.

Mvh //Anton shiny.gif
    Då undrar jag vilka fakta du lutar dig på när du säger att de använder sig av pseudovetenskap. Att du anser att det är nonsens innebär inte att de använder sig av pseudovetenskap. 
  • Solidaritet
    Anton Chigurh skrev 2015-05-22 14:40:00 följande:
    Att MP aldrig någonsin presenterat fakta på grundval av vetenskapliga studier som stödjer deras påstående....

Ganska enkelt. Egentligen. För min del alltså. Glad
    Du har heller inte presenterat några vetenskapliga studier för dina påståenden.
  • Solidaritet
    Tom Araya skrev 2015-05-22 15:08:01 följande:
    Solidaritet skrev 2015-05-22 14:53:58 följande:
    Vilka fakta är det du behöver?

-Att förnyelsebara energikällor idag inte ensamt klarar att försörja Sverige med energi?

-Att kolkraftverk släpper ut mer koldioxid än kärnkraftverk?

-Att Sverige förbrukar energi till industri och hushåll producerad med kolkraft?

-Att Sverige beskattar energiproduktion så hårt att det är svårt att få lönsamhet i vår förhållandevis miljövänliga energiproduktion?

-Att den rödgröna regeringen vill höja skatt på kärnkraftsproducerad el ytterligare?

-Att den rödgröna regeringen vill beskatta förnyelsebar energi hårt?

-Att produktionen av energi med låga koldioxidutsläpp påverkas negativt av ovanstående?

-Att produktionen av energi med fossila bränslen inte minskar i önskad grad (eller t.o.m. ökar) när man ger dåliga förutsättningar för alternativen?

Jag ifrågasätter om man överhuvudtaget ska diskutera miljöpolitik om man inte är det minsta insatt i detta.
    Jag diskuterar inte miljöpolitik.
    Jag diskuterar belägg för påståenden. 

Något annat du känner att du vill häva ur dig?
  • Solidaritet
    Anton Chigurh skrev 2015-05-22 15:29:06 följande:
    Jag tar mig friheten å hänvisar till Toms utomordentliga svar här ovan (inlägg 2223). Där finns garanterat undersökningar och studier som stödjer MIN tes. Men snälla, Soli, be mig för fan inte plocka fram dom. Du vet att jag har belägg här. I det som Tom mycket riktigt har lagt fram.

Mvh //AntonGlad
    Hur skulle jag kunna veta att du har belägg om du inte presenterar dem? 
    Precis som du heller inte kan visa på att Miljöpartiet lutar sig mot pseudovetenskap. 

Jag är inte övertygad.
  • Solidaritet
    Tom Araya skrev 2015-05-22 15:39:36 följande:
    Jag undrar fortfarande vilken fakta du tycker är nödvändig att jag lägger fram för dig för att du ska förstå att det mp sysslar med är verklighetsfrånvänt? Rimligtvis är det sådan du inte redan har eller känner till, för sådan vore väl rätt onödig va!?
    Eller har du för vana att ifrågasätta andras påståenden fast du redan har/känner till fakta som stödjer den?
    Jag förväntar mig att vetenskapliga fakta presenteras där vetenskapliga fakta åberopas som grund. 

Det är väldigt enkelt faktiskt. 
  • Solidaritet
    Tom Araya skrev 2015-05-22 15:08:01 följande:
    Solidaritet skrev 2015-05-22 14:53:58 följande:
    Jag ifrågasätter om man överhuvudtaget ska diskutera miljöpolitik om man inte är det minsta insatt i detta.
    Anton Chigurh skrev 2015-05-22 15:46:35 följande:
    Va i helvete är det för ton, Soli !!!

"Häva ur sig"  Det enda Tom gjorde var att han la fram ett antal punkter med fakta angående Sveriges elproduktion/elförsörjning. 

Lite skärpning, om jag får be......
    Skaffa ett rum. 

• Solidaritet
    Tom Araya skrev 2015-05-22 16:35:26 följande:
    Jag har annat för mig än att presentera fakta för folk som redan har den.
    Du får redogöra för vilken du saknar och därmed ifrågasätter.

Ska jag tolka dina inlägg som att du är helt ovetande om allt jag skriver om så kan vi avsluta diskussionen och så kan du återkomma när du har läst på lite...
    Det var för det första inte dig jag diskuterade med, och följdaktligen inte dig jag bett om fakta. Det är påståendet om att Miljöpartiet använder sig av pseudovetenskap jag ifrågasatt. Det var anton chihuahua som påstod det. 

Det står dig fritt att avsluta diskussionen när du vill. Inte mig emot. 
  • Solidaritet
    Anton Chigurh skrev 2015-05-22 17:17:10 följande:
    Å där kom påhoppen !!!

Oväntat.

Lågt. 

Dåligt.

Du förlorar, Soli.

Som vanligt.chzygrin
    Vilket påhopp?
    Och under vilket alias brukar du dyka upp de andra gångerna?
Svar på tråden Varför hatar folk MP?