• Tittij

Sport-bh för stor byst?

Hej hej,

Jag har stor byst (70 i) och har länge haft en sport-bh från Champion som man knäpper med bh-knäppning i ryggen. Nu är den totalt slut och jag hittar ingen ny som sitter bra.

jag har provat mängder med varianter och såna där som man bara drar på (klassisk sport-bh) håller inte alls brösten på plats.

Nån annan med samma problem som hittat en grym bh? Har börjar jogga en del och får så ont av "hoppande tuttar"

• Svar på tråden Sport-bh för stor byst?
  • RosaGrisen

Nu har jag inte provat den själv, men jag satt och googlade på det där förut och då var det väldigt många storbystade som rekommenderade chock-absorber (tror jag den hette) men det är några år sedan jag lästa om det

• Tittij
    RosaGrisen skrev 2014-02-17 10:38:29 följande:
    Nu har jag inte provat den själv, men jag satt och googlade på det där förut och då var det väldigt många storbystade som rekommenderade chock-absorber (tror jag den hette) men det är några år sedan jag lästa om det
    nicke nyfiken76 skrev 2014-02-17 10:41:41 följande:
    www.sportamore.se/produkt/7498-shock-absorber...

Den är det. Superbra.
    Det var denna jag fick upp som bäst när jag googlade. Vågade dock inte beställa en sån dyr innan jag hört nån som testat. Men kul att iallafall en här inne kan säga att den funkar. Då ska jag nog beställa en sån!

Vad har du för storlek på din nicke? Har du samma som på bh eller har du tagit en mindre? Jag vill gärna att den sitter ganska hårt..

• Tittij
    nicke nyfiken76 skrev 2014-02-17 14:39:43 följande:
    Jag har samma som andra bhar. Och den sitter tight. 
    Tack! Då blir det en beställning! :)
  • nicke nyfiken76
    Tittij skrev 2014-02-17 16:10:16 följande:
    Tack! Då blir det en beställning! :)
    Gör så. Jag tycker den är värd varenda krona... 
    Tycker det är jättebra att det är två knäppningar bak. Jag är ofta på orientering, och då byter vi om hemma. Sen kan det ju dröja upp till 2-3 timmar innan man ska springa. Jag brukar då bara knäppa den nedersta hyskan hemma (då känns det som en vanlig bh) och sen knäpper jag den andra just innan starten. Jag får skitont i huvudet annars. Den sitter ju väldigt tight och det blir tungt för axlarna också.
    Enda nackdelen är att man inte når att knäppa den själv. Men pojkvännen brukar inte ha nåt emot att hjälpa mig.
  • Majken03

Kolla på hoogengårds! De har en superbra o man för jättebra personlig service. Jag har 70e och är jätte nöjd med min.

• Hemligkvinna
    http://www.salmingunderwear.com/products.asp?typ=woman&kat=13&ID=9
    den kör jag på i strl 70E, men i bh har jag 65F. Den sitter bra i underbandet och bra i bysten. NU springer inte jag, så om jag skulle springa kanske jag skulle vilja att den satt lite tajtare över brösten.
    Kanske värt att testa, även om den kanske är för liten. Sportamore har fri frakt och retur.
  • Tittij
    Hemligkvinna skrev 2014-03-07 09:41:24 följande:
    www.salmingunderwear.com/products.asp?typ=wom...
    den kör jag på i strl 70E, men i bh har jag 65F. Den sitter bra i underbandet och bra i bysten. NU springer inte jag, så om jag skulle springa kanske jag skulle vilja att den satt lite tajtare över brösten.
    Kanske värt att testa, även om den kanske är för liten. Sportamore har fri frakt och retur.
    E är alldeles för litet. Jag har I eller J i storlek. 
  • Tittij
    Majken03 skrev 2014-02-17 19:17:06 följande:
    Kolla på hoogengårds! De har en superbra o man för jättebra personlig service. Jag har 70e och är jätte nöjd med min.
    Hemligkvinna skrev 2014-03-07 09:41:24 följande:
    www.salmingunderwear.com/products.asp?typ=wom...
    Tack för tipsen både två! 
    Jag har dock beställt shock absorber och väntar på leverensen. Hoppas den blir bra, annars får jag spana in resten av era tips :)

• Löpartjejen1

Har samma problem och använder alltid Nike sportkläder! Funkar jätte bra för mej och finns i alla storlekar :) Lycka till och hoppas du får ditt problem löst! :)

• Tuttlisa
    Majken03 skrev 2014-02-17 19:17:06 följande:
    www.hogengard.se

Jobbar bara med produkter för kvinnor med större byst.
  • annfilosofie

Fick jättebra hjälp med att hitta en perfekt sport bh när jag var på bh-skola:) Det var så intressant och lärorikt! Trodde inte att det fanns bra sport bh för stora bröst.

Svar på tråden Sport-bh för stor byst?