Inlägg från: Solidaritet |Visa alla inlägg
  • Solidaritet

Varför hatar folk MP?

Tom Araya skrev 2015-05-22 17:29:49 följande:
    ...och jag har frågat dig vilken fakta du saknar för att förstå att det mp sysslar med är pseudovetenskap och la upp ett flertal exempel att plocka ur. Anton har antagit det som svar på dina aktuella frågor till honom, så nu väntar vi bara på dina svar...
    Jag saknar fakta på att miljöpartiet använder sig av pseudovetenskap. Drömmer
  • Solidaritet
    Anton Chigurh skrev 2015-05-22 17:28:33 följande:
    Nu börjar du bli patetisk. På riktigt.
    Du vill alltså inte svara?
  • Solidaritet
    Kung Markatta skrev 2015-08-13 00:47:32 följande:

Hanna Lidström, toppnamn inom Grön Ungdom, skämtade om morden på IKEA i ett twitterinlägg.

Hon skrev "Tre personer har blivit knivhuggna på Ikea. Hoppas det var lindrigt." och klistrade in en bild på en kniv som säljs på IKEA och som har namnet "Lindrig".

När någon svarade "Osmakligt" kontrade hon med "Är det det? Jag var inte säker.".

nyheter24.se/nyheter/politik/806314-gron-ungdom-toppen-knivskamtade-om-attacken-pa-ikea

Ja, det var ett idiotiskt inlägg.
    Jag ser dock inte något mönster här vilket går att koppla till just miljöpartister. Om du ser ett sådant kanske du kan upplysa mig?
  • Solidaritet
    Kung Markatta skrev 2015-08-14 22:22:55 följande:

Tråden är ju full med dumheter som sagts och gjorts av miljöpartister. Ser du verkligen inget mönster?

Nej. Brukar miljöpartister offentligt uttrycka sig okänsligt? 
  • Solidaritet
    Kung Markatta skrev 2015-08-14 22:54:23 följande:
    Ja. Åsa Romsons snack om Auschwitz och zigenare t.ex.
    Hur menar du då?
    Hur jämför du de båda uttalandena?
  • Solidaritet
    Ego Lovers skrev 2015-08-16 22:32:57 följande:

Politiker över lag är hycklare som vill bestämma vad folket ska göra och inte göra likt en fader visar sitt barn med hela handen. Tyvärr gör inte barn det som fadern säger utan vad fadern gör. Dessa politiker som besitter dubbelmoral verkar tro att bara de säger något riktigt bra så kommer alla göra så fast de själva gör på ett annat sätt.

Senast idag har fjanten Löfven talat till folket att de ska bete sig som folk. Och de beter sig redan som folk, upprörda över vad som händer medan politikerna har sommarlov. Men nu kommer fader Löfven och läxar upp folket (barnen) och då minsann ska man lyda. Att han behöver lösa problemen som uppstått inom familjen Sverige det ser han inte, inte heller att barnen i familjen Sverige är rädda och oroliga inför framtiden. Nä det räcker att man säger till så får folket (barnet) minsann skärpa sig och lyda

Tragiskt att det ska behövas. Vuxna människor. 
  • Solidaritet
    Linnea1994 skrev 2015-08-18 09:55:17 följande:

MP kan väl knappast sjunk mycket lägre nu när siffrorna för Sveriges ekonomi släpptes förra veckan (En sammanställning över MP+S första tid).
    * Inga nya jobb.
    * Statsskulden har ökat kraftigt.
    * Svenska kronan har rast i värde! Bla över 20% mot dollarn.
    * + en massa med som jag inte mins just nu.

Den rödgröna regeringen har styrt med borgerlig budget. Alltså är det de borgerliga som misslyckats, eller hur?
  • Solidaritet
    Linnea1994 skrev 2015-08-18 09:55:17 följande:

MP kan väl knappast sjunk mycket lägre nu när siffrorna för Sveriges ekonomi släpptes förra veckan (En sammanställning över MP+S första tid).
    * Inga nya jobb.
    * Statsskulden har ökat kraftigt.
    * Svenska kronan har rast i värde! Bla över 20% mot dollarn.
    * + en massa med som jag inte mins just nu.

Linnea1994 skrev 2015-08-20 09:46:36 följande:
    För övrigt funkar det inte att "skylla" på förre regeringens budget då arbetstillfällen, svagare Svensk krona och ökade lån på statsskulden inte är påverkad av deras budget. Kanske finns en anledning till att bara 5% (rekord lågt) tror att S+MP kommer lyckas med jobb tex....

Först säger du att problemen är Miljöpartiets fel. Sedan säger du att problemen inte beror på regeringens budget. Jag undrar då vad det är du tror ligger bakom: inga nya jobb, ökad statsskuld, att svenska kronan rasat i värde och så klart + massa annat som du inte minns just nu. Jag väntar med spänning på en förklaring. 

Jag håller tummarna för att du vågar svara den här gången. Glad
  • Solidaritet
    Mentat skrev 2015-08-19 13:31:47 följande:
    De har väntat på att konjunkturen skall ta fart, vilket vi börjar se tecken på nu ute i Europa. Att deras egen politik minskar antalet jobb fastställde ju finansdepartementet själva i sin kommentar till budgeten...
    Nej, de har regerat med en borgerlig budget. 
    Du kanske inte visste det?
Svar på tråden Varför hatar folk MP?