Inlägg från: The Hawk |Visa alla inlägg
  • The Hawk

Kan en feminist ha string?

lykantrophona skrev 2014-02-18 21:16:37 följande:
    Feminister kan ha på sig precis vad de vill. Det är lite det som är poängen med feminism - att kvinnor ska ha rätten att välja själv.
    Du kan göra och säga precis vad du vill så länge du har feminist med i meningen, det är det feminismen går ut på!
    If you are a rodent, I would not like to be in your shoes.
  • The Hawk
    taquine skrev 2014-02-19 10:46:52 följande:
    Vem vill gå med string? Det sjukt fulaste och obekvämstade plagg som uppfunnitsKräks 
    Många vill gå i det men jag tycker att det kan se lite sluskigt ut faktiskt och ovårdat på något vis. 
  • The Hawk
    taquine skrev 2014-02-19 10:56:17 följande:
    Så kallat WT på högsta nivå, inga jag känner eller umgås med har det
    Hahahaha!Skrattande
    Synd bara att inte all tycker som du!
  • The Hawk
    lykantrophona skrev 2014-02-19 12:05:51 följande:
    Det är inte fel av en feminist att klä sig sexigt. Det som är fel är att samhället förväntar sig att alla kvinnor ska klä sig för andras skull (istället för sin egen), att det finns en press i att vara sexig.

Men string är väl knappast ens inne numera?

Möjligtvis kan radikalfeminister tycka både det ena och det andra och lägga sig i andras liv, men radikalfeminister är inte alla feminister. För det finns särartsfeminister, queerfeminister, sexliberala feminister osv. Feminister som vill att sexköp ska vara lagligt, feminister som kollar på porr, feminister som GÖR porr, feminister som är butch, feminister som är femme...

Jag är vansinnigt trött på stereotypen att feminister inte kan vara snygga, ha kinky sex eller låta folk göra sina egna val.
    Haha, som jag skrev tidigare bara man har feminist i meningen så är allt frid och fröjd att göra precis vad man vill!Skrattande
  • The Hawk
    mr me skrev 2014-02-19 16:43:00 följande:
    Mycket av det du skriver är inte sant.

Feminism har ingenting med kvinnors rättigheter att göra och feminismen som rörelse och ideologi är snarare ett av de stora hoten mot dessa. Om man är kvinna och värderar sitt eget liv och frihet så gör man klokt i att närmast vara militant motståndare till feminism.

Förövrigt är den enda "strukturella diskrimineringen" av något kön som förekommer i samhället den som regelmässigt drabbar män.

Apropå feminism, titta på en sådan här tråd t.ex:
    www.familjeliv.se/Forum-26-175/m72551784.html

Det är aldrig någon feminist som yttrar sig i sådana trådar. Ni sitter som små lydiga skolflickor och accepterar att en muslimsk man talar om mäns rätt att misshandla kvinnor och att en sådan man bjuds in för att föreläsa för muslimer i Sverige.

Hade Pingstkyrkan gjort samma sak hade det blivit krigsrubriker i media och du hade säkert stått på barrikaderna och haft åsikter när du känt stöd och ryggdunk från andra feminister. Men nu är det största möjliga tyssssssstnad.

Och vet du vad det beror på? Det kan du gå in och läsa om i den tråden eller i någon av de andra dussintals trådar där jag förklarat fenomenet.

Vad mig själv anbelangar så känner jag bara avsmak och illamående av feminister. Feminismen är sin egen antites. Ett gäng osäkra och hysteriska flickor utan ryggrad eller egen vilja som bara har åsikter som de blivit matade med att ha.
    Bra skrivet och suverän analys.
    De som florerar här och kallar sig feminist är bara ett bihang likt en svans, du kan böja det hur många gånger som helst men betydelsen av ordet är inget annat än en blöt fläck på golvet som alla tramar i och svär på och sen går vidare.

Jag är för att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter men även samma skyldigheter, du ska fan göra dig förtjänat av ett jobb tex och inte glida in i positioner för att du har avsaknad av en kuk.
    Men att vissa av de som rör sig här som kallar sig för feminister är inget annat än lögnare, när jag läser feminist då spyr jag och tycker att dessa personer verkligen borde öppna ögonen för vad för värdegrund och rättvisa ordet bemärker och ytterst väldigt få ens lever upp till denna egocentriska militanta håriga gruppering egentligen står för i vårt land.
Svar på tråden Kan en feminist ha string?