mr me skrev 2014-02-19 16:43:00 följande:
Mycket av det du skriver är inte sant.
Feminism har ingenting med kvinnors rättigheter att göra och feminismen som rörelse och ideologi är snarare ett av de stora hoten mot dessa. Om man är kvinna och värderar sitt eget liv och frihet så gör man klokt i att närmast vara militant motståndare till feminism.
Förövrigt är den enda "strukturella diskrimineringen" av något kön som förekommer i samhället den som regelmässigt drabbar män.
Apropå feminism, titta på en sådan här tråd t.ex:
www.familjeliv.se/Forum-26-175/m72551784.html
Det är aldrig någon feminist som yttrar sig i sådana trådar. Ni sitter som små lydiga skolflickor och accepterar att en muslimsk man talar om mäns rätt att misshandla kvinnor och att en sådan man bjuds in för att föreläsa för muslimer i Sverige.
Hade Pingstkyrkan gjort samma sak hade det blivit krigsrubriker i media och du hade säkert stått på barrikaderna och haft åsikter när du känt stöd och ryggdunk från andra feminister. Men nu är det största möjliga tyssssssstnad.
Och vet du vad det beror på? Det kan du gå in och läsa om i den tråden eller i någon av de andra dussintals trådar där jag förklarat fenomenet.
Vad mig själv anbelangar så känner jag bara avsmak och illamående av feminister. Feminismen är sin egen antites. Ett gäng osäkra och hysteriska flickor utan ryggrad eller egen vilja som bara har åsikter som de blivit matade med att ha.
Bra skrivet och suverän analys.
De som florerar här och kallar sig feminist är bara ett bihang likt en svans, du kan böja det hur många gånger som helst men betydelsen av ordet är inget annat än en blöt fläck på golvet som alla tramar i och svär på och sen går vidare.
Jag är för att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter men även samma skyldigheter, du ska fan göra dig förtjänat av ett jobb tex och inte glida in i positioner för att du har avsaknad av en kuk.
Men att vissa av de som rör sig här som kallar sig för feminister är inget annat än lögnare, när jag läser feminist då spyr jag och tycker att dessa personer verkligen borde öppna ögonen för vad för värdegrund och rättvisa ordet bemärker och ytterst väldigt få ens lever upp till denna egocentriska militanta håriga gruppering egentligen står för i vårt land.