Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

Varför hatar folk MP?

Du lämnar många frågor obesvarade themia...

• Tom Araya
    themia skrev 2015-05-21 00:33:33 följande:
    Menar du att dina frågor kommer att ta slut om jag fortsätter att svara?
    That would be the day ... Drömmer
    Nej, dina inlägg skapar hela tiden nya och i och med att du bara svarar ett fåtal lär de aldrig ta slut...en obesvarad fråga står ju kvar...
  • Tom Araya

...

Men alla politiker på Gotland håller inte med.

Stefaan De Maecker, som är regionråd för Miljöpartiet på Gotland, tycker att det är betydligt viktigare att se till att hamnen i Slite byggs om så att den kan fungera som reservhamn för Visby än att fixa sprängkistor. I alla fall är det inte Gotlands sak att bedöma, menar han.

? Jag tycker att det känns helt absurt att någon lokalpolitiker ska bedöma att vi måste ha en infrastruktur för att kunna förstöra hamnen. Det är upp till militären.

www.dn.se/nyheter/sverige/rysskracken-sprider-sig-pa-gotland/

• Tom Araya

...
    I går antogs ?Stockholms stads strategi mot våldsbejakande extremism? av socialnämnden. Ansvarigt borgarråd är Ewa Larsson (MP), vikarierande socialborgarråd. I den niosidiga strategiskrivelsen avhandlas fenomen av en karaktär som sannolikt aldrig hanterats i kommunala socialnämnder förut. Dokumentet andas en aningslöshet som måste skrämma även den mest luttrade. De IS-krigare det handlar om omnämns exempelvis genomgående ?personer som deltagit i strid? eller ?kommer hem från strider utomlands?.
    ...

www.svd.se/opinion/ledarsidan/jihad-och-naiva-stockholm_4577052.svd

• Tom Araya
    Tom Araya skrev 2015-05-21 10:43:35 följande:

...
    I går antogs ?Stockholms stads strategi mot våldsbejakande extremism? av socialnämnden. Ansvarigt borgarråd är Ewa Larsson (MP), vikarierande socialborgarråd. I den niosidiga strategiskrivelsen avhandlas fenomen av en karaktär som sannolikt aldrig hanterats i kommunala socialnämnder förut. Dokumentet andas en aningslöshet som måste skrämma även den mest luttrade. De IS-krigare det handlar om omnämns exempelvis genomgående ?personer som deltagit i strid? eller ?kommer hem från strider utomlands?.
    ...

www.svd.se/opinion/ledarsidan/jihad-och-naiva-stockholm_4577052.svd

Det är skillnad på veteraner och veteraner

wisemanswisdoms.blogspot.se/2015/05/det-ar-skillnad-pa-veteraner-och.html

Starka reaktioner mot Stockholms satsning mot extremister

www.svt.se/nyheter/regionalt/stockholm/starka-reaktioner-mot-stockholms-satsning-mot-extremister
  • Tom Araya
    Solidaritet skrev 2015-05-22 11:50:37 följande:
    Med foliehattar antar jag att du menar att de gått på någon sorts konspiration? Vilken menar du då? Att miljön är hotad? 

Oj, vilken konspiration.
    Foliehatt= avskärmad (från verkligheten), i detta fall alla dumheter mp och miljöpartister gör, säger, hittar på...
  • Tom Araya
    Solidaritet skrev 2015-05-22 12:14:37 följande:

Det kanske är din tolkning, men : 

sv.wikipedia.org/wiki/Foliehatt

En foliehatt är en pejorativ benämning på en person som anammar, sprider och tror på pseudovetenskap och diversekonspirationsteorier.[1] Obefintlig eller bristande källkritik är utmärkande drag.

Därför frågar jag Linnea igen, är det hotet mot miljön som är konspirationsteorin?

Tolkningen är densamma. Allt det du räknar upp är ju delar av att avskärma sig från verkligheten. I detta fall ä det nog källkritik som är mer aktuellt än just konspirationsteorier.
  • Tom Araya
    Solidaritet skrev 2015-05-22 14:34:14 följande:
    Då undrar jag vilka fakta du lutar dig på när du säger att de använder sig av pseudovetenskap. Att du anser att det är nonsens innebär inte att de använder sig av pseudovetenskap.
    Solidaritet skrev 2015-05-22 14:53:58 följande:
    Du har heller inte presenterat några vetenskapliga studier för dina påståenden.
    Vilka fakta är det du behöver?

-Att förnyelsebara energikällor idag inte ensamt klarar att försörja Sverige med energi?

-Att kolkraftverk släpper ut mer koldioxid än kärnkraftverk?

-Att Sverige förbrukar energi till industri och hushåll producerad med kolkraft?

-Att Sverige beskattar energiproduktion så hårt att det är svårt att få lönsamhet i vår förhållandevis miljövänliga energiproduktion?

-Att den rödgröna regeringen vill höja skatt på kärnkraftsproducerad el ytterligare?

-Att den rödgröna regeringen vill beskatta förnyelsebar energi hårt?

-Att produktionen av energi med låga koldioxidutsläpp påverkas negativt av ovanstående?

-Att produktionen av energi med fossila bränslen inte minskar i önskad grad (eller t.o.m. ökar) när man ger dåliga förutsättningar för alternativen?

Jag ifrågasätter om man överhuvudtaget ska diskutera miljöpolitik om man inte är det minsta insatt i detta.

• Tom Araya
    Solidaritet skrev 2015-05-22 15:30:40 följande:
    Jag diskuterar inte miljöpolitik.
    Jag diskuterar belägg för påståenden. 

Något annat du känner att du vill häva ur dig?
    Jag undrar fortfarande vilken fakta du tycker är nödvändig att jag lägger fram för dig för att du ska förstå att det mp sysslar med är verklighetsfrånvänt? Rimligtvis är det sådan du inte redan har eller känner till, för sådan vore väl rätt onödig va!?
    Eller har du för vana att ifrågasätta andras påståenden fast du redan har/känner till fakta som stödjer den?
  • Tom Araya
    Solidaritet skrev 2015-05-22 16:01:02 följande:
    Jag förväntar mig att vetenskapliga fakta presenteras där vetenskapliga fakta åberopas som grund. 

Det är väldigt enkelt faktiskt. 
    Jag har annat för mig än att presentera fakta för folk som redan har den.
    Du får redogöra för vilken du saknar och därmed ifrågasätter.

Ska jag tolka dina inlägg som att du är helt ovetande om allt jag skriver om så kan vi avsluta diskussionen och så kan du återkomma när du har läst på lite...
Svar på tråden Varför hatar folk MP?