Barn som slåss på dagis...
För några månader sedan hämtade jag min son på dagis och han hade märken i ansiktet då en annan pojke hade slagit honom. Han är 3 år, och har sedan dess nämnt honom ofta. Att han inte tycker om honom, att han slåss och att är rädd för honom osv.
Självklart har jag tagit upp detta med dagis och dom säger att dom ska hålla ett öga på det. Däremot har min son nämnt pojken vid flera tillfällen där dagis säger att den andra pojken inte ens har varit där. Så dom tror att han hittar på, eller att han blev så skrämd för några månader sedan och det 'sitter kvar' sedan dess.
Jag ver inte vad jag ska tro eller göra! Igår var han så arg och ledsen på eftermiddagen och sa att det var för att den här pojken knuffades hela tiden. Och för att göra det ännu värre är denna pojke svart vilket gör att han ofta pekar ut svarta barn.
Självklart har vi diskuterat hudfärger och att han ska prata med en vuxen om det händer. Men jag blir så ledsen att han blir nedstämd hemma och verkar så rädd.
Jag ska ta tag i detta och vill ha bättre svar från dagis som alltid verkar nonchalera problemet. Men vad kan jag göra åt min son för att visa att han inte behöver vara så rädd?? Och hur vet jag om det är påhitt från en gammal incident eller om det fortfarande händer men dagis nekar??