Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA
    Rutgers skrev 2015-09-12 15:59:12 följande:
    Vad jag vet är det bara på SVPs möten som någon blev dömd för "skriandet".

Gör du det. Men anta inte att andra anser det. Än mindre klaga på vad andra har för öknamn. Och ja, AB är nåt så inåt rödgrön och långt ifrån blågul.

Tja, min dom över dem som som försökte överrösta Åkesson är rätt hård - de bidrog till att ge SD fler röster än annars.

Nu är väl inte detta hela världen precis. Som jag ser det har SD lyckats locka till sig personer med åsikter som gör att de nu befinner sig där de egentligen hör hemma, även om de tidigare röstat på andra partier. Att SD blivit så stora och att de är ett riksdagsparti innebär förmodligen att vi fått en bestående polarisering men samhället som helhet har inte påverkats.

Det är där skrikhögern kommer in i bilden, dess representanter försöker vara en bro mellan SD å ena sidan och KD och M å den andra. Jag är iofs inte särskilt oroad över att de kommer att lyckas, men till skillnad från ett isolerat SD som fullständigt saknar möjligheter att få reellt politiskt inflytande existerar risken att SD hittar politiska samarbetspartners. Visst, risken är nog försumbar - men det skulle vara förödande för Sverige om skrikhögern lyckades.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2015-09-13 12:18:00 följande:
    En MP-riksdagsledamot massmejlade riksdagen ? och länkade till en sajt som påstår att USA ligger bakom IS samt att salt och vatten kan bota cancer.

unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/...
    Intressant.

Vet inte hur många gånger jag har kritiserats för att jag konsekvent anmäler länkar till den rasistiska hatsajten avpixlat om jag ser sådana här på FL.  Självklart kan man tänka sig att det finns artiklar på avpixlat som är helt korrekta och saknar en tydlig rasistisk vinkling och de sedvanliga rasistiska skränet i kommentarsfältet, inte desto mindre anser jag att det är bra att FL har tagit beslutet att inte tillåta länkar till avpixlat generellt.

Jag noterar att du delar min uppfattning, åtminstone vad gäller riksdagsledamöter och deras länkning, det är ju inte en artikel om IS eller saltets undergörande egenskaper han länkar till utan tydligen en som behandlar GMO-industrin.

Bra reaktion av de övriga riksdagsledamöterna, anser jag - även om det nu skulle råka vara en vederhäftig kritik av GMO-industrin han länkar till.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2015-09-13 15:32:46 följande:

Man undrar hur urvalsprocesserna till politiska poster ser ut i det partiet.

"Hej, jag heter Totte och tror på chemtrails! Vill ni välja mig som er representant?"
    Eller vi kallar politiska meningsmotståndare vi  ogillar för Fritjof eller Åsnan Rövhår.

Lär dig skrika med oss och upplev den värmande känslan av att få lätta på trycketSolig
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2015-09-13 18:28:18 följande:
    Det är ju något positivt om andra riksdagsledamöter reagerar när det spammas till foliehattsidor.

Gällande det infantila förbudet att länka till avpixlat har jag en annan åsikt. Jag känner inte att jag har behovet att leka klassens ordningsman utan håller mig till att anmäla inlägg där hot förekommit, samt där någon outat en annan medlem. Det har hänt sammanlagt 2 gånger.
    Nej, det vore ju tråkigt om du uppfattade att du var tvungen att anmäla inlägg alla inlägg som bryter mot forumreglerna - om inte annat skulle det innebära att du fick en rätt inrutad fritid.

Själv anmäler jag inte mycket, men det roar mig att klippa navelsträngen för dem som är så beroende av en rasistisk skitsida som avpixlat att de måste länka i tid och otid.

Generellt tror jag att det är nyttigt att lära sig argumentera utan att tugga teser i form av länkar.

Se det som att jag i det lilla formatet försöker höja kunskapsnivån bland viss debattörer.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2015-09-30 19:58:07 följande:

För ett par veckor sedan kom en stor nyhet om att Kina hade skickat offert på att bygga svenskt snabbtåg. Det skulle ske genom att bygga på upphöjd räls. Det skulle vara betydligt billagre och bättre än trafikverkets planer. och gå snabbare.
    Nu erkänner Karin Svensson Smith (mp) att hon hittade på alltihopa. Hon var i Kina på officiellt studiemöte.

Enligt Karin Svensson Smith kunde kineserna bygga järnvägen både klart snabbare och billigare än tidigare beräknat. Priset i offerten var enligt henne 25 miljarder kronor lägre än Trafikverkets beräkningar.
    Det var bara ett problem. Det har aldrig funnit någon offert.

Ja jisses, MP:arna i riksdagen är lika kompetenta som sina sverigedemokratiska kollegor...

Hm, det var ju ingen höjdare precis.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-10-16 17:23:19 följande:
    Miljöpartiet i Uppsala stoppade ett stort bostadsbygge på grund av att en skalbagge befanns sig på området. Vet inte om man ska skratta eller gråta.
    Har du hört det där i taxin, GertSkrattande

Mig veterligt var det i Jönköping och detaljplanen för området som möjliggör bygget godkändes i kommunfullmäktige.

Ett parti röstade nej, SD. Solig
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-10-20 20:02:20 följande:
    I stället för att avveckla kärnkraften kan man ta och avveckla Miljöpartiet.
    Ja, det skulle nog såväl Skrikhögern som SD vilja göra.

Jag gillar verkligen den här tråden. Det finns knappt en miljöpartist som gitter svara på inläggen av skäl som ni inte kan förståSolig
  • FDFMGA
    Mentat skrev 2015-10-20 20:25:21 följande:
    Intressant, "skrikhögern" är alltså inte synonymt med "SD", vilket jag hade trott när jag sett dig använda begreppet. Vilka utgör "skrikhögern" egentligen enligt dig?
    Nej, inte synonymt.

Snarare alliansväljare som anser att Alliansen skulle vinna på att knyta an till SD.

Min uppfattning är att den här tråden inte påverkar någon person som är miljöpartist eller som har åsikter som ligger nära MP:s överhuvudtaget.

Själv tycker jag att Notariatet/Kvammen/Runes/Jamku/Evighetsmaskin etcetera angav tonen när han startade tråden och att hans epigoner är rätt tonsäkraSolig
  • FDFMGA
    Mentat skrev 2015-10-20 22:04:39 följande:
    Tack, men varför skulle det vara "skrikigt" om Alliansväljare skulle anse att de kan vinna på att ta stöd av (sd)? Var har du fått uttrycket ifrån?

(Nej, den här tråden påverkar säkert ingen. Varför skulle just denna tråd vara ett undantag? De överlägset flesta inläggen tycker jag varkar göras av personer som redan har en mycket klar politisk hemvist som de inte har tänkt ändra på)
    Nej, det är sant. Men i vanliga fall finns det åtminstone en slags dialog där man inte lyssnar på varandra.

Här är det bara en "monolog! som i den mån den uppmärksammas möts av en gäspning av dem som ska känna sig träffade.

Jag tycker att det är intressant att fundera om det finns någon orsak till att den här tråden bryter mönstret.

Ja, jag hittade uttrycket i en ledare för en tid sen. Jag ska se om jag hittar den.

Ja, det var inte så svårt.

www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/karinpettersson/article21253187.ab
Svar på tråden Varför hatar folk MP?