• Pallavaranormal

Vill börja arbeta som strippa, tips & råd?

Hej alla på familjeliv!

Jag är en tjej på 18 år och jag vill börja arbeta som strippa. Detta kommer alltså bli ett jobb utanför studierna på helgarna. Jag vet konsekvenserna och att detta kan leda till prostitution. Men för att undvika det så vill jag få så bra tips och råd av någon här som möjligtvis arbetat/arbetar som strippa. 
    Jag väljer inte det här jobbet för att jag är behov av pengar, bekräftelse eller diverse, utan bara för det är spännande och av fri vilja.

Jag var på intervju på en strippklubb nyligen. Jag har läst att det finns 3 seriösa klubbar i Stockholm: Prive, Kino och Harem. Jag har varit på en av dom och jag ska dit i veckan för att prova. Jag fick höra under intervjun att vi kommer skriva på ett kontrakt när jag tar jobbet. Jag är väldigt oerfaren av att jobba då jag pluggar och har haft mina föräldrar till hjälp. Men vad bör man passa sig för i ett kontrakt som jag skriver under på? Och är det vanligt att man skriver under kontrakt för ett jobb som strippa?

Jag kommer att få 20% av det jag tjänar (pengarna skattas så det är ingen svartklubb) och jag undrar också, hur går det till om kunderna betalar kontant? Hur vet dessa ''bordellmännen'' hur mycket just jag får in? Och hur ska jag hålla koll på det så jag inte blir lurad?

M.v.h Hanna

• Svar på tråden Vill börja arbeta som strippa, tips & råd?
  • Emmi27

Vaddå få 20% av det du tjänar? Du ska ha lön för de timmar du jobbar! Låter som om du redan är på väg att jobba som en prostituerad med den konstiga "lönen".

• July1

Läs igenom kontraktet ORDENTLIGT innan du skriver på något. Kom ihåg att det kan påverka dina framtida jobb så länge det finns dokumenterat att du jobbat där, tänk igenom noga, tankar ändras så otroligt snabbt när man är 18.

Dem flesta strippklubbar skriver man inte på något kontrakt (ja, stora klubbar med), det är upp till en själv att anmäla sig och betala skatt och inte något chefen bestämmer.

Lycka till och var försiktig!

• ayyoo11

Det är sant som du säger att du för en viss procent av de du tjänar, vissa klubbar behåller du allt men betalar istället för att vara dör och jobba, vissa har både och. 
    Anledningen till att man oftast inte får timlön är för att du är egenföretagare som dansare och ''betalar'' för att vara på klubben i antingen procentuell avdragning eller floor-fee.
    Man ska aldrig jobba på en klubb som det inte lönar sig på, det finns ställen man går hem utan ett skit och ställen man går hem med X-tusen.

Att få 20% av de du tjänar är att lura dig på pengar, du ska aldrig gå under 50% då även en klubb som tar 50% tar alldeles för mycket i min åsikt.
    I ditt fall skulle jag hellre se att dem behöll 20% av de du tjänade och inte tvärtom.

Ang. kontrakt..
    Kontraktet handlar om att klarlägga regler på arbetsplatsen, vad som gäller om man inte kommer, är sjuk eller beter sig illa samt allmäna regler om prostitution eller att ens träffa kunder utanför jobb, detta är 'förbjudet' men förekommer. 
    Det handlar också om att klarlägga regler i lapdance-rummen, vad som är tillåtet och inte, samt hur mycket pengar klubben tar av de du tjänar.

Du borde tänka till om den där klubben, allt har ett pris och dansa gör man för pengarna, det finns inte mycket pengar att hämta på det stället för dig om det du skrivit stämmer.

Lycka till!

• LillyStar

Jag jobbar som strippa i Cph , jag tjänar ca 33.000kr då jobbar jag 8 dagar i månaden . Efter skatt som är 26% ca får jag ut 25.000kr . Detta är på en vanlig månad varken bra eller dålig . Men ett genomsnitt . Trivs as bra med jobbet , och jag skulle aldrig gå tillbaka till mitt kontor igen . Men var på din vakt , du måste ha ett starkt psyke för detta och verkligen se det som en proffesion och inte en fest . Du är rätt ung och det finns många hajar i den businessen . Så var på din vakt .

Svar på tråden Vill börja arbeta som strippa, tips & råd?