Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

Varför hatar folk MP?

Ja herregud!

Debatt om interpellation 503.

Minister Märta Stenevi (MP) hävdar från Riksdagens talarstol att det finns inga kända kopplingar mellan invandring och segregation.

Segregationen beror "istället" på växande ekonmiska klyftor. Och så räknar hon upp hur mycket den rikaste andelen tjänat på börsutvecklingen.

När motargument presenteras, med hänvisning till div utredningar, att de växande ekonomiska klyftorna i sin tur till stor del beror på den invandring av individer med låg utbildning och kulturella mönster som gör det svårt för dem att passa in i samhället och bli självförsörjande som Sverige länge haft -  då svara ministern inte ens på detta utan upprepar bara att "det finns inga kända kopplingar mellan segregation och invandring".

Så ser världen ut för en miljöpartist.

Båda två har ju rätt i det de säger. De diskuterar samma problem MEN på helt olika nivåer.

Där den ena parten vill diskutera roten till problemet vill miljöpartisten istället bara ta det ytligt.

Hur ska man kunna lösa problemen om man inte går till roten av dem?!

• Flash Gordon
    themia skrev 2014-07-07 19:30:32 följande:
    Det bjuder vi gärna på - SD kommer ändå inte ifatt Miljöpartiet.
    En miljöpartistisk förutsägelse som inte åldrats särskilt väl
  • Flash Gordon

Talande kommentar:

"I förlängningen är det ju folket de vill ta ifrån rätten att ha synpunkter på den egna livsmiljön. Mp saknar demokratiska reflexer i många avseenden och S jamsar med för att hålla dem på gott humör."

• Flash Gordon

Miljöpartistiskt kommunalråd i Örebro klarar bara inte av att ta ställning till om hederskultur är en kultur som är mer, lika mycket eller mindre värd än sekulära värderingar kring individens frihet.

twitter.com/KattisFolkeson/status/1374363195167621125

Fråga: "Är hederskultur bättre, sämre, eller lika bra som sekulära värderingar som bygger på individens frihet?"

Miljöpartist: "Men det handlar inte om vilket värde olika kulturer har ..."

Det är så svååårt för henne att säga att hederskultur är en kultur som är mindre värd.

• Flash Gordon

Miljöpartistisk riksdagsledamot recenserar fri och obeberoende forskning: 

twitter.com/LorentzTovatt/status/1380084781573156864

"John Hassler tillhör den typen av blint dogmatiska personer som ska hållas så långt ifrån politiska beslut som möjligt. Han iver att offra klimatet på verklighetsfrånvända teoretiska ekonomiska modeller är direkt farlig för planeten."

Tovatt har också tidigare haft åsikter om denne forskare

twitter.com/LorentzTovatt/status/1314669004661891073

"Varför tas denna människa som en relevant debattör i klimatfrågan? Han är helt från vettet"

John Hassler, professor i ekonomi vid Stockholms universitet.

www.iies.su.se/about-us/the-iies/2.11550/john-hassler-1.57316

Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon

Det stämmer ju väl ihop de miljöfascistiska tankegångar deras EU-parlamentsledamot Pär Holmgren har fört fram:

"Jag fick en fråga för ett antal år sedan ”vad skulle du göra om du var statsminister?” Och då svarade jag att jag skulle snabbt avskaffa alla val. För att det jag ser framför mig nu, det är ungefär en lika stor utmaning som ett tredje världskrig."

Pär Holmgren, Aftonbladet TV "Korseld"

Den där idén om att: Nu är det så bråttom att vissa måste tystas så de inte kan obstruera mot oss som vet sanningen.

Oavsett om det är folket som är "för korkat" så de inte kan tillåtas rösta eller om det är forskare som kommer fram till "fel saker" och därför måste hållas borta.

Den senaste måltavlan är det kommunala självstyret och framförallt folks möjlighet att säga nej till miljöförstörande industrianläggningar med vindkraftverk.

Detta motstånd mot miljöförstöring kan inte eliten i MP tåla - alltså måste folket tystas.
    sverigesradio.se/artikel/7577504

Miljöpartiet är ett uppblåst elitistiskt parti för de som vill känna sig goda.

Inte helt olikt det Folkparti de en gång splittrades ifrån.

• Flash Gordon
    Rataxes skrev 2021-04-13 07:43:04 följande:
    MP bör hållas så långt ifrån alla politiska beslut som bara är möjligt.
    I Mordor har vettvillingen till trafikborgarråd gjort sitt bästa för att omöjliggöra bilkörning. Allt med moderaternas goda minne.
    Rester av en svunnen tid. När Reinfeldt gjorde upp med MP om invandringen bara för att trotsa SD och skällde ut Billström för att han använt ordet "volymer".
Svar på tråden Varför hatar folk MP?