• Hetingen

Pinsamma stunder

Hej

Jag är en 21 år gammal kille och jag var med om något väldigt pinsamt för 2 veckor sen. Jag har en flickvän som jag varit tillsammans med i cirka ett och ett halvt år nu. Hon är 20 år gammal. När vi två besökte hennes föräldrar för två veckor sen var det första gången jag träffade de. Vi åkte dit för att äta middag, umgås, lära känna varandra och sådant skit man gör när man träffas för första gången. 

När vi kom dit och hälsade på varandra verkade hennes föräldrar vara sköna och trevliga människor. Vi satte oss först och pratade med varandra alla fyra. Hennes mamma är ganska ung för att ha dotter som är 20 år gammal. Jo, hennes mamma är 39 år gammal. I alla fall, när vi satt på soffan så märkte jag att mamman verkade gilla mig. När vi åt middag gick allt fint och så men efter middagen när jag och mamman satt och pratade blev allt konstigt. 

Hon kollade allvarligt talat på mig som att hon var kåt eller något. Det kändes som att hon försökte se sexig ut med sina bröst och ansikte. Vi satt ganska nära varandra när vi pratade. Ja, men där satt jag och pratade om mitt jobb och sådant så smekte hon mig plötsligt mitt ben, och väldigt nära mitt könsorgan. Jag försökte att strunta i vad som just hade hänt men jag blev så röd i ansiktet att jag sa att jag behövde gå på toa. 

Vad gör man egentligen efter en sådan stund? 
    Är det här något allvarligt?
    Borde jag säga detta till min flickvän?

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Pinsamma stunder
  • örebroaren

Berätta för din flickvän så får hon ta det med sin mamma. Förstår att du blev generad, vad ska man göra? Det kom väldigt oväntat antar jag.

Och ja, det är rätt allvarligt. Tänk det som att din farsa skulle stöta på din flickvän. Vore inte speciellt kul va?

• Hetingen

Ja, jag kanske borde säga till min flickvän att tala om detta för sin mamma och få ordning på detta, men jag vill inte heller skapa en orolig stämning nu när vi precis har träffats. 

• örebroaren
    Hetingen skrev 2014-02-18 18:04:36 följande:
    Ja, jag kanske borde säga till min flickvän att tala om detta för sin mamma och få ordning på detta, men jag vill inte heller skapa en orolig stämning nu när vi precis har träffats. 
    Förstår det. Alternativet är ju att du går till mamman och frågar vad det är frågan om men det skulle jag tycka vara ännu jobbigare. Du är säker på att det inte är ett missförstånd från din sida bara antar jag?

Du bör ju prata med din flickvän, det är fel att hålla en sådan sak hemlig. Hon vet uppenbarligen inte riktigt var hon har sin mamma. Jag skulle definitivt vilja veta om min mamma gjorde något sådant.

Du har ju inte gjort något fel så din flickvän borde inte klandra dig, väljer du att hålla tyst om det gör du dock något fel och då har hon all rätt att klandra dig.

• Hetingen

Jag ska nog prata med min flickvän om detta. Men det jag har tänkt att bjuda hem hennes mamma också att vi alla tre kan reda ut detta. Det är nog bäst att pappan inte får veta något för jag tror jag vet vad hans reaktion kommer vara, så jag reder ut detta med mamman och min flickvän. 

• örebroaren
    Hetingen skrev 2014-02-18 18:15:54 följande:
    Jag ska nog prata med min flickvän om detta. Men det jag har tänkt att bjuda hem hennes mamma också att vi alla tre kan reda ut detta. Det är nog bäst att pappan inte får veta något för jag tror jag vet vad hans reaktion kommer vara, så jag reder ut detta med mamman och min flickvän. 
    Låter bra! Starkt av dig att du faktiskt gör det, de flesta hade nog inte tagit upp det.
  • Hetingen

Tackar tackar, det är starkt men det är något som måste göras om man vill ha en bra relation med sina anhöriga!

• örebroaren
    Hetingen skrev 2014-02-18 18:26:27 följande:
    Tackar tackar, det är starkt men det är något som måste göras om man vill ha en bra relation med sina anhöriga!

Helt rätt! :)
Svar på tråden Pinsamma stunder