• liten94

Bikarbonat testet!!! :) flicka/pojke?

Tänkte kolla om någon testat detta test och om det stämde eller inte?

För er som inte vet så är bikarbonat testet en metod för att kolla om man väntar en flicka eller pojke! Det är ju inte bevisat att det funkar, bara en kul grej tycker jag. Har själv inte testat men ska göra detta!

• Svar på tråden Bikarbonat testet!!! :) flicka/pojke?
  • Jacqueline
    liten94 skrev 2014-02-18 20:14:46 följande:
    10-12 tror jag :)
    14 läste jag och då med morgonurin.

Bikarbonattestet visade pojke och det gjorde även rul
  • liten94

Okej, ja kan va 14^^ läste 10-12 någonstans! Men det ska inte vara för tidigt iaf! Spännande! Ska testa ringtestet oxå :) får reda på kön på måndag :)

• emelieB

Testade i morse. Det enda som hände var att det blev ett tunt "skum" på ytan.. Men såg inget pys eller liknande. Vad tror ni? :)

• liten94
    emelieB skrev 2014-02-19 09:36:02 följande:

Testade i morse. Det enda som hände var att det blev ett tunt "skum" på ytan.. Men såg inget pys eller liknande. Vad tror ni? :)

Flicka! :)
  • Längtanefterlilladig

Testade med morgonurin i vecka 18, resultatet blev pojke.
    Jag är fortfarande gravidm en vet på 3D ultraljud att jag väntar en pojke.
    Så det stämde.

• Selfish Geene

Det kan ha med urinets ph-värde att göra. ni kan testa själva med hjälp av bikarbonat, vatten och tex citronjuice. lägg en tesked bikarbonat i en behållare, fyll på med 37-gradigt vatten (som är ph-neutralt) vad händer? Droppa nu i citronjuice lite i taget och se vad som händer. finns det någon koppling mellan könet på barnet i magen och ph-värdet på kvinnans urin? ( min gissning är "nej")

• Mamacitaa

Jag gjorde detta test förra veckan (v14) och det bubblade o små pyste sen kom ett tunt skum, betyder de pojke? Testade med morgon urin

7 Maj/ 8 okt
  • liten94
    Mamacitaa skrev 2014-02-20 10:04:36 följande:

Jag gjorde detta test förra veckan (v14) och det bubblade o små pyste sen kom ett tunt skum, betyder de pojke? Testade med morgon urin

7 Maj/ 8 okt
    Ja det tyder på pojke :)
  • liten94

Testet stämde för mig, väntar flicka :)

• Godnatt
    Selfish Geene skrev 2014-02-20 09:06:59 följande:
    Det kan ha med urinets ph-värde att göra. ni kan testa själva med hjälp av bikarbonat, vatten och tex citronjuice. lägg en tesked bikarbonat i en behållare, fyll på med 37-gradigt vatten (som är ph-neutralt) vad händer? Droppa nu i citronjuice lite i taget och se vad som händer. finns det någon koppling mellan könet på barnet i magen och ph-värdet på kvinnans urin? ( min gissning är "nej")
    TS skriver uttryckligen att det inte är något bevis utan bara är en kul grej, precis som att läsa framtiden ur djurtarmar är en kul? grej.
    Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • Selfish Geene
    Godnatt skrev 2014-02-24 10:41:15 följande:
    TS skriver uttryckligen att det inte är något bevis utan bara är en kul grej, precis som att läsa framtiden ur djurtarmar är en kul? grej.

jag håller med om att det är ungefär lika "kul" som att söka framtiden i djurtarmar, det jag inte förstår är att så många människor verkar helt ok med att inte förstå hur saker fungerar och ändå är beredda att slösa bort sin tid på tester de i förväg VET inte kommer bidra med någon användbar information?!
  • Godnatt
    Selfish Geene skrev 2014-02-24 10:45:45 följande:

jag håller med om att det är ungefär lika "kul" som att söka framtiden i djurtarmar, det jag inte förstår är att så många människor verkar helt ok med att inte förstå hur saker fungerar och ändå är beredda att slösa bort sin tid på tester de i förväg VET inte kommer bidra med någon användbar information?!
    Finns folk för allt. Man ser det man vill se precis som det finns folk som tror på gudasagor.

• Malima

Testresultatet för bikarbonattestet har kommit. För min del stämde det inte!!
    Testet förutspådde en flicka, men nu ligger jag här med en grabb!

• FlitigaLis
    FlitigaLis skrev 2014-02-18 20:39:21 följande:

Testet visar pojke, vad det blir vet jag i april

Mitt visade också fel
Svar på tråden Bikarbonat testet!!! :) flicka/pojke?