Chanel, LV, Burberry....
Hej,
Köper ni kläder, skor, väskor, klockor,..........
Hos märkes boutiquer som är mycket dyra? Har ni råd? Hur gör ni sparar ni din där månad som ni köper en väska för 14000 eller 7000?
Tack för era svar
Hej,
Köper ni kläder, skor, väskor, klockor,..........
Hos märkes boutiquer som är mycket dyra? Har ni råd? Hur gör ni sparar ni din där månad som ni köper en väska för 14000 eller 7000?
Tack för era svar
En bra inkomst först och främst och ska jag köpa något väldigt dyrt lägger jag undan pengar. Nu är jag inget fan av LV men jag köper väl andra märken som faller mig bättre i smaken. Köpa begagnat är inte ovanligt men det är ingen favorit hos mig. Sedan ska du inte förutsätta att allt du ser är äkta, fejkprodukter är jättevanligt. Men dessa personer kommer aldrig förstå känslan kring en kvalitetsprodukt eller hantverket bakom.
Tjänat bra, nu får man spara till det då jag är mammaledig m tvåan. Men jag köper dock inte märkes kläder då jag tröttnar otroligt snabbt på kläder. Och m kläder menar jag toppar, blusar, byxor. Kombinerar det billiga m dyra väskor, smycken, jackor, jeans så får man en klassisk look som man kan skifta ofta när man tröttnat.
Har hög lön och sparar mycket varje månad. Köper inte "märkekläder och accessoarer" så ofta men när jag gör det köper jag det jag verkligen vill ha, nästan oberoende av pris. Därför får jag planera mina köp nogrannt så jag ser till att jag har råd! Har slutat med spontanköp av dyra grejer, det gjorde jag då jag var yngre och dummar (och fattigare!) Har barn och ansvar numera. Men generellt, köper hellre få saker av god kvalitet som jag förhoppningsvis kan ha länge länge än småshopping hela tiden.
Om det någonsin blir aktuellt med något dyrare märke är det självklart sparpengarna som används.
Ja, jag köper ibland. Men oftast köper jag när det är rea. Köpte Louboutin skor på 70 % rea på Nathalie Schuterman förra veckan till exempel. Jag har köpt en LV för ordinarie pris. Självklart har jag råd , annars skulle jag inte köpa. Skulle aldrig köpa lyxvaror på kredit eller om jag skulle behöva spara en längre tid. Jag köper oftast skor och väskor , eftersom jag använder de mer. Kläder m.m. köper jag oftast billigare. Jag bryr mig inte om klockor.
Jag köper aldrig svindyra märkesprylar, trots att jag skulle ha råd pga bra lön. Jag säger inte att det är fel, men undrar ärligt hur man kan bli så förtjust i en väska att man slänger upp t.ex. 14 000kr för den. Njuter man verkligen av det så mycket att det motsvarar det beloppet, undrar jag. Kanske är det bara jag som har dålig fantasi eller shoppar för lite för att förstå detta... Köpte nyligen min dyraste handväska någonsin, drygt 2000kr, svindyrt tycker jag. Jag gillar den verkligen pga färgen och alla praktiska fack, och bra storlek är det också och tjockt läder. Ingen aning om vilket märke det är. Blir gladare av att betala 14 000 extra på amorteringen, så är väl trist och fantasilös.
Mer???
Chanel, Burberry och andra populära "märkeskläder" är väl alla gjorda i Kina eller andra asiatiska låglöneländer.
Själv köper jag mest kläder gjorda i Italien eller Storbritannien.