• Pingu2014

1500 kalorier?

Hej alla!

Jag tänker äta 1500 kalorier om dagen för att gå ner i vikt. Jag har dock svårt att se framför mig hur 1500 kalorier kan se ut.

Jag fastar fram till 12.00 så ingen frukost. Någon som kan ge exempel på hur 1500 kalorier kan fördelas på lunch, mellanmål, middag, mellanmål? 

Tack!

• Svar på tråden 1500 kalorier?
  • Fjärilslarv

tränar du eller har ett fysiskt arbete? då är det 1500kcal exl träning.

• Pingu2014
    Fjärilslarv skrev 2014-02-18 19:10:15 följande:
    tränar du eller har ett fysiskt arbete? då är det 1500kcal exl träning.
    Jag tränar inte. Har ett väldigt stillasittande arbete. Promenerar 30-45 minuter varje dag. 
  • liten94

Frukosten är ett av dagens viktigaste mål och ger energi och återställer blodsockernivån efter natten, så det är mer troligt att du lägger på dig kilon om du inte äter när du precis har stigit upp, för risken finns att du går och småäter på kakor och annat när du så småningom blir sugen. Dessutom är det så att matsmältningen i sig själv förbränner kalorier. Att börja dagen på tom mage kan även leda till huvudvärk och dåligt humör. Undersökningar ha också visat att barn som går till skolan utan frukost presterar sämre på lektionerna. Därför är en stor nyttig frukost ett måste för dig som vill gå ner i vikt.

Du sätter igång hela kroppens funktioner när du äter, så äter du frukost, vilket brukar förefalla på morgonkvisten, så sätter du igång kroppens förbränning tidigt.

Hoppar du över frukosten för att du inte tycker om att äta tidigt kan du börja dagen med ett glas ljummet citronvatten och en promenad, det får igång din aptit.

Ju mindre jag äter desto fortare går jag ner i vikt

• liten94

Förövrigt! Ät enligt tallriksmodellen och motionera så ska du se att du tappar i vikt!

• Pingu2014
    liten94 skrev 2014-02-18 19:12:08 följande:
    Frukosten är ett av dagens viktigaste mål och ger energi och återställer blodsockernivån efter natten, så det är mer troligt att du lägger på dig kilon om du inte äter när du precis har stigit upp, för risken finns att du går och småäter på kakor och annat när du så småningom blir sugen. Dessutom är det så att matsmältningen i sig själv förbränner kalorier. Att börja dagen på tom mage kan även leda till huvudvärk och dåligt humör. Undersökningar ha också visat att barn som går till skolan utan frukost presterar sämre på lektionerna. Därför är en stor nyttig frukost ett måste för dig som vill gå ner i vikt.

Du sätter igång hela kroppens funktioner när du äter, så äter du frukost, vilket brukar förefalla på morgonkvisten, så sätter du igång kroppens förbränning tidigt.

Hoppar du över frukosten för att du inte tycker om att äta tidigt kan du börja dagen med ett glas ljummet citronvatten och en promenad, det får igång din aptit.

Jag trivs med att fasta så jag kommer att fortsätta med det. 
  • Pingu2014
    liten94 skrev 2014-02-18 19:13:08 följande:
    Förövrigt! Ät enligt tallriksmodellen och motionera så ska du se att du tappar i vikt!
    Jag bad om exempel på 1500 kalorier. Har du koll på det?
  • Fjärilslarv
    liten94 skrev 2014-02-18 19:12:08 följande:

t o m gladiatorerna fastar så....
  • Jag är bara jag

Varför fasta när det är bevisat att frukostätare oftast väger mindre och går ner lättare?  F.ö har jag försökt leva på 1500 kalorier per dag och jag vara vrålhungrig jämt! Det är skitlite mat faktiskt.

• Pingu2014
    Jag är bara jag skrev 2014-02-18 19:16:44 följande:
    Varför fasta när det är bevisat att frukostätare oftast väger mindre och går ner lättare?  F.ö har jag försökt leva på 1500 kalorier per dag och jag vara vrålhungrig jämt! Det är skitlite mat faktiskt.
    Amen alltså... Nu var det ju inte ert tyckande kring fasta jag bad om. Skrikandes
  • HWR

Jag äter lchf och kommer inte ofta upp över 1500 kalorier på en dag. är aldrig hungrig och tränar samtidigt.

Jag äter tex kaffe med kokosolja till frukost, lax med fräst vitkål, zucchini och blomkål (i smör) till lunch och kyckling med blomkålsmos till middag.

Gå med i matdagboken.se. Där skriver du in allt du äter och kan hålla koll på kalorierna.

Svar på tråden 1500 kalorier?