Mat och hygien-konto? Vad lägger ni i månaden?
Jag undrar hur mycket pengar ni lägger i månaden på mat och hygienartiklar - dvs allt som man kan köpa på matbutiken? Hur många är ni i hushållet och hur gamla är era ev. barn?
Jag undrar hur mycket pengar ni lägger i månaden på mat och hygienartiklar - dvs allt som man kan köpa på matbutiken? Hur många är ni i hushållet och hur gamla är era ev. barn?
Alltså mat, hygien, disk, städ, dasspapper...
2vuxna och ett barn på 1 månad, lägger mellan 7-9000 i månaden på mat. Bjuder ofta vännerna på middag så det drar väl upp kostnaden lite med. Sen funderar vi inte så mycket på vad vi ska handla utan köper det vi är sugna på.
Jag handlar nästan aldrig på matbutik om man med det menar ica, coop och dylikt. Så säg 1000 kr / månad kanske..
Vi veckohandlar på Coop, då snittar vi på ca 800 per vecka.. Vi lägger 4000 på ett konto där allting handlas ifrån.. 2 vuxna och 1 barn(2,5år)
Cirka 3000-3500. Två vuxna och ett blöjbarn på 1,5 år
2 vuxna och 2 barn på 1,5 år. Vi lägger 7000-9000 på mat och hygien.
Två vuxna, tre barn, varav ett är blöjbarn, vi lägger mellan 7-9000:-
2 vuxna, två 18 åringar och två förskolebarn.
Ca 7-8000 kr i månaden. Alla barnen äter lunch i skola/ dagis och vi vuxna har oftast matlåda, i alla fall 8 av 10 dagar.
Lagar mycket mat från grunden men äter vad vi vill ha och köper mycket ekologiskt
Två vuxna och två barn, 4000:- ungefär sen köper vi en del kött direkt av bonden