• Asiela

pergotime/fertilitetsbehandling under 23 år

Vet inte hur det är gällande din ålder, men som ovanstående sagt så är 6 månader ingenting! Det är normalt att det tar ett år att bli gravid. Jag skulle verkligen inte kalla det för "ofrivillig barnlöshet". Jag förstår att det är frustrerande när man inte blir gravid på första försöket (jag och min sambo har nu snart försökt ett år) men du får nog helt enkelt lugna ner dig och återkomma när det gått fler månader.

• Asiela
    rostadkamel skrev 2014-02-19 21:40:41 följande:

Trodde detta var en sida där man stöttade varandra och kunde få svar på sina frågor. Enligt läkarna är chansen för mig att någonsin bli gravid utan hjälp nästintill obefintlig men kan ändå inte få hjälp här innan jag är 23. Oavsett om vi bara försökt få barn ett halvår eller fem år, det handlar om att vi ÄR ofrivilligt barnlösa. Och det är bara jag i förhållandet som är ung. En brådska är det inte heller, men hur skulle ni själv reagera om det är någon som bestämmer att ni måste vänta i flera år innan ni ens kan få hjälp med er högsta önskan? Fy på er! Respektlöst!

Familjeliv är en sida där man kan stötta varandra. Men vi som svarat i tråden utgick ifrån det du skrivit; att ni försökt i 6 månader och att du sökt för ofrivillig barnlöshet. Det stod inget om att läkare konstaterat att du har små chanser att få barn. Därav mitt ovanstående svar. Ber om ursäkt om du tog illa vid dig.

Många av oss vet hur det är "när någon bestämmer att vi måste vänta flera år innan vi kan få hjälp med våran högsta önskan". Ivf och adoption sker tyvärr inte över en natt utan det kan vara flera års väntan.
  • Asiela

Förstår att du ville fatta dig kört men det blev lite tokigt. Du pratar om sambons ålder.,.av ren nyfikenhet; hur gammal är han?

Om jag vore du skulle jag ringa runt till både landsting och privata för att höra er för.

Får jag fråga vad läkarna sett som hör att de konstaterat att du inte kan bli gravid på "naturlig" väg?

Svar på tråden pergotime/fertilitetsbehandling under 23 år