Inlägg från: Solidaritet |Visa alla inlägg
  • Solidaritet

Varför hatar folk MP?

Moderno skrev 2015-08-24 21:17:56 följande:

Miljöpartiet är ett typiskt oppositionspart. Synd att det inte fick vara det. Jag uppskattade ofta Maria Wetterstrands och Peter Erikssons inlägg i debatten.

MP och S passar inte i samma regering och nuvarande språkrören har ofta så märklig retorik.

FDFMGA skrev 2015-08-24 21:32:13 följande:
    Intressant!

Jag tyckte betydligt bättre om MP som oppositionsparti, fast frågan är hur pass personberoende mitt tyckande är.

Jag tror man får gå tillbaka till Eva Goes tid för att hitta något språkrör som appellerar mindre till mig än de nuvarande.
    Jag håller med er båda två, jag misstänker dock att i mitt fall handlar det helt enkelt om att Marias och Peters åsikter och sätt att framföra dem passade mig bättre. Maria är väldigt intelligent, det skadar inte i en politisk debatt. Glad

• Solidaritet
    Linnea1994 skrev 2015-08-25 12:16:42 följande:
    Jag svarar alltid!
    MP är en del av regeringen, tex chockhöjning av drivmedel from 1/1 är MP:s krav i budgeten.

Vore skoj att se dej kommentera i tråden om förtroendet för regeringen, inte så många som "käbblar" emot i den tråden.
    http://www.familjeliv.se/forum/thread/75043237-har-du-fortroende-for-regeringen/111#m1113
    Du svarar inte här heller. 

Jag tolkar det som att du inte har något svar. 
  • Solidaritet
    Linnea1994 skrev 2015-08-25 16:29:56 följande:
    Vad saknade du svar på?
    Jag har svarat att MP ställer krav i budgeten dom med, tidigare har jag svarat att Sveriges totala saknad av politik för att få fram jobb försämrar ekonomin.
    Det är inte det borgerliga som ökat våra lån på utlandsskulden utan nuvarande regering. Kan du säga något dom har gjort som är bra?
    Jag väntar fortfarande på svar från dig. 
    Alla inlägg finns kvar. 
  • Solidaritet
    Mentat skrev 2015-08-25 16:32:37 följande:
    OK, rättelse då för den som inte är så insatt: De fick klart besked från finansdepartementet att deras egen politik skulle minska antalet jobb i den budget de lade fram och som röstades ner.

Jodå, jag vet mycket väl vad som gäller.
    Alltså:

Allt som hänt i svensk ekonomi är regeringens fel, trots att de regerat med borgerlig budget?
    De lade fram en budget som de inte ville ha igenom?
    Sverigedemokraterna konspirerade tillsammans med Socialdemokraterna och röstade i samförstånd ned budgeten?

Du får ursäkta mig om jag inte får ihop ditt resonemang. 
  • Solidaritet
    Mentat skrev 2015-08-25 16:32:37 följande:
    OK, rättelse då för den som inte är så insatt: De fick klart besked från finansdepartementet att deras egen politik skulle minska antalet jobb i den budget de lade fram och som röstades ner.

Jodå, jag vet mycket väl vad som gäller.
    Alltså:

Allt som hänt i svensk ekonomi är regeringens fel, trots att de regerat med borgerlig budget?
    Sverigedemokraterna konspirerade tillsammans med Socialdemokraterna och röstade i samförstånd ned budgeten?

Du får ursäkta mig om jag inte får ihop ditt resonemang. 
  • Solidaritet
    Mentat skrev 2015-08-26 11:50:45 följande:
    Skälet till det är att du inte läser innantill. Den politik som regeringen ville föra men som röstades ner skulle ha gett färre jobb. Jag har inte påstått att vi har fått färre jobb pga nuvarande budget.
    Nej. Jag tycker att du är osammanhängande.
    Men okej. 
    Du tycker så. 
    Noterat. 
  • Solidaritet
    Mentat skrev 2015-08-26 13:50:00 följande:
    Bra, det var (kanske) ett steg framåt. För att illustrera så skrev jag "De fick klart besked från finansdepartementet att deras egen politik skulle minska antalet jobb i den budget de lade fram och som röstades ner."

Detta tolkade du som:
    "Allt som hänt i svensk ekonomi är regeringens fel, trots att de regerat med borgerlig budget?
    Sverigedemokraterna konspirerade tillsammans med Socialdemokraterna och röstade i samförstånd ned budgeten?"

Vem som än må vara osammanhängande är inte jag i alla fall. Noterat.
    Det hade varit ett steg framåt om konversationen varit sammanhängande, dvs överensstämt med tidigare inlägg. 

På dåligt humör idag?
  • Solidaritet
    Linnea1994 skrev 2015-08-27 13:54:19 följande:
    Nu är det ju en massa faktorer som spelar in när det gäller Sverige, inte bara den budgeten som hade dragit oss ännu mer ner i fördärvet.

Är det några flera frågor du vill ha svar på som du efterfrågade ovan, ställ dom igen!!!
    Jag nöjer mig med att konstatera att du inte hade fler argument i frågan. 
  • Solidaritet
    FDFMGA skrev 2015-08-26 16:33:34 följande:
    Ja, politiken är nog mer personberoende än vad - åtminstone jag - egentligen önskar att den vore.

Men det kan knappast bara handla om personberoende som inneburit att MP tappat fart utan också regeringssamarbete där de dels har varit styrda av en borgerlig budget och dels fått igenom mycket lite av den egna politiken.

Min känsla är att det är lite baksmälla över MP, typ - blev det inte mer än så här.

Fast jag tror det går över så småningom - om inte annat så borde ju den här tråden locka till sympati med MP, här där skrikhögern och SD-sekten gemensamt går upp i falsett.

Och då anförda av ts, Jamku, det vill säga Runes, FL:s meste MP-hatare och samtidigt den som inte kan hålla en signatur levande mer än några dagar innan den blir bannad.

Men det är klart, det räcker inte att man visar vilka som hatar MP, de måste ha något att komma med själva också.

Hoppas Isabella Lövin blir ett av partiets två nya språkrör så snart som möjligt.
    Jag tycker att media fokuserar väldigt mycket på person istället på sakfrågor och förslag. Om media gick in för att analysera partiernas politik istället för enskilda uttalanden kanske allmänheten inte skulle vara så omedvetna om vad partierna faktiskt står för. 

Kanske skulle sekten och "skrikhögern" (Skrattande) inte lika lätt kunna projicera sina egna skelett i garderoben på andra partier om så var fallet.

Men du, du vet vilka har fulländat hat till en konstform, förväntar du dig att de ska bidra med något konstruktivt också?! Glad
  • Solidaritet
    Betonghäck skrev 2015-08-31 22:34:24 följande:

Ja, nu har (MP) kohandlat sig till en nedläggning av kalkproduktionen på Gotland, i utbyte mot ?någonting? de skall stödja Sossarna med.

Ja, men det var väl bra att Oinareskogen (som ligger på kalkfyndigheterna) blir en naturpark. Den som gillar naturen gläds.

Men, vad som inte framgår är *konsekvenserna* av detta beslut.

2/3-delar av sveriges kalkproduktion slås ut. Det betyder att en mängd volymvaror måste importeras istället. En hel del av de varor vi använder nationellt eller exporterar för att få pengar till varor vi MÅSTE importera drabbas också. En liten lista, inte alls komplett följer.

- Cement, vad skall vi bygga 100.000 bostäder av?
    - Socker, ja importerat är godare, precis som Perrier är godare än Ramlösa
    - Järnpellets, som LKAB exporterar. Men det är väl bättre att exportera mer sten och mindre järn till avsevärt lägre pris.
    - Stål, kommer ni ihåg när Sverige ansågs vara en producent av högvalitetsstål?
    - Vattenrening? Men man kan ju importera----
    - Kalka sjöar, glöm det, och försök hitta fisk och växter som gillar ättika.

Tja, det var en kort lista, det finns fler varor som berörs när vi nu sänker försörjningsgraden på kalk till 30% eller så. ( det FINNS några andra tillgångar)

Dock är det så att ganska många människor är inblandade i produktionen av alla dessa varor, och en hel del av vårt välstånd kommer från exportvaraor beroende av kalk.

Men, vad betyder det när man kan gå en Mulle-promenad i Ojnareskogen, om man nu kan ta sig till Gotland när det inte finns ett industriellt underlag för färjetrafikan.

Och, sen frågar man sig varför folk tycker att (MP) är något som katten släpat in.

Dessutom vill de beskatta Solel, här måste det ha blivit kortslutning i deras obildade huvuden.

Hata är väl att ta i, de behöver skyddat boende med separat utskrivningsbeslut, som för alla andra med grava psykiska störningar och bristande verklighetsuppfattning.

Många påståenden, inga källor. 

Var hämtar du dina siffror ifrån?
  • Solidaritet

Jag är helt övertygad om att en orsak till hatet mot MP mest beror på att MP samarbetar med S och därmed gör de rödgröna större än de blå. 

• Solidaritet
    Mentat skrev 2015-10-16 12:19:41 följande:
    Nja, den förklaringen tror jag inte mycket på. (mp) är ett mycket tydligt vänsterparti, givetvis hör de hemma i det rödgröna blocket. Det kan inte förvåna någon.
    Jag har svårt att se den tydligheten. Främst sedan partiet inte vill kategorisera sig på höger-vänsterskalan. 
  • Solidaritet
    Mentat skrev 2015-10-16 13:09:20 följande:
    Alla nya partier påstår att de står utanför höger-vänsterskalan. Ganska snart visar det sig var de står i alla fall och (mp) står mycket klart till vänster. För den som läser partiprogram har det varit tydligt ända sedan starten.
    Noterat att du tycker så. 

Jag hävdar att mycket missnöje mot MP bygger på att de blå gärna sett MP som ett blått stödparti. Glad
  • Solidaritet
    Mentat skrev 2015-10-16 13:52:42 följande:
    Noterat att du tror så.

Om någon i det blå lägret har inbillat sig det så har de inte läst (mp):s partiprogram och kan inte ha lyssnat särskilt mycket till t.ex. Gustav Fridolin.
    Intressant dispyt. 
    Speciellt då det börjar handla om att spekulera i vad samtliga människor i det blå lägret tror och tycker. Glad
  • Solidaritet
    Mentat skrev 2015-10-16 17:10:04 följande:
    Tja, det var du som började med den spekulationen. Jag skulle nog tro att jag är bättre ägnad åt sådana spekulationer då jag själv befinner mig i det blå lägret men oavsett vilket har jag motiverat mina spekulationer.
    Av vilken anledning skulle du vara det?
    Jag tror att varken du eller jag känner till vad samtliga människor i det blå lägret tror eller tycker. 
  • Solidaritet
    Rutgers skrev 2015-10-16 17:58:41 följande:
    Skall använda det i en SD-tråd. Viktiga är vad de själva anser, inte alla andra...
    Det står dig naturligtvis fritt att peka på vad som gör MP till höger respektive vänster. 

Och du, sektmedlemmarna kräver ständigt motiveringar till varför SD skulle vara rasistiskt. Sedan förkastas motiveringarna med hänvisning till att det är enskilda individer och enskilda uttalanden, räkneexempel samt missförstånd. Kanske gäller detsamma för MP? Kanske du bara missförstått dem?Glad
  • Solidaritet
    Flash Gordon skrev 2015-10-23 19:32:07 följande:
    Finns ju en markant skillnad.

SD sparkar de som beter sig olämpligt.

MP behåller dem som sina representanter.
    Nej. Där kan jag inte hålla med dig. Alls.

Oväntat. 
Svar på tråden Varför hatar folk MP?