Inlägg från: ölburk2 |Visa alla inlägg
  • ölburk2

Varför hatar folk MP?

themia skrev 2014-07-12 01:26:48 följande:
    Den jämförelsen håller inte.
    Nazismen är ett diktatoriskt system, där inga demokratiska beslut fattas.

Kvotering är inget system, det är enstaka åtgärder som tas till när behov anses påkallat
    När skulle ett behov för kömskvotering vara påkallat?
    Jag kon omöjligt se vad det skulle vara för behov.., låter helt å hållet som nåt feminister hittat på å skapat nån krystad argumentering kring..

Uppenbart är att de som tror på t.ex kvotering, å annat som mer kan ses som ren social verksamhet, sällan eller aldrig själv driver företag.
    Dom verkar ha väldigt snårt att förstå, att ett företag är ingen socialverksamhet.., det ska å måste drivas i vinstsyfte så att verksamheten inte äventyras å de anställda drabbas.

Kvotering kan möjligen han nån funktion inom skola, vård å omsorg, alltså den typ av verksamhet som drivs av statligamedel å som ska vara befriade från vinstkrav.., tragiskt nog har girigbukarna inom Alliansen även förstört de verksamheterna genom att kräva vinster och infört privata alternativ som helt betalas med statliga medel.., tala om att bakvägen stjäla ur vår gemensamma skattekassa å ge privata vinstintressen dom pengarna..

Nej jag har inget emot privata initativ, men dom ska fan inte ha en enda krona utav skatteintäkterna, dom ska drivas som på samma villkor som andra privata företag.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • ölburk2
    Fagerlund skrev 2014-07-12 10:02:53 följande:
    Det är betydligt enklare att återställa naturen efter ett kärnkraftverk än ett vattenkraftverk.
    Jaha, skulle det vara ett argument för kärnkraften, eller.., jag fattar inte riktigt vad du avser med ditt inlägg..

Borttagandet av ett kärnkraftverk ger knappast några möjligheter till rekreation, som naturupplevelser, fiske eller möjligheter för turismen..
    Men små vattenkraftverk är nästan alltid placerade där dom möjligheterna finns, så varför inte bara ta bort de som är uttjänta i teknisk mening, deras elproduktion har det ju redan kompenserats för många ggr om.. 
  • ölburk2
    themia skrev 2014-07-12 12:07:12 följande:
    Jag har gett exempel i två inlägg tidigare i tråden, du kan läsa tillbaka om du är intresserad, vilket jag tvivlar på.
    Helt rätt, jag tänker inte fördjupa mig i feministiskt trams, så då låter vi ditt tvivel gälla..
  • ölburk2

I den här tråden görs det verkligen framsteg

• ölburk2

Är skeptisk mot ekologisk odling som den är idag, den förbjuder ett antal ämnen, vilka är de som man letar efter vid en kontroll, men alla andra ämnen är "tillåtna" å det görs inga andra kontroller på vad som eg finns i det som kallas ekologiskt odlat.., eller har det ändrats nu?

Om inget ändrats i kontrollväg, så är det t.ex fullt möjligt att det ekologiskt odlade vi äter, kan ha odlats på mark fullt av gifter, vilka tas upp av grödan, men som vi aldrig kommer att få veta eller ha en aning om.

• ölburk2

Men varför är det så svårt att tänka i andra banor, men fastna i kvoteringstänk verkar va lätt..

En liten sak bara. Vad är det som ofta orsakar problem på en arbetsplats, är det vissa människors oförmåga att inte komma överens i största allmänhet, eller är det könsfördelningen som är orsaken?

Ja både jag å ni vet svaret, iaf om ni tillåter att vara ärliga mot er själva, så varför då denna skit till könskvotering..
    Var ni glada över att arbetsgivaren strävar efter att få en så trivsam arbetsplats som möjligt..

• ölburk2
    themia skrev 2014-07-12 18:52:09 följande:
    Det har jag redan svarat dig, och om du inte förstod förra gången, lär du inte göra det nu heller.
    Pröva.., säkert många som hoppar in på sista sidan, å dom vill åxå veta..
  • ölburk2
    Jeaninne skrev 2014-07-13 10:32:23 följande:
    Jo. OM en kvinna är lönsam på en viss plats, så vill såklart företaget ha henne där. Det är helt bisarrt att påstå att ett vinstdrivande företag skulle missa den chansen att tjäna ännu mera pengar.
    Att det ska vara så fullständigt obegripligt för vissa, att nåt så enkelt, minsta unge skulle klara det, att förstå att det ska vara rätt person på rätt plats.., om inte de anställda kuggar i varandra så att det blir flyt i verksamheten (konfliktfritt) så är all påstådd kompetens helt värdelös., å jag får som företagsledare en helvetes massa problem med personal som vantrivs å producerar dåligt.., vad det betyder i förlängning bör väl alla kunna begripa. 

Alltså, kvotering är ett livsfarligt alternatriv, glo ensidigt på tidigare erfarenhet, dokomenterad kunskap är livsfarligt o.s.v.., jag som företagare måste hitta en person som helst inte syns eller hörs, utan levererar i det tysta, om vi ska hårddra det.. 
    Ett företag utan inre konflikter har alla möjligheter att utvecklas å ge god vinst, dessutom blir det ett företag där alla trivs å vill göra sitt bästa.., enkelt.., eller hur?
  • ölburk2
    themia skrev 2014-07-13 12:54:51 följande:
    Innan personen är anställd kan du inte veta om hen blir lönsam eller ej för företaget.
    Därför förordar jag en provanställning, som bästa alternativet för alla parter.., inte ens den person som ska anställas, vill jobba på ett företag som denne inte passar in i. 
  • ölburk2
    Jeaninne skrev 2014-07-13 15:40:11 följande:
    Fast det är ju sådant man har rekryteringskonsulter till. Det där är ju en hel VETENSKAP nuförtiden.
    Å inte kommer det att bli enklare i framtiden, då vi kommer att verka ännu mer globalt.., det kommer säkert att i vissa fall behövas tas med kunskap om religioner, regionala seder å bruk, t.ex vad gester/kroppsspråk betyder, å en massa annat vi aldrig tidigare behövt bry oss om tidigare.
    Det är inte långt borta innan alla sitter med både ljud å bild  när vi möter/förhandlar med våra kunder, å då gäller det inte att göra bort sig..

Jag har själv gjort bort mig flera ggr, trots min ringa erfarenhet, gesterna/kroppsspråket sitter ju i ryggmärgen, men kan betyda vitt skilda saker globalt sett
Svar på tråden Varför hatar folk MP?