• Anonym (Hjälp)

Onormal 7-åring??

Hej! Min man har en son sedan tidigare förhållande. Han är nu 7 år. När jag träffade honom första gången var han 3. En jättemysig och pratglad kille. Men nu är det tvärt om. Han kissar och bajsar ner sig dag som nattetid. Hänger inte med i skolan. Tycker han inte om vad fröken säger går han hem. Jättefarligt. Han kan inte alfabetet och inte läsa. Han kladdar med sitt bajs i sängen och kissar på golvet. Sitter och pillar i rumpan när han bajsar. Har mycket ticks med olika ljud,stammar. Mannen och jag har ett gemensamt barn ihop. Pojken har alltid vari glad i henne. Men igår sa han att han önskade att hon skulle råka illa ut. Idag puttade han henne från trappen :( han är också frånvarande och lyssnar knappt på tilltal. Sitter han och kollar på tv sitter han alltid med öppen mun och är knappt kontaktbar. Vet någon om detta är adhd eller liknande? Är livrädd att han ska göra lillasyster ännu mer illa. Låter dom inte vara ensamma tillsammans en sekund nu :(

• Svar på tråden Onormal 7-åring??
  • Smilly

Han är för gammal för BVC. När barnen börjar skolan skrivs de ut från Bvc till skolhälsovården. Prata med skolsköterskan eller vänd er direkt till BUP. Pojken måste ju få hjälp.

• Anonym (Hjälp)
    Anonym (mongon) skrev 2014-02-18 20:43:57 följande:
    adhd??? det låter inte ens i närheten av adhd, mer som autism eller ngn annan psykisk störning. Herregid kan ni inget om olika diagnoser så uttala er inte ens. Beteendet är inte normalt & ni måste kontakta skolan & mamman till barnet för att göra en utredning. Barnet verkar INTE må bra alls. Men adhd, NEJ det är det inte. autism, ja möjligt. 

Alltid är det någon som ska komma med påhopp! Har en i släkten med adhd och symptomen är lika, men jag ville höra med andra om de också trodde det kunde vara adhd.
  • akiles

De där är absolut inte adhd eller add.

Anonym (nej) skrev 2014-02-18 20:14:33 följande:
    Oj!  Hur länge har han vart sån? Har det bara kommit?  Jag tänker på kisseriet och bajsningen,  hur började det?  Bajasade han på toa normalt innan?   Jag tycker inte det låter normlat iallafall.  Kontakta BVC och hör vad de säger.  Adhd kan det visst vara men omöjligt att svara på,  det här med att han är frånvarande och okontaktbar är ju mer autism symtom.   

• Anonym (Soc.)

Låter snarare som nåt autismliknade tillstånd. Så destruktiv som han låter på din beskrivning så skulle det ju även kunna vara ett tecken på extremt dåligt

Mående och känslor av värdelöshet som skulle kunna bero på misshandel ellet sexuella övergrepp. Pojken behöver hursomhelst undersökas både fysiskt och psykiskt. Ge pojken hjälp NU!!

• HäckHäxan
    Anonym (nej) skrev 2014-02-18 20:20:46 följande:

Ursäkta?
    Ursäkten är godtagen!
    Canis meus id comedit
  • Anonym (??)
    HäckHäxan skrev 2014-02-18 21:47:40 följande:
    Ursäkten är godtagen!
    Canis meus id comedit

Snacka om att missförstå :/
  • Anonym (mongon)

Då har den personen i din släkt andra problem OXÅ isåfall!
    Adhd är inte ens i närheten av detta du beskriver.

JAG har Adhd, min mamma & min ena syster har det, min tredje syster har add.
    Inte FAN skulle vi få för oss att piss eller skita ner oss & bete sig som denna pojke du beskriver om!

Folk med adhd är oftast smarta & har ofta social kompetens.
    Läs på lite mer!

Läs på överhuvudtaget om diagnoser & problematik för små barn för du behöver uppenbarligen all kunskap du kan få för att hjälpa denna lilla pojk.

Det låter som om han varit med om ngt hemskt som satt ett ordentligt spår i hans hjärna & hjärta.
    Detta beteende är inte normalt alls.

Men jag ska berätta en liten historia för dig.
    Det var en ung man som hade add/autism & annan psykisk störning 
    Han brukade bajsa i påsar & hänga upp i taket.
    Han trodde att han slängde en bit av sig själv om han slängde bajset.

han var sjuk.
    Riktigt sjuk.
    Han fick sedan hjälp med sina problem, vilket visade alla dessa diagnoser PLUS ett enormt truama som liten.
    Antagligen hade detta trauma gjort hans sjukdomar värre än vad dom skulle ha varit.

Det är jätte viktigt att du pratar med skolan så ni får en utredning, fråga dem VAD,NÄR;HUR, ja ALLT om hans skolgång, allt gällande honom, så ni har allting för utredningen sen.

HJÄLP denna lilla pojke, han mår inte bra, det skär i hjärtat att läsa detta.

Folk med adhd har OFTAST stor empati för andra människor.
    Så om du trodde att han kunde göra illa din dotter pga adhd & brist på empati så har du fel.
    Många ggr har folk med adhd större empati o människokänningar än vad en "normal" person har.
    Jag själv har det så, jag bryr mig såå himla mycket om andra människor, så jag själv hamnar i trubbel ibland.

Jag kan tillägga att jag inte lider av stark adhd & äter ingen medicin just nu.
    Men på en skala 1-10 så har jag nog en 4-5  

Jag vet vad adhd är & jag har gått på många kurser & jag lever det livet själv.

Hjälp denna lilla pojke nu, sätt dig ned & ring runt till alla du kan för att få en utredning för det kan ta tid.!
    Sätt bollen i rullning .

• Anonym (nej)
    Anonym (Hjälp) skrev 2014-02-18 21:04:41 följande:

Alltid är det någon som ska komma med påhopp! Har en i släkten med adhd och symptomen är lika, men jag ville höra med andra om de också trodde det kunde vara adhd.

Jodå , nog kan det vara adhd.  Bara det att han inte hänger med i skolan, vilket säkert är koncentrationssvårigheter och det är ett typiskt adhd symtom.
    Ja det är tråkigt med påhopp!  Hoppas ni får hjälp bara!
  • Anonym (nej)
    Anonym (mongon) skrev 2014-02-18 20:43:57 följande:
    adhd??? det låter inte ens i närheten av adhd, mer som autism eller ngn annan psykisk störning.
    Herregid kan ni inget om olika diagnoser så uttala er inte ens.

Beteendet är inte normalt & ni måste kontakta skolan & mamman till barnet för att göra en utredning.
    Barnet verkar INTE må bra alls.Men adhd, NEJ d

et är det inte
    . autism, ja möjligt. 
    Vad vet du om det är adhd eller nåt annat?  Inget!  Därför kan du inte skriva nej det ÄR inte adhd!
Svar på tråden Onormal 7-åring??