Inlägg från: Linnea1994 |Visa alla inlägg
  • Linnea1994

Varför hatar folk MP?

Solidaritet skrev 2015-08-24 20:24:18 följande:
    Linnea1994 skrev 2015-08-20 09:46:36 följande:
    För övrigt funkar det inte att "skylla" på förre regeringens budget då arbetstillfällen, svagare Svensk krona och ökade lån på statsskulden inte är påverkad av deras budget. Kanske finns en anledning till att bara 5% (rekord lågt) tror att S+MP kommer lyckas med jobb tex....

Först säger du att problemen är Miljöpartiets fel. Sedan säger du att problemen inte beror på regeringens budget. Jag undrar då vad det är du tror ligger bakom: inga nya jobb, ökad statsskuld, att svenska kronan rasat i värde och så klart + massa annat som du inte minns just nu. Jag väntar med spänning på en förklaring. 

Jag håller tummarna för att du vågar svara den här gången. Glad
    Jag svarar alltid!
    MP är en del av regeringen, tex chockhöjning av drivmedel from 1/1 är MP:s krav i budgeten.

Vore skoj att se dej kommentera i tråden om förtroendet för regeringen, inte så många som "käbblar" emot i den tråden.
    http://www.familjeliv.se/forum/thread/75043237-har-du-fortroende-for-regeringen/111#m1113
  • Linnea1994
    Solidaritet skrev 2015-08-25 13:01:40 följande:
    Du svarar inte här heller. 

Jag tolkar det som att du inte har något svar. 
    Vad saknade du svar på?
    Jag har svarat att MP ställer krav i budgeten dom med, tidigare har jag svarat att Sveriges totala saknad av politik för att få fram jobb försämrar ekonomin.
    Det är inte det borgerliga som ökat våra lån på utlandsskulden utan nuvarande regering. Kan du säga något dom har gjort som är bra?
  • Linnea1994
    Solidaritet skrev 2015-08-26 09:32:55 följande:
    Alltså:

Allt som hänt i svensk ekonomi är regeringens fel, trots att de regerat med borgerlig budget?
    De lade fram en budget som de inte ville ha igenom?
    Sverigedemokraterna konspirerade tillsammans med Socialdemokraterna och röstade i samförstånd ned budgeten?

Du får ursäkta mig om jag inte får ihop ditt resonemang. 
    Nu är det ju en massa faktorer som spelar in när det gäller Sverige, inte bara den budgeten som hade dragit oss ännu mer ner i fördärvet.

Är det några flera frågor du vill ha svar på som du efterfrågade ovan, ställ dom igen!!!
  • Linnea1994

Läste detta tidigare i dag:

Romska tiggare lever i omänsklig utsatthet men MP:s borgarråd Ewa Larsson har lanserat en lösning:

- Avlönade sexkurser och gratis kondomer.

• Linnea1994
    FDFMGA skrev 2016-10-07 10:34:10 följande:
    Lustigt med skrikhögerns namnfixering.

Inte tror jag att Expressen skriver Fritjof och kärnkäcke  lill-Fritte

Jag vägrar åtminstone att tro att Expressen tagit in praoelever från skrikhögerns gosskör

Men jag kollar länken för säkerhets skull
    Eftersom media styrs av tokvänstern till 90% så är det skoj att se lite andra åsikter...
  • Linnea1994
    FDFMGA skrev 2016-10-07 11:46:59 följande:
    Hm, styrs media av tokvänstern.

Min uppfattning är nog snarare att media styrs av dess ägare, precis som alla andra företag.

Skrikhögern och SD-svansens uppenbarelser beror sannolikt dels på att klientelet saknar  arbetslivserfarenhet i stor utsträckning och dels på att bristen på källkritiskt tänkande och intellektuell pregnans innebär att klientelet lätt faller offer för konspirationsteorier.

Men det var inte det jag anmärkte på utan att man kunde få uppfattningen av Flash att Expressen skriver Fritjof och lill-Fritte om Gustav Fridolin.

Så var det naturligtvis inte, artikeln hade silats genom Flashs intellekt innan hen skrev inlägget här ovan.
    Nja. journalisterna skriver ju som dom vill. Tror knappast dom skulle vara kvar om dom hade munkavel....
    Det är ju allmänt kännt att vänstern och PK-samhället får igen sina åsikter.
    Tex vid ett våld/sexbrott så finns det bara beskrvning på gm om dessa uppenbart ser svensk ut.
  • Linnea1994
    FDFMGA skrev 2016-10-07 14:27:26 följande:
    Nej, journalister är anställda, de har chefer och tidningarna har också ägare.

Det som är allmänt känt bland konspirationsteoretiker har sällan något med verkligheten att göra Skrattande

Du får heller inte glömma att skrikhögern och SD-svansen också mycket väl kan vara de flockdjur som har den lägsta intelligensen.
    Så det är därför svensk media har sådant rykte om att den helt styrd av vänstern och MP?
  • Linnea1994
    FDFMGA skrev 2016-10-10 12:55:38 följande:
    Nja, om rykten brukar man säga att man inte ska göra en höna av en fjäder.

En fjäder väger ganska tungt jämfört med den samlade intelligensen hos skrikhögern och SD-svansen som arbetar konsekvent och outtröttligt för att avveckla det lilla förnuft de har med oförnuft.
    Det är väl knappast några rykten, utan allmänt välkänt!

Varför drar du in de du kallar för "skrikhögern"? VIlka är det?
  • Linnea1994
    FDFMGA skrev 2016-10-13 20:57:15 följande:
    En välavvägd kritisk artikel som så ofta i DN. Ja, åtminstone såvitt jag kan bedöma.

Kan du tänka dig, Rataxes hur våra främsta tänkare från skrikhögern här på FL närmast har ylat ikapp om att alla journalister är miljöpartister och alltid går MP:s ärenden.

Tja, man kan ju inte beskylla skrikhögern för att överbelasta sina hjärncellSolig
    Nu har jag ett par gånger bett dej berätta vilka som är skrikhögern.... Kan du nämna några?
  • Linnea1994
    FDFMGA skrev 2016-10-14 11:46:49 följande:
    Egentligen borde man väl inkludera SD i skrikhögern - men jag syftar på personer som åtminstone påstår att de inte är sverigedemokrater men som antingen egentligen hör hemma där eller också förespråkar att SD ska bjudas in till samarbete.

Så gott som alla skrikhögeraktivister är också totalt oförmögna att ens begripa den enklaste text. I till exempel den här tråden finns det många oerhört roande exempel på skrikhögerns oförmåga.
    Med andra ord alla som har oförskämdherten att kritisera hur S+MP förstör vårat land just nu....
  • Linnea1994
    KillBill skrev 2016-12-02 08:23:50 följande:

Det finns partier i riksdagen  vars företrädare inte har granskats lika hårt som MP företrädare.  Jag tänker exempelvis på moderaten Abdirizak Waberi som satt i Riksdagen för moderaterna under perioden 2010-2014. Abdirizak är av många beskylld för att vara islamist och vägrar exempelvis att ta kvinnor i hand eller på  Kent Ekeroth  som vid flera tillfällen medverkat i Vladimir Putins propagandakanal Russia Today (RT) utan att han eller SD har drabbats av ett mediadrev pga. detta.

Men oavsett detta så tycker jag inte att MPs siffror är speciellt dåliga sett till den negativa publicitet kring MP som vi har sett tidigare i år (KD har ju t.ex. procentuellt tappat nästan lika många väljare som MP och detta helt utan mediadrev).

Nu är det ju så att alla partier som sitter I regeringen får utstå denna granskning extra mycket.
    Under alliansen tid var det ju tex en minister som fick avgår för att hon missat att betala tv-licensen och en annan för att hon inte hade betalt skatt för barnvakten...

MP:s snedtramp är ju ocianer värre! Sedan sager väl det mesta om hur partiet fungerar nu när en stor grupp vägrar att gå på patiets gruppmöten...
  • Linnea1994
    Rataxes skrev 2016-12-12 18:43:23 följande:

Vad i Miljöpartiet är det som är så lockande för dessa islamister som gång efter annan dyker upp i denna parodi på politiskt parti?

Rague Ali Yussuf är talesperson på Al-Rashideen-moskén i Gävle. Idag avslöjades det att han står på Säpos lista över terrorfinansiärer. Tidigare sa han så här om Islamiska statens flagga: "Det är en flagga som jag skulle kunna gå runt med på stan". Här ser vi honom med statsministern Stefan Löfven i oktober 2015 på ett Refugees Welcome-event.

Nu visar det sig att Rague Ali Youssouf är styrelseledamot i Ungdom Mot Rasism och nämndeman i tingsrätten för MP. Han har alltså varit involverad i det svenska rättsystemet också. Oerhört allvarligt med islamister i rättsväsendet.
    Mycket märkligt, speciellt med tanke på statsministerns ofta återkommande varningar om mörka krafter.

Samma kille har ju vid flera gånger publicerat IS-flaggan på sin FB....
  • Linnea1994
    KillBill skrev 2016-12-16 13:05:26 följande:
    Jag kollade också och han finns inte med i nämdemannaregistret för Gävle. gavle.tromanpublik.se/viewOrganization.jsf

Hoppas att Rataxes åtekommer med relevant fakta som ger besked om var den aktuella personen är eller ska ha varit nämdeman.
    Jo....
    http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwielK7y2PjQAhVFliwKHcLlCZ4QFggaMAA&url=http%3A%2F%2Fnyheteridag.se%2Fstyrelseledamot-i-ungdom-mot-rasism-en-flagga-jag-skulle-kunna-ga-runt-med-pa-stan-fick-uppdraget-som-namndeman%2F&usg=AFQjCNEc6BoW9h-W1lZrwnihdX9TCYdemA&sig2=FMAG7ZbW2wdHAvaLG_bNMg&bvm=bv.142059868,d.bGg
Svar på tråden Varför hatar folk MP?