• helenalotta

Hyra bil på Gran Canaria, hjälp!

Jag och min familj (min sambo & 2 barn) ska åka till Gran Canaria, Maspalomas 1 vecka i april. Vi tänkte hyra bil hela veckan och vår plan är att hyra på nätet och hämta ut bilen på flygplatsen. Men efter att ha läst om andra som har hyrt bil där känner jag mig nu helt förvirrad och rädd. Folk berättar skräckhistorier om hur de fått stå timtals i kö, blivit tvingade att köpa försäkringar samt att biluthyrarna krävt pengar för skador som inte de inte varit skyldiga till. Många varnar för både Goldcar och Hertz. Vi betalar hellre lite mer och att det fungerar, istället för billigt och det blir trassel. Men helst billigt utan trassel såklart. Är det någon som kan tipsa om seriösa biluthyrningsfirmor? Kan det vara bra att teckna en extra "hyra bil-försäkring" på hemförsäkringen?

• Svar på tråden Hyra bil på Gran Canaria, hjälp!
  • zbaby

Vi hyrde via Goldcar över nyår, supersmidigf! Hämtade och lämnade på flygplatsen och bodde i Maspalomas. Det tog lite tid att få bilen bara, men den var i toppskick! Bilbarnstolarna var också bra. Men hyr via charterbolaget så blir det säkrast och ett fast pris! Fritidsresor att fyllt sin kvot så vi kunde inte hyra via dem tyvärr. Och Goldcar var de enda som hyrde ut utan att man har kreditkort. Jag/vi hatar kreditkort och har inga så vi var tvungna att välja dem..

• helenalotta

Tack för svar! Du är den första jag läser om som varit nöjd med dem, men det är väl kanske så att folk skriver omdömen när de är missnöjda och inte när de är nöjda. Vad jag har läst om kreditkort och goldcar är att man måste ha kreditkort när man ska reservera depositionssumman, hur gjorde du? Kollade ni ev skador på bilen innan ni hyrde den? Hur är det med bensinen, man betalar för full tank och lämnar tillbaka med full tank? Sorry för alla frågor...

Svar på tråden Hyra bil på Gran Canaria, hjälp!