Inlägg från: Andrers |Visa alla inlägg
  • Andrers

Kan en feminist ha string?

Skit  vad PK-folk tycker.  

Frågan ovan är felaktigt ställd.

Nej. det kan hon inte och varför anpassa sig efter vad dessa PK-ister säger. Jag tycker att man bör göra det man känner för. Men personligen är jag inte mycket för dessa trosor. 

Jag brukar använda ordet tokfeminist om de mest knasiga feministerna men en del påstår att det inte finns tokfeminister? Men jag tror att de flesta tycker som jag.

• Andrers

Det finns väldigt många tolkningar av vad PK står för.  Att SD och högerextrema grupper är emot PK-folket är väl inte oväntat men men det är ju så många fler som inte är PK.

PK måste definieras utifrån vad de står för  inte vad de inte står för. jag hoppas ni förstår skillnaden.

Min definition på PK är att det är en självutnämnd liten "elit" (Dvs, de ser sig som en elit) som anser att de vet bättre än vad vanligt folk vet och  vill tala om för dem vad de ska tycka. Tyvärr dominerar de media. 

Jag tror att många vet att de flesta människorna inte tycker som man ska tycka enligt PK-isterna.

• Andrers

Mitt svar på frågan var alltså NEJ!

Det går faktiskt inte att leva utan att bli trakasserad av dessa PK-ister.

• Andrers

Jens Spendrup har retat gallfeber på PK-ister och tokfeminister. Tyvärr så ställer hela PK-media sig på feministernas sida.

Jag börjar dricka Spendrups öl nu i sympati med honom. Har SvD blivit vänstervriden nu. Själv är jag vänster men inte vriden.

Dessa PK-ister har en väldigt konstig uppfattning om jämlikhet och rättvisa. Det är skrämmande. Det är lite otrevligt att media inte kan lyssna på vad vanligt folk tycker. Vanliga människor är inte PK.

Att kalla folk för WT är faktiskt rasistiskt. Det visar på förakt för fattiga människor. Man skulle behöva en liknande stämpel att använda på de personer som använder detta begrepp. ST skulle kunna vara användbart Stupid Trash. De människor som använder WT ger ofta ett intryck av att vara svagt begåvade. Jag menar att man inte skall stämpla och visa förakt för en stor grupp människor på det sättet. 

Svar på tråden Kan en feminist ha string?