Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk MP?

nattuv skrev 2016-12-02 21:18:53 följande:
    Man skulle nog till och med kunna sträcka sig så långt som att säg att de (MP:s siffror) är förvånansvärt bra med tanke på att de svikit alla sina väljare. Både kärnväljare och popröstare.
    Problemet med ett resonemang som ditt är att du utgår från ditt eget perspektiv på MP och tillämpar det på MP:s väljare och för MP:s del så är det dessa som är viktigast.

Du kan jämföra med när media förr trodde att SD skulle tappa stöd när ledningen visade vad man verkligen står för, rasism, fylleri med mera hade ingen negativ effekt, snarare tvärtom - SD:s anhängare ansåg förmodligen att beteendet var korrekt för en sann patriot.

Såväl SD som MP har i handling visat att det finns en skillnad mellan partiprogram och politisk handling - men det är alltså långt från säkert att väljarna uppfattar den skillnaden på samma sätt som du eller jag gör.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2016-10-07 08:15:37 följande:
    Expressen skriver en politisk nekrolog över Fritjof och (delvis) MP:
    www.expressen.se/nyheter/pojken-som-tappade-g.../

Av den en gång självsäkre och klämkäcke lill-Fritte återstår idag bara en grå skugga som hasar omkring och önskar att hen fick vara aktivist igen.
    Flashs inlägg här ovan är ett utmärkt exempel på trådens tema.

Gustav Fridolin är inte ens värd tillräckligt med respekt för att få behålla sitt eget namn utan kallas Fritjof och lill-Fritte.

Dessutom vet Flash vad Fridolin gör och Fridolin har av Flash reducerats till "återstår bara en grå skugga som hasar omkring och önskar att hen fick vara aktivist igen".

Fenomenet att man tror sig vara telepat är för övrigt mycket frekvent hos såväl SD-aktivister som skrikhöger, alternativt att man saknar förmåga att skilja mellan den egna upplevelsen och andras.

Vidare använder Flash hen på ett inkorrekt sätt. Rätt pronomen om Fridolin är förstås han, men tar man ifrån en person hans namn ligger det nära tillhands att fortsätta med könet.

För min egen del anser jag att MP gjort några politiska kompromisser som är oförsvarliga men samtidigt är jag glad att MP avlägsnat sig från den naivitet och okunnighet som kännetecknade partiet för ett tiotal år sedan.

Hm, det räcker med att jag tänker på Eva Goes för att jag nästan ska skämmas å MP:s vägnar.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2016-12-04 10:53:06 följande:
    4,5% i en undersökning som normalt sett brukar överskatta MP (jämfört med valresultatetn) är i alla fall ingen bra siffra för MP.

.
    Lägg därtill att MP bara har 2% kärnväljare och man har bara ett stöd på 1,6% av väljare äldre än 50 år. Det sistnämnda en grupp som växer för varje val. 

Övriga som svarar "MP" är altså pop-väljare som hakar på på grund av någon enstaka fråga som MP driver. Det har varit främst miljö, identitestpolitik och islamism.

Kanske kan de fortfarande lura någon på miljöbiten efter brunkål, Förbifart och Bromma och alla andra förlorade symbolfrågor.

Däremot kan väljare som fokuserar på identitespolitik istället rösta på V eller Fi och efter att man tvingats skicka iväg de mest uppenbara islamisterna ur partiet så är det tveksamt om det kommer att komma religösa Fatwas från imamerna om att alla muslimer måste rösta på MP till nästa val.

.
    Och som lök i gräddtårtan så finns det heller inga uppenbara stödröster för dem att få någonstans.

.
    Ja, grundtipset är ju fortfarande att MP blir kvar i Riksdagen. Det tillkommer trots allt nya 18-åriingar varje val som de kan försöka lura.

Men särskilt lugna kan inte MP:arna vara och om de bara börjar bråka om att återinföra den gamla invandringspolitikiken så lär det lösa sig till det bästa.
    Flash Gordon skrev 2016-10-07 08:15:37 följande:
    Expressen skriver en politisk nekrolog över Fritjof och (delvis) MP:
    www.expressen.se/nyheter/pojken-som-tappade-g.../

Av den en gång självsäkre och klämkäcke lill-Fritte återstår idag bara en grå skugga som hasar omkring och önskar att hen fick vara aktivist igen.

Varför skriver du "hen" om Gustav Fridolin, Flash?

Och när du skriver om hur Fridolin känner och tänker " en grå skugga som hasar omkring och önskar att hen fick vara aktivist igen" tror du verkligen att du kan läsa tankar och känslor eller är det bara så att du inte riktigt förstod vad det var du skrevSkrattande

Påminner mig om en annan skrikhögeraktivist som hade utforskat alla miljöpartisters innersta tankar och konstaterade att några miljöpartister verkligen tror på det de säger sig tro på men att resten bara är politiskt korrekta.

Man kan ju utan att överdriva påstå att skrikhögern inte kan skilja mellan fantasi och verklighet.

Men jag försäkrar dig Flash - du kan inte veta om Gustav Fridolin, som för övrigt har kuk och kallas han, om han önskar att han vore aktivist igen.

Säga vad man vill om om Fridolin, men så illa att han skulle vilja vara en fantiserande skrikhögeraktivist i stället för utbildningsminister är det ytterst osannolikt att han någonsin kommer att uppleva känslan av.

• FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-12-08 17:42:03 följande:
    Anders Borg har klippt sig och skaffat ett jobb:

www.svt.se/nyheter/inrikes/anders-borg-talar-...

Eller, nåja, klippt sig i alla fall. Han ångrar nu hur som helst migrationsuppgörelsen med MP.  De har en extrem syn i den frågan som inte fungerar i praktiken. Ja, det var ordagrant vad han sa i intervjun och det får man väl hålla med om.
    Ja, det där blev en märklig paradox - för att hålla SD på så långt avstånd från inflytande över migrations- och integrationspolitik som möjligt valde alliansen att samarbeta med det mest invandringspositiva partiet och konsekvensen av att SD kom in i riksdagen blev den att politiken vreds i en mer liberal riktning än annars.

Jag tror att det behövdes ett mer jordnära parti som S för att MP skulle anpassa sin politik till de faktiska omständigheterna.

Bra att Borg har förstått att alliansen borde ha samarbetat med S i stället och man kan ju hoppas att fler än Borg inser att S behövs om man ska få kontinuitet och stadga i politiken.
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-12-16 09:31:57 följande:
    MP under 4%-spärren (och mindre än KD) i senaste mätningen från Aftonblaskan / Inizio.
    Och i Sentio också.

Det verkar som miljöpartister i mindre utsträckning än andra har knapptryckningar på nätet som hobby.

Det hedrar dem!
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2016-12-13 10:12:17 följande:
    Det nya kring denne miljöpartist är att han står på Säpos lista över terrorfinansiärer och att han upptaxerats av skatteverket i samband med detta.

Det där om hyllandet av IS och sånt är ju gammal info.

Går man genom hela Säpos lista hittar man säkert en och annan miljöpartist till, skulle jag tro.

Rataxes skrev 2016-12-12 18:43:23 följande:
    Vad i Miljöpartiet är det som är så lockande för dessa islamister som gång efter annan dyker upp i denna parodi på politiskt parti?

Rague Ali Yussuf är talesperson på Al-Rashideen-moskén i Gävle. Idag avslöjades det att han står på Säpos lista över terrorfinansiärer. Tidigare sa han så här om Islamiska statens flagga: "Det är en flagga som jag skulle kunna gå runt med på stan". Här ser vi honom med statsministern Stefan Löfven i oktober 2015 på ett Refugees Welcome-event.

Nu visar det sig att Rague Ali Youssouf är styrelseledamot i Ungdom Mot Rasism och nämndeman i tingsrätten för MP. Han har alltså varit involverad i det svenska rättsystemet också. Oerhört allvarligt med islamister i rättsväsendet.
    Mycket märkligt, speciellt med tanke på statsministerns ofta återkommande varningar om mörka krafter.

Han är väl knappast nämndeman i tingsrätten för MP.

Åtmiinstone verkade det inte så när jag gjorde en snabb koll, man får aldrig bortse från att skrikhögern inte precis utmärker sig för att ha förmåga att kontrollera faktauppgifter.Skrattande
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2016-12-16 13:05:26 följande:
    Jag kollade också och han finns inte med i nämdemannaregistret för Gävle. gavle.tromanpublik.se/viewOrganizati on.jsf?id=29

Hoppas att Rataxes åtekommer med relevant fakta som ger besked om var den aktuella personen är eller ska ha varit nämdeman.
    Skrattande
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2016-12-17 09:30:06 följande:
    Vilket också säger något om miljöpartiet. De har alltså inte ens koll på vilka de väljer som sina representanter i diverse organ. Om de ens är valbara

Han valdes som nämndeman i tingrätten för MP men fick snart avgå pga någon kollade upp och han inte var svensk medborgare.

.
    MP såg bara en ung muslim, engagerad i diverse muslimska organisationer och valde att pusha honom i sin drive för muslimska röster. Strunt samam med bakgrundkollen.
    Haha, har du fått fatt på ett enskilt exempel att generalisera utifrånSkrattande

Här i tråden har ett flertal personer struntat i bakgrundskontrollen precis som alltid när skrikhögern går igång. I bästa fall påminner det om knattefotboll där alla rusar samtidigt efter bollen.

Nej, man kan inte generalisera utifrån ett valt exempel.

Det vore till exempel mig främmande att påstå att de (moderaterna) kallar kvinnor som misshagar dem för horor. Däremot tror jag att företeelsen inte är alltför ovanlig inom LSD, men jag tror inte att M någonsin kommer att förvandlas till LSD. Låt vara att Kinberg Batra har daltat för mycket med skrikhögern och låtit dem prägla debatten från M-håll i alltför stor utsträckning, men något stödparti till SD kommer de aldrig att bli.
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2016-12-17 09:57:46 följande:
    Haha, har du fått fatt på ett enskilt exempel att generalisera utifrånSkrattande

Här i tråden har ett flertal personer struntat i bakgrundskontrollen precis som alltid när skrikhögern går igång. I bästa fall påminner det om knattefotboll där alla rusar samtidigt efter bollen.

Nej, man kan inte generalisera utifrån ett valt exempel.

Det vore till exempel mig främmande att påstå att de (moderaterna) kallar kvinnor som misshagar dem för horor. Däremot tror jag att företeelsen inte är alltför ovanlig inom LSD, men jag tror inte att M någonsin kommer att förvandlas till LSD. Låt vara att Kinberg Batra har daltat för mycket med skrikhögern och låtit dem prägla debatten från M-håll i alltför stor utsträckning, men något stödparti till SD kommer de aldrig att bli.
    Just ja, LSD står för skrikhögerns förenade ansträngningar att göra M till Lilla SD.

M fortsätter för övrigt att minska medan C går bra.

www.dn.se/nyheter/politik/centern-far-ny-toppnotering-i-dnipsos/
Svar på tråden Varför hatar folk MP?